Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Det är bra träning att låta barnen se på film på annat språk. Mina barn är dåliga på danska men då och då får de se favoritfilmerna dubbade till danska vilket är perfekt då de kan innehållet och bara får ett annat språk. Lilleman är så intresserad av språk (faktiskt!) att han började storböla när han inte fick se Blixten McQueen på finska. Till slut gav jag med mig och han tyckte den var jättebra Obestämd

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-17 12:45:41 följande:
    Jag fick ett traderapaket igår som var skickat i en ihopknuten plastpåse. Det hade väl varit ok om det inte var så att det var en sådan där påse med typ påklistrade handtag och den påsen var rätt stor. Det var alltså bara en knut på handtagen i mitten och öppet på sidorna bredvid. Det som låg i var alltså helt blottat och hölls bara kvar av den lilla knuten. Det tycker jag inte är okej packat, nu hade jag turen att det inte hänt något med innehållet mer än att det blivit smutsigt men ändå.
    *ramlar baklänges av chock*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-18 10:58:00 följande:
    Så här såg jag och dottern ut för 19 år sedan. Bilden är tagen i samband med en intervju för Vecko Revyn om att vara ung och ensam mamma. En liten parantes till Frk S, som du ser har jag dubbelhaka även när jag är smal. Tänk på att detta är 90-talet och jag har jämnlångt hår och hästsvans som inte syns. Ja, ja, så såg jag ut då och jag skrattar på kort dessutom. *s* Hur dottra ser ut idag har ni ju sett.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpoecrab.jpg
    Vacker som en dag Solig Du borde le oftare på kort Glad
  • Fröken Småland

För övrigt så trodde jag faktiskt att det var Kavat först, med bakåtkammat hår och smala ögon

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-19 06:47:24 följande:
    Jag hade ju en fuchsiaklädsel på gång, fastnade verkligen för färgen så jag sålde min blå. Messade säljaren och undrade om hon kunde skicka den ifall jag inte kunde fixa hämtning. Sedan dess har jag inte hört ett ljud.

Jag måste verkligen undersöka om det går att ha en nyare klädsel på mitt chassi. Frågan är bara när jag ska få möjlighet till det.
    Finns det ingen Brio-tråd här på FL?

Och hur gick det med din galna Traderaköpare som ville ha halvgratis frakt?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-19 07:33:00 följande:
    Traderabiten löste sig utan problem. Jag skickade över mått och vikt vilket hjälpte. Det blev ju fortfarande billigare än posten.

Har inte kollat efter någon briotråd, tror det är bättre att jag kollar själv. Då vet jag säkert.
    Ooooh, lite kontrollfreak va?

Maila Brio vetja. De lär ha svar på frågan för återförsäljare brukar gissa ganska friskt är min erfarenhet.
  • Fröken Småland
    passau skrev 2011-01-19 08:15:40 följande:
    Ny bil å ny exp samma vecka kan d bli bättre? å dessutom sover tjejerna ännu :-O
    Låter som en bra vecka
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-19 11:03:40 följande:
    Weeei! Kul med ny vagn! Jag vill också ha en ny vagn! Men då måste jag göra mig av med en av dem jag har och det går ju inte...
    Haha, vadå K*B*N-prioritering?! Ny bil slår långt ifrån lika högt som en ny vagn
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11