Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Tittar in en snabbtitt i vagnsstädandet. Jag håller på att klä om, gå igenom lagret och funderar.

Just nu velar jag om problemet vilket åkpåse som ska i vilken vagn och med vilken klädsel. *s*

Fick en snilleblixt imorse och var ju så klart tvungen att börja rodda om. Jag har ju en sån där reseväska till PTE3, har försökt sälja den men fick inget napp förutom ett otroligt lågt skambud som jag ansåg inte var värt besväret att besvara öht. Eftersom det är en mkt stor väska (fyrkantig) i kraftig canvas med plastad insida så fick jag en plötslig idé om att den vore perfekt att förvara alla klädslar, topset och åkpåsar i istället för att ha dem i påsar inklämda i garderoben. Sagt och gjort, nu rensar jag ur och går igenom.

Tvättar och torktumlar mellan varven också. För sånt måste man ju göra.

Storbus fick ett Nintendo DS i julkklapp av mormor. Storasyster fick en iPod touch. Nu önskar sig mellanbusen också ett DS så vi får väl se hur vi gör. En sån där adapter låter ju hur intressant som helst, typ ett minneskort om jag förstod rätt när jag googlade, eller fattade jag fel?

Igår var dottra hem på middag, solbränd och med massa små flätor i håret på sidorna. Härligt att se henne och kul att få info och bilder om resan. Vi pratade lite framtidsplaner och utbildningsfunderingar också.

Passau - jag messade dig på fb.

Lindadjo - Pratar dina grabbar engelska?

Frk S - Bra jobbat!

Nähä, nu är mellanbusen hemma och det krävs lunch.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    passau skrev 2011-01-17 12:19:19 följande:
    R4 är som ett vanligt ds spel och man sätter i ett micro sd kort i den vilket gör att man sätter i kortet i datorn och (laddar ner) lägger över spelen och sen spelar man *L*
    Läste mig till det, en typ av minnsekortsläsare och så ska man ha ett mikrominneskort i. Absolut intressant, du har inte möjligtvis någon bra info om vart man kan ladda ned spel? Drömmer Det här är en ny värld för mig så jag försöker lära mig. Har en totalt spelgalen 8 åring här hemma som älskar sitt DS.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-01-17 12:31:54 följande:
    Asereht, de kan lite engelska, men det ä svenska vi pratar här hemma, så vi är ingen 2-språkig familj, tyvärr.
    Jag blev nyfiken bara, jag kom på att jag inte hade en aning och vet inte om det frågats förut. Om de hade varit vana vid engelska hade ni kunnat få lite barnfilmer av oss som inte är textade eller med svenskt tal. Mina fattar inte ett jota, dessutom hade vi båda redan. Fick dem av en bekant.
  • Asereht

Jag fick ett traderapaket igår som var skickat i en ihopknuten plastpåse. Det hade väl varit ok om det inte var så att det var en sådan där påse med typ påklistrade handtag och den påsen var rätt stor. Det var alltså bara en knut på handtagen i mitten och öppet på sidorna bredvid. Det som låg i var alltså helt blottat och hölls bara kvar av den lilla knuten. Det tycker jag inte är okej packat, nu hade jag turen att det inte hänt något med innehållet mer än att det blivit smutsigt men ändå.

• Asereht

Hade det inte varit filmer vi redan har så hade det inte spelat någon roll. Vi har flera som inte är översattta elelr textade då tex alla sooby doo filmer inte kommit/kommer till sverige och den lilla fantasten vill ha allt!

• Asereht

Bidde inget jobb för mig, de hade redan bestämt sig för annan sökande. Gråter Fy fan vad lönlöst det känns, det är ju totalt stört omöjligt att få ett jobb. Jag har två stora saker emot mig, jag har många barn och jag har varit utan jobb länge. Svårt att göra något åt. Ju längre tiden går och ju fler arbetsgivare som nobbar, desto svårare blir det. Till slut är jag tvungen att jobba gratis på arbetsgarantin från arbetsförmedlingen. Känner mig lite deppig.

• Asereht
    Lindadjo skrev 2011-01-17 15:51:55 följande:
    Jag har inget minne av att det var så här när jag väntade pojkarna. Men nu ska man tydligen boka både Kub och Rul själv. Samma nummer. Och eftersom det är så här svårt att komma fram så förstår jag ju att bm vill slippa!!!! Sjukt. Men jag ringde faktiskt till mvc nu, när jag inte kom fram på den sista telefontiden för idag! Och bad de ringa upp mig. Jag vet ju att de håller på bygga om på avdelningen där nere, kanske de inte ens har någon som svarar i telefon. Kanske jag suttit flera timmar och tryckt på uppringning om och om igen helt i onödan.
    Det är ju bara tur att jag är hemma nu, vård av sjuka barn. Sen när jag är på jobbet kommer jag ju inte kunna ringa och ringa på det här viset. Speciellt inte när cheferna inte ens vet att jag är gravid än. "Jo, är det okej om jag sitter här i tre timmar idag, och försöker komma fram på en telefontid?"
    Irriterande. Här kan man inte öht komma fram till vården, man får knappa in sitt nummer och så ringer de upp under dagen. Den är ju också enkel när man jobbar, speciellt sist när jag satt som telefonist i kundtjänst. Obestämd
  • Asereht

Har ni sett att Elodie har kommit med dynor och regnskydd? Det randiga regnskyddet skulle ju bara vara sååå fint!

• Asereht

Det här har jag grejat med idag:

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpduk5rk.jpg  http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpprxbxp.jpg  http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpjyrvui.jpg

Froggen är numer iklädd den klarblå cameleonklädseln och har svart cameleonsufflett. Pricken över i är förstås Elodie åkpåsen.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpxr7wxf.jpg  http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phplrgkyc.jpg

Happyn är nu röd och vi kör Elodie denim, och så där fint såg vårt köksbord ut större delen va dagen men nu ligger allt det där i min P&T travelbag. Jösses vad mkt grejor det gick att få ned i den där!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11