Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Mina vill ha inne men det är omöjligt, det finns inte plats. Vi kommer vara 10 pers på julafton och om det ska finnas plats för folk att sitta så är det en omöjlighet med en gran som tar upp yta. Det blir trångt ändå, golvkuddar is tha shit!

• Asereht

Vi är helt klara med julklapparna, tack och lov! I år spenderade vi rätt mkt faktiskt men så hade vi varit förutseende och sparat till en rejäl julklappsslant också. Ja, rejäl enligt oss alltså. Vi höll oss dessutom en bit under budgeten också vilket ju var trevligt för januari brukar vara en hemsk räkningsmånad eftersom alla sådana där års/halvårs/kvartalsräkningar brukar sammanfalla där.

Jag har tom fixat dottras födelsedagspresent. Ja, jag ska väl itne ropa hej än då det är ett Traderaköp (dock ny produkt) som vi vill hämta upp och betala vid avhämtning. Vann den igår och fick mail av säljaren igår kväll. Mailade tillbaka imorse om att vi gärna ville hämta den imorrn eller på onsdag om det funkade för denne (de hade avhämtning som alternativ i annonsen). Fick tillbaka mail om att det skulle nog gå bra bara vi kunde komma överrens om en tid och sen undrade h*n om vi hade betalt in pengarna. Eh, dels har vi inte fått något kontotnummer och dels vill vi helst betala vid avhämtning vilket också går snabbare transaktionsmässigt. Ibland undrar jag hur folk tänker. Eftersom det är en dyr vara och vi ska hämta så känns det inte ok att betala före avhämtning. Vi får väl se vad jag får för svar. Jag är villig att riskera negativt när det gäller sånt här för accepterar man avhämtning måste man väl ändå acceptera betalning vid upphämtningstillfället, eller?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-20 13:40:52 följande:
    Samma här.. Julgran och hyacinter ger rätta jullukten, men då kan jag inte andas..

Fröken Småland: Än är det mycket kvar att städa, men det värsta är undan iaf. Hatar att ha oreda, det stör mitt estetiska sinne, men med en huligan, en vandal och ett par som inte bryr sig så blir det som det blir.

Pratade med både FK och a-kassan nu. *suck* Jag har bara 10 dagar kvar att ta ut, allt som allt, men bara för att jag ville ta ut 20 dagar (vilket jag alltså inte kunde) så avslutade de mitt ärende, utan att informera mig! A-kassan behöver dessutom intyg på att dessa dagar betalats ut, men det går inte förrän dagarna betalats ut och som det ser ut nu så blir det i mitten av januari! Skrikandes Tack och god jul på er med!!
    Här finns massor att städa och röja, jag får göra det jag hinner. A är inte helt sammarbetsvilligt när det kommer till att jag ska göra sånt eftersom jag då försvinner mer än 2 m. *suck*

Fk = Demon
  • Asereht

Jag har funderat på det där med magsjuka. På dagis vill de gärna att man håller syskon hemma vid magsjuka men när de börjar i skolan Råder det ju skolplikt och då är det plötsligt inte ok att hålla syskon hemma för att annat syskon har magsjuka. Här står det tydligt i infon man får från skolan att så är fallet. Så där har man ju inget val, det handlar ju inte längre om dåligt omdöme utan om lag.

• Asereht

Jag lade in en sista minutenbeställning på cdon. En julklapp till maken trots att vi inte köper eg. Hittade en skiva jag vet att han (och jag) vill ha och som vi aldrig hittar i butikerna (en gammal The Clash). Den kostade bara 69 pix så jag tyckte det var värt det. Blev en Toy Story 3 och Djurens brevlåda till ungarna också trots att vi eg var klara där.

Om ni aldrig lyssnat på Djurens brevlåda så tycker jag ni ska söka på Spotify och lyssna. För mig som är 70-talist är det nostalgi på hög nivå, dessutom är den ju fortfarande så bra!

• Asereht
    Eftersom vi inte har tryckt upp några julkort i år pga tidsbrist så får jag julhälsa till er alla så här istället!

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpbp1jqi.jpg
  • Asereht

Jag tycker dashen är mkt snyggare än sporten. Den skulle jag kunna tänka mig.

Jag har nog börjat tappa greppet för jag vet ingenting om Explorer, också PT? Isf har de börjat återanvända namnen. E:t i E3 (och E2) står ju för Explorer om jag inte minns fel.

• Asereht

Alltså, jag har insett för länge sedan att jag har en sk missbrukarpersonlighet. Det är säkerligen det som ligger bakom min fixering vid olika saker tex barnvagnarna, garnerna och sjalarna. För att inte tala om socker osv. Nu har jag kommit till ytterligare en insikt, jag går helt loss på färg! Sitter och kollar lite garn på T bara för att jag inte hade något bättre för mig och så fort jag ser vissa färgkombinationer (tex regnbågsfärgat) så är det som om jag börjar dreggla inombords och bara VILL HA! Saken är den att jag har så mkt garn att jag skulle kunna öppna butik och ha ett hyfsat sortiment, jag skojar inte. Jag har säkert åtminstone 25 kg garn liggande här hemma. Skulle uppskatta det hela till ca 5-6 knökfulla flyttkartonger helt taget ur luften men det ger en liten bild va?

Ja, ja man får väl helt enkelt vara tacksam att det är materiella ting och livsmedel av den art man faktiskt kan avvänja sig vid hyfsat smärtfritt själv och inte narkotiska preparat som man fastnat i. Tack och lov för att jag aldrig riktigt gillat smaken av alkohol och att jag avskyr känslan av att tappa kontrollen över mig själv!

Det var dagens insikt det. Cool

Idag är jag på hyfsat gott humör då maken hämtade hem en sprillans ny Ipod touch i obruten förpackning (med kvitto) som jag snodde på köp nu för ett jäkligt bra pris, 750:- under butikspris! Ibland har man tur och sitter och kollar på något precis som annonsen läggs ut.. Så nu är prinsessans födelsedagspresent fixad.

Nu ska jag bara ta mig samman och försöka acceptera att jag inte kommer att få snyggt  till på julafton. Det är omöjligt att få något gjort med A i närheten just nu. Han är genomförkyld och så mammig att det är löjligt. Jag får sitta i soffan när han är i vardagsrummet men det är också det enda som är acceptabelt i hans värld just nu. Lämnar vi rummet får jag inte röra på mig utan helst bära honom eller sitta bredvid. Sjal/sele funkar inte då han blir arg för att han sitter fast. Jag har massa röj att göra och sätter jag honom i gåstolen så tömmer han lådorna i köket i ett nafs och är i vägen när man ska röra sig hela tiden. Men han kan vara nöjd en liten stund. Synd bara att man inte kan fixa allt man måste eftersom han då kommer åt farliga saker. *blä*

Maken min som är av modellen kolugn (borde varit norrlänning inte norrman), säger bara sååååå ja, det blir jul även om det är stökigt. Precis som om det skulle hjälpa! Tyst

Då var dagens gnäll avklarat också.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11