Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Vad skulle E hetat om han blivit en hon ? visste du/ni om att det var ett gosse barn?

Jag gillar Sander också men en av bästa vännernas son heter Xander (utalas - Exander) så det går ju icke...

• Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-02-03 10:14:34 följande:
    Prus: fått godkänt sjukskrivningen från fk?? Är nyfiken, vet så många som fått kalla handen där trots att de inte kunnat jobba :( är själv rädd att hamna i den sitsen när det blir aktuellt
    alltså jag blev sj i tisdags så dem har nog inte hunnit få mina papper förrän idag... så jag vet inte vad dem säger men doktorn jag träffade trodde inte det skulle vara några problem med tanke på att mitt jobb betalar det 2(3?) första veckorna och sedan är det ju inte så långt kvar...
    men absolut... man vet aldrig...
    Nifelheim skrev 2011-02-03 10:15:33 följande:
    Ang Kåre så håller jag med honom. Love är jättefint, de andra är också fina, men inte riktigt min stil på namn
    Blir det en lillebror förresten? *missat*
    det vet vi inte, men jag tror det

tjejnamn under lupp - Lovis, Fanny, Lily, Vera, Nike....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 10:15:59 följande:
    Skumt... Men jag tror du skall testa igen om några dagar. Jag testa en eller någon dag efter BIM när jag väntade Maja och det var negativt så jag trodde det stämde. Men sen fick jag superschyssta rattar så min man insåg att det inte kunde stämma
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 10:08:20 följande:
    Nu tror jag du stjälper henne lite hon hade nog siktat in sig på gamal bee från butik....
    Fast jag tror du har rätt ang andrahansmarknaden på bee+ den dagen man säljer vidare....

Jaa jag halkade påväg till jobbet nu, men i ren reflex såg jag till att landa på sidan... och jag fick inte ont så jag hoppas att det inte är nått farligt... ska till BM nu vid 14 så då får man väll upplysa om fallet så kollar hon kanske lite extra.... och jag känner att "han" rör sig där inne så...
    Vad gillar ni namnet Jack?
    Jo, jag har förstått att hon förhandlar om ny gammal Bee men jag ville ge en indikation på att 1) det är en bra idé men att 2) den inte får vara för dyr för då blir förlusten för stor vid försäljning. Om man köper en ny äldre Bee för 3.500 så kan man sälja den för 2.500 = förlust på 1.000. Om man köper en beg Bee + för 4.000 nu (vet inte om det går) så kan man sälja den för samma pengar eller högst någon hundring mindre = mycket mindre förlust. Men å andra sidan har man inte garanti osv. Tja, det är svåra beslut vi tacklas med
    x 2
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-03 10:17:57 följande:
    E skulle ha hetat Alvina om han blev en hon (gammalt släktnamn). Yes, vi visste att det var en pojke ganska tidigt. Jag fick göra så många ultraljud och han visade snällt upp sig
    Jag hade velat att han skulle heta Egil, men hans far fick bestämma och då blev det Elric.

Jag känner också en Xander, fast jag tror att de uttalar det Sander. Han har en lillebror som heter Kian (och en lillebror till som jag inte minns vad han heter, de gick på Elrics gamla dagis).
    Alvina är fint! Min syster heter Levina i mellan namn, efter vår farmors mamma..
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-02-03 10:21:29 följande:
    Prus: jag håller tummarna, det är hemskt att man ens ska behöva tänka så. :( två veckor betalar jobbet...
    jag orkar liksom inte riktigt måla faan på väggen, jag hoppas dr har rätt och att det inte är några problem...
    annars får jag väll snällt börja jobba igen....
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 11:29:33 följande:
    Maja skulle hetat Justus om jag fått bestämma på en pojke men min man sade "över min döda kropp". När jag sa att det kunde ordnas lovade han att han i så fall skulle hemsöka mig
    Några pojknamn fanns inte på listan alls, bara flicknamn. Tur att det blev som det blev.

När lilleman skulle födas hade jag fått mannen att (mycket motvilligt) gå med på Milius. Så när barnmorskan frågade om vi hade ett namn så sa han skeptiskt "han skall visst heta Milius" men jag sa tvärnej direkt, ungen var stor, tjock, hårig och apful så det gick absolut inte ett med ett sånt fjollnamn
    *asg* Om lilleman vart en hon då?

