Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Vill se bild pÅ nifs nya fina liggdel och lindajos groda(när den hittat hem)

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 07:18:33 följande:
    Jag gör (nästan) alltid samma bröd: limpor med kanske 1/4-1/3 havregryn och resten vetemjöl. Ibland festar jag till det med lite graham istället för havre Måste också komma på lite nya recept att variera mig med, även om jag verkligen gillar havresmaken.
    med vatten som degvätska? Torr eller färskjäst?
    Nifelheim skrev 2011-02-09 07:45:17 följande:
    Vi har förresten äntligen fått tid för 4-års kontroll och nu är jag skitnervös inför hörseltestet. Varannan dag tror jag att ungen är nästan helt döv och varannan tänker jag relativt logiskt och tror att det nog bara är att han stänger av när han håller på med något annat. Jobbigt är det i alla fall, för han reagerar INTE på tilltal om man inte tar i honom eller han tittar på en.
    så är min oxå, har flera ggr frågat min mamma och dagispedagogerna om dem tror att ungen hör dåligt, för hon har även en välldigt högstämma.... men jag tror att det är så att dem har förmågan att stänga av. Det som hon reagerar minst på är sitt namn - där behöver man nästan alltid ta tag/fånga in henne....
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2011-02-09 07:58:44 följande:
    selektiv hörsel kallar vi det... man hör det man vill höra, om orden glass eller godis är inräknade skall man dock bli uppmärksam om dom inte hör
    precis !
    Lindadjo skrev 2011-02-09 08:09:22 följande:
    Det kan du räkna med
    Wunderbart!!!
    *räknar...ner*
    Lindadjo skrev 2011-02-09 08:12:38 följande:
    Sitter redan och bläddrar i nyaste stoff och stil och drömmer om vilka tyger jag ska använda till vagnen.

Hörrni, det här var ju ganska smart... borde vara enkelt att få till en sån grej själv.

www.freshmilk.se/popup_image.php?pID=4115&ima...

Den här som man köper stoppar visserligen 99,5 % av uva och uvb strålning, det kan ju vara svårt att få till.... om man inte syr i ett sånt där soltyg...
    om du fixar så gör några extra (alla fall en ) och sälj !
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-09 08:21:38 följande:
    Sitter och äter chokladpraliner till frukost, förstår inte varför jag går upp så mycket i vikt den här graviditeten!?!?!
    KyssGravidHjärta
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 08:40:45 följande:
    Oftast mjölk men ibland även vatten. Vanlig färsk jäst. Men tro nu inte att jag är någon bagare, jag bakar bara för att jag inte gillar köpbröd. Tror det är för att det är så sött? Jag använder ungefär en tsk socker till en liter mjölk , bara för att jästen skall få lite extra hjälp.
    gillar inte heller köpebröd... allt smakar lika och känns degigt och "nybakt" 14dagar efter bakdag(!!) det kan aldrig vara bra....

Idag kommer sotarn och ska lägga ett godkännande på brasan, så ikväll blir det premiär tändning
    Intressant att han kommer någon gång mellan 10-15... jaha...det var den dagen! Men han heter Olle det var väll fint?!
    Jag har även igår och idag slagigt på ändan/fast framåt (!!!) Är lite framtung just nu) 3 ggr på mindre än en vecka. Nu blir det broddar eller rulator...någon här med brodds? vart hittar man dem? skoaffärer?intersport?

På fredag har jag Me and I party med pastasallad, vin (för dem som vill/får) snacks och braskamin! Dock kommer vi vara uppemot en 17-20pers så jag tror inte det behövs eldas...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-09 08:48:38 följande:
    Jag är jättesugen på att sy men nöffen är inte syvänlig som han drar och sluter i allt. Jag har en dyna att sy klart och så har jag lite dynideer till froggen. Kanske kanske ska jag ge mig på en sufflett igen trots att den förra blev kass. Men alltså jag och kantband kommer inte överrens!

Skulle vilja sy bee grejor också men då ska jag ju ha fått hem en bee först, det skulle ju liksom underlätta.

Min nya skötväska och kläderna jag beställde har kommit. Mitt skickades med schenker och de är ju inte direkt snabba. Självklart hamnade de på kiosken på andra sidan stan. Så jag lär inte kunna få hem dem förren till helgen. Har två traderapaket som ligger där också trots att jag mailat säljare och ber om annat ombud. Det tar nästan 40 min för oss att ta oss till den där jädrans kiosken som ligger strax utanför stan på motsatt sida mot vart vi bor. *grrr*
    tyckte minsann att sufflan va kalasfin! Hur går det med bee-planerna?

Tack för mumsiga matbrödsrecept, kommer ni på fler så ös på!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-09 09:05:01 följande:
    Jag har fått jättelust att sy igen!!! Vill ha min vagn NU!!!

Jag vet inte huuuuur många gånger jag har saknat och ångrat att jag sålde min skiphop väska Ååååååh, vad jag ååååångrar mig!!!! Varför? Varför? Varför, sålde jag den???? Påminn mig?

Åh, snyyyyyyyyyft!!!! Och så finns de så klart inte att köpa längre
    det förstår jag, den är ju förbövelens röd innuti och allt *sörjer tillsammans*
  • Tant Pruselius

Ni har säkerligen redan fått sms och mail men ändå

Från idag den 9 februari får du som medlem i PO.P+ dubbla poäng på allt du handlar
    i butik eller e-butik. Erbjudandet gäller nuvarande och nya medlemmar t.o.m. den 13
    februari. Passa på!!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11