Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

oj fy passau, krya på S och hoppas ni andra slipper undan...

• Tant Pruselius

Godmorgon ! Här har vi tagit en ledig dag till jag och lillstrumpa.. Ska åka buss till min bästa bästa Malin och hennes kidds for lunch och lek. Fast nu myser vi i sängen till Bolibompa. Vad har ni andra för plans ???

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-07 09:09:01 följande:
    Om det är ett fynd vet jag ju inte än Kanske värsta köpet någonsin? Vi får se när den kommer. Frogen på T köpte jag visst, la ett litet bud, trodde väl egentligen inte att jag skulle vinna, men gjorde visst det ändå. Hoppsan, så kan det gå.
    Min kompis i Malmö ska hämta den åt mig, för det var ju endast avhämtning. Och hon skulle passande nog upp om en vecka bara, så den kommer komma upp till mig helt gratis. Det gillar jag.
    ojojojoj...se där! späääännande! Grattis!
    (gick den inte billigt?)
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-07 09:56:10 följande:
    Tant P: *tycker också att braskaminen var fin* Det finns ingen i det hus vi är "mest intresserade" av, men blir det vårt så är kamin första prio (förutom staket runt HELA tomten och dubbla trappgrindar).

Nu har vi kommit hem från rul iaf. En söt och livlig liten krabat, som inte var såå lik Stitch längre. H*n hamnade bakom moderkakan (som btw ligger i bakkant för en gångs skull) och såg ut som en liten ekorrunge när h*n försökte kravla sig fram runt den. *kääääär* Hjärta Läkaren tittade verkligen efter könet, men såg inget. Han sa förvisso att han inte kunde se någon snopp heller, men det är ju ingen garanti för att där inte finns någon. Drömmer
    o va härligt! Grattis till en liten ekorrebebbe till
    Lindadjo skrev 2011-02-07 10:11:13 följande:
    Jag undrar en sak, och vem kan bättre svara på det än ni? Mina kunniga vänner
    Finns det något babyskydd som har en bas, som man kan fästa i ett 2-punktsbälte i bilen???
    hör med världens bästa babyskydd/biblbarnsstol expert Nif.... she kan allt!

Nu är det brått här! "Ses" i kväll!
  • Tant Pruselius

Frk S - jag har babyskyddsadapter till camen ... Tror du vi behöver till bee oxå? Om storesyster inte är med eller liknande så är ju biet eg ännu smidigare att fälla upp och liknande?

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 07:37:38 följande:
    Bröllop ger jag inte mycket för men New York låter supernajs! *börjar tokbanta för att få plats i Passaus väska*
    Tant Pruselius skrev 2011-02-08 06:48:18 följande:
    Frk S - jag har babyskyddsadapter till camen ... Tror du vi behöver till bee oxå? Om storesyster inte är med eller liknande så är ju biet eg ännu smidigare att fälla upp och liknande?
    Nej, det tycker jag inte. Men det grundar jag på att jag själv inte hade använt Bee till en bebis annat än i undantagsfall
    men jag ska ju inte använda bee till bebisen så, utan bara chassit till babyskyddet.... sj vagnen är ju systerysters (T's)
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-08 09:21:29 följande:
    http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phptrbrym.pnghttp://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpz4idyy.pngIdag blir världens finaste Nöfffe 1 år! http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpz4idyy.pnghttp://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phptrbrym.png
    Grattis till lill/stora - nöffeliten !!!! Hjärta
    Asereht skrev 2011-02-08 09:35:20 följande:
    Tackar! Pappsen kom hem med nytt vrålåk till nöffen igår vilket han testar på bilden. Vi hade en äldre gåstol utan ljud och grejor men ganska sliten sits så när en kollega skulle kasta den där så tog maken den istället. A verkar gilla ratten, tutan och musiken. Vi fick även en dala blå spjälsäng som har kantbräda om man inte vill ha sängsidan på. Bra, för vår har ingen bräda så jag har knytit fast den i vår säng. Betydligt bättre med grejor som är tänkta att göra så med så det blir nog ett sängbyte snart. Kanske ska jag ha den andra här nere som dagbädd.
    åååå dalablå är fint !!!
  • Tant Pruselius

Hos mej ser det ut som följande
    *Tvätta täcken och kuddar i dubbelsängen
    * Bädda rent i samma säng
    *Tvätta 3 mattor
    *Om organisera bland mina och mannens vinte/skid/höst och vårjackor
    *Luncha med finaste Emelie
    * gå på föräldrarrådsmöte på T förskola
    *hämta T på förskolan
    Jaaa... sen det vanliga ....

Vet ni om vakumpåsarna som finns på ikea som man kopplar dammsugaren med, funkar med vanlig dammsugare? eller behövs spec?
    Någon som har? Har hört att biltema har oxå...bättre sämre?

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-08 10:12:54 följande:
    Ingen aning men det borde ju funka med vanliga dammsugare. Verkar lite olikt ikea annars tycker jag. Jag ivll också ha vakumpåsar! Kanske ska skicka ut mamsen på shoppingrunda eller så får jag önska mig en snart.
    Riskiflickan skrev 2011-02-08 10:02:47 följande:
    Ase: hurra hurra å grattis, otroligt vad tiden går fort!
    Tack! Tiden bara rusar iväg!
    Ja, jag hoppas dem funkar. Vi får ta en fika på ikea snart och inspektera dem ?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11