K har ju alltid tyckt maja och ville att Tuva skulle heta det, jag ville Klara...
    Men ut kom en unge som inte alls såg ut som en Maja eller Klara (tyckte ingen av oss) så då stod vi på ruta ett.... därför har vi inga namndisskutioner alls nästan denna gång utan väntar tills "han" är här....

Jag ville ju att Tuva skulle hetat Harry om hon blivit en han, så det hette magen med Tuva - K  vägrade, så han blev mkt lycklig att det böev en tjej då ALLA garanterat hade kallat bebben för harry om den kommit med snopp!
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-03 11:32:09 följande:

Överlag så gillar jag inte namn som betyder något annat kan vi säga. Saga är väl undantaget.

så då är inte Tuva ett namn för fröken korre då
    Asereht skrev 2011-02-03 11:38:06 följande:
    Så här ligger valmöjligheterna till just nu:

Bee inkl 4 suffletter och en åkpåse för 5500:- inkl frakt.
    Bee+ inkl två suffletter för 5650:-  inkl frakt.

Begagnad bee för 3-3500 kr exkl eventuell frakt.
    Begagnad Bee+ för 4-6000 kr exkl frakt.

När det gäller begagnade så varierar tillbehör från 0 till typ extra sufflett, ett parasoll eller liknande. En del lägger till för regnskyddet trots att det ingår då du köper vagnen ny. Jag börjar mer och mer känna att en ny känns bättre. Jag får mer för pengarna med tanke på garantin.

Så nu gäller det att tänka, tänka och tänka innan kurserna stiger.

Hade kollat massor på Fruugo men när jag kikade in idag har de inte en enda buggapryl, skumt! Häromdagen fanns typ allt.

Frk S - såg en denim bee som tydligen var en limited som gjordes i 50 ex. Mörk denim på utsidan och gult tyg på insidan. Väldigt mumsig!  Hur svårt är det att sy en sufflett till bee/bee+ tro?
    Va beg för 6000-dra mig baklänges! Skulle aldrig betala mer en max 3500 för beg +
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-03 11:59:30 följande:
    Precis den jag menade, väldigt fin.
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 11:53:11 följande:
    Bugaboo gjorde en denim-version i 50 ex av den gamla Been till Selfridges 100årsjubileum. Kul med såna Special Editions för oss nördar tycker jag
    bild?
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-03 12:04:00 följande:
    Okej, Tuva är vackert också, men det finns inte med i Isfolket. Däremot Tula och Vinga. Men nej, här är det en Villemo som gäller, om nu maken kan göra töisar. Han har ju inte lyckats så bra hittills, om man säger så. Obestämd

Jag tycker att Milius var ett jättefint namn!!
    haha jag visste att korren skulle gilla Milius
    För mig är det slående likt Milla - som min älsta lillasysteryster heter... efter alfons kompis, gissa vem som valde
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-03 12:08:30 följande:
    mamanetbebe.blogspot.com/2009/05/denim-bugabo...
    ja du den va inte ful någonstanns!
    Asereht skrev 2011-02-03 12:09:27 följande:
    Inte min heller. *surar' Och inte blir det fler heller, speciellt inte om han inte kan klämma fram en liten "fröken".
    Asereht skrev 2011-02-03 12:10:52 följande:
    Kom just på att när jag väntade mellanbusen så tyckte storbus att bebis skulle heta Bolla. Efter Bill och hemliga Bolla. *söt*
    BabyHjärta

Här är ju Hundis Tuvas förslag till lillesyskonet!
  • Tant Pruselius

jag har hantvärkare här.... som fixar med braskaminen, hatar att tassa runt med okända i mitt hem... känner mig helt felplaserad...ska snart iväg till BM, räddning!

• Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-03 13:21:34 följande:
    Då kör du på känsla.Hjärta Vad vill DU helst ha? Skit i värden hit och dit. Vad vill du ha? Då blir det inte fel.
    klokt där! *beundrar*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11