Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-09-14 19:58:16 följande:
    tack Jag har gjort slag i saken och lagt upp en seriös träningsplan, så nu ska det bli av! *nervös*
    Tanken har ju hela tiden varit att träna/tävla ipo och lydnad med han, vilket jag tränat för sen dagen jag fick han, men tävling hade jag nog tänkt mig till våren först. Men, träningen går ju snabbare och bättre än plan så då är det bara att våga. Och som du säger om inte annat än för att veta vart vi står.
    Exakt, det kommer att bli en bra erfarenhet för er båda.
  • Riskiflickan
    zasata skrev 2010-09-25 21:37:57 följande:
    Sånt finns inte tid för..
    Det kommer för jag sover så oroligt och biter sönder tänderna.. Borde skaffa bettskena men vägrar betala 3000. Har inte 3000 åt det.. (vill ju ha en vagn till..) men nu äter jag 1mg panodil var 4de timma i stället, även på natten ibland. och primerpang och ibland postafen. Blir värre på jobbet då jag sitter framför datorn hela dagarna utan fönster eller luftkonditionering.. Försöker dricka mycket vatten med.. Eller det är ibland migrön, ibland stannar det av vid yrsel och extrem spänningshuvudvärk vid tinningarna och nacken..
    Tips nr 1: 2 panodil + 1 voltaren
    Tips nr 2: 2 panodil var 6e timme, 400 mg ipren var sjätte timme ---> detta varvas så du tar tabletter var tredje timme.
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-09-26 11:10:13 följande:
    tjoho, nu har jag en anledning att köpa en klänning till mig själv! Är bjuden på bröllops-efterfest. brudparet flyger till vegas och har efterfesten i hemstaden (här) efter några dagar. Så, godtaglig ursäkt att köpa ny klänning!

Vore lite roligt att få höra vad ni dels tror jag har för klänningsmak och dels kanske rekomendera (länka) någon ni tror passar... (om nån har tid)  Fast jag tror jag vet vad jag ska ha för nån, kan länka sen när ni iaf. gissat min stil. En bit ifrån arbets/träningskläderna ni sett mig på kort i
    nån fin i 50-tals-stuk kanske??
  • Riskiflickan

jag har också bettskena,  sura pengar när man skall köpa en, men dyrare när man måste fixa tänderna man gnisslat sönder för att man inte skaffade sig en....

• Riskiflickan
    zasata skrev 2010-09-26 20:35:19 följande:
    måste berätta om en äcklig grej som hände mig igår.. orkar inte skriva.. så kopierar bara från bloggen..
    Igår hände en riktigt äcklig grej mig när jag var i stan. Jag blev anklagad av en påväkard kvinna att jag försökte ta hennes barn. Jag blev rädd. paff och chockad nu efteråt ångrar jag att jag agerade som jag gjorde.

Jag var påväg till babyproffsen när jag ser en barnvagn stå nedanför trottoaren mitt på vägen.
    Går självklart dit och tittar, bromsen är inte på, och i vagnen ligger det ett barn på ca 2 veckor!

Lite längre bort ca 15-30 meter springer det runt två barn ett på ca 1,5år och ett på 4-5år.
    Mistänker kanske att detta är syskon som skall "passa" barnet i vagnen med.

Jag går framåt lite och tittar mig runt om kring, men ser INGEN som ser ut att äga barnvagnen.
    Tittar in i närmsta affären, i fall det är någon där som kanske saknar sina barn.

Det är tre andra som går in och ur affären ett par gånger, funderar på om dom känner barnen, men dom total ignorerar det.
    Jag står och funderar på om jag skall gå fram till dom, eller till barnen och fråga om dom vet något.

För någon kan ju lika gärna tagit barnvagnen, och sedan upptäckt barnet i och stället den där, ihop om att någon skulle hitta den.

Efter kanske 3-5 långa minuter kommer det en kvinna som ser ut att vara påverkad av någon fram till mig och skriker och frågar varför jag försöker sno hennes barn.

Jag blir helt paff och går, men det ångrar jag. Undra hur det kommer gå för dom barnen.
    Du gjorde ändå rätt, ta inte åt dig!!
  • Riskiflickan
    zasata skrev 2010-09-27 20:27:19 följande:
    Nu har jag köpt sådan bettskena man skulle koka och göra efter tänderna.. Men hur håller man den ren??
    Det står väl hur man skall hålla den ren i beskrivningen. Jag brukar skölja min å bosta med mjuk borste.... fast jag har ju en sån där hård bettskena.....
  • Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 20:12:02 följande:
    Ja, varför får vi inga paket?

Grattis Asereht!!! Vem kan tro att det var igår som du sa att det inte verkade vara något för dig? *känner igen mig själv* Jag ser med spänning fram emot att se vad du tycker, är lite sugen jag också. Vad tror ni Ekorren och Riski; är det något för mig som "bara" skall gå ned åtta kilo?
    Jag skulle tro att en strikt GI är bäst faktiskt.... den är ju som LCHF, men lite mer balanserad.... det som eg från början var kallat LCHF, det är ju som tidigare diskuterats viktigt att man vet vad man gör när man äter LCHF och att man får i sig rätt saker, annars är det en farlig diet.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11