Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-12-22 09:27:48 följande:
    zasata: Söta kids som vanligt!

Asereht: Precis som jag!! Jag hatar att tappa kontrollen över mig själv och dricker därför väldigt måttligt och vill absolut inte testa andra droger (förutom socker då!)

Jaha, Vemund och jag skulle till öppna förskolan och äta gröt och skinksmörgås. Tyvärr mådde jag illa och ****** (skonar zasata) precis innan jag skulle klä på Vemund så nu får vi sitta hemma och tråka idag. Inte blir det något möte på Arbetsförmedlingen heller. Nu är jag rädd att vår resa till Stockholm är hotad och Saga som kommer inatt och ... buhääää!! Gråter
    Förhoppningsvis är det bara Villemo som bråkar.

Jag har aldrig testat något annat i berusningsväg än alkohol och så har jag förstås varit nikotinslav också men den lasten gjorde jag mig ju av med för 9 år sedan. Att bli gladlynt/fnissig av något glas är ok men sen...nej. Jag har dessutom väldigt lätt att bli berusad och vägen från fnissig till krama ulrik är hårfin. Jag kan känna mitt i en klunk att "nu gick det över gränsen". Men å andra sidan är det bra för jag kan inte riktigt bli plakat utan jag blir bara sjuk så jag aktar mig väldigt väldigt noga.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-12-22 10:55:04 följande:
    Prus: tack för tips men jag har redan en MT. Dock utan klädsel så det får du gärna hojta om du ser en.

Ekorren: tror också det är Villemo som bråkar. Hoppas det går över snabbt oavsett vad som är fel.

Asereht: jag kunde skrivit ditt inlägg om missbrukarpersonlighet själv. Här hamstras på allt från pennor till ritmallar eller vad som nu kan vara "flavour of the day". En i varje färg, av alla sorter. *suck*

Men fatta att jag inte köpt någon vagn på jättelänge! Förvånad
    Inte jag heller, inte sedan september förra året!
  • Asereht

Jag har inga sådana problem som att vara pedant eller så. Visst tycker jag om att ha ordning omkring mig men lite skit i hörnen och smårörigt stör mig inte så mkt om man säger så. Min mor kallade mig professorn när jag var yngre då hon tyckte jag var en typisk professorstyp.

Jag har fått kallelse till radiologen för magnetröntgen. Tydligen fick de inte fram något av proverna eller så fick de fram något som de vill bekräfta.

Har alltså inte fått något svar på proverna utan bara en kallelse. Det dumma är att kallelsen kom dagen innan jag skulle infinna mig. Går liksom inte fixa till ledighet för maken och rodda om barnen på en halvdag. Så jag fick ringa och ändra tid, de protesterade lite eftersom de ville ha detta gjort så snabbt som möjligt men det var omöjligt för mig att fixa. Så nu ska jag och röngas i början av jan.

• Asereht

Det känns lite upp och ned för min del. Jag vet ju inte om det är bra eller dåligt. Iom att de inte fick något vettigt ur provsvaren så var det ju inte en cysta men samtidigt kanske det är något värre som en tumör.

• Asereht
    Nifelheim skrev 2010-12-22 18:15:49 följande:
    Men oj. Sa de inget när du ringde? Pratade du med vårdcentralen eller röntgen? Det är LÅNGT till januari om det är så akut att du fick en tid redan i morgon.
    Jag pratade bara med sköterskan på radiologen. Jag fick tid 3/1 så det är ju inte så där jättelångt dit.

Närj ag var hos läkaren och gjorde biopsin så var han först helt övertygad om att hag hade en vätskefylld cysta under lymfkörteln vilket fick det hela att reagera och svullna upp. Men vid biopsin visade det sig att det var svårt att öht få ut någon vätska alls ur det hela och efteråt så sa han att han nog fick ta tillbaka sitt första diagnosförslag. Sedan sade han att vätskan som de fått ut skulle skickas till labb och ett antal prover skulle tas och att när de var klara skulle vi förhoppningsvis veta vad som orsakar svullnaden och därefter påbörja behandling.

Om det däremot skulle visa sig att man inte fick ut något av proverna så skulle det bli en kallelse till röntgen (magnet, man ser inte mjukdelar på vanlig). Men jag trodde ju att de åtminstone skulle kontakta mig och ge mig en viss förvarning. Det är ju inte helt lätt att rodda om hela sin tillvara på en eftermiddag, speciellt inte med barn och jobb inblandade.

Så det är vad jag själv vet idag, dvs jag antar att man inte fick veta tillräckligt genom proverna. Saken är ju bara att ingen riktigt verkar ha en aning om vad detta kan bero på. Det känns ju sådär. Sänka, blodprover och sköldkörtel (?) var normala det kollades ju redan på VC.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11