• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-05-24 13:27:48 följande:
    Hjälp mig ta ett beslut nu. Vibe eller blå sport? Måste bestämma mig IDAAAG. Sporten är biiillig, men utan syskonsits (vilket jag förvisso inte behöver), men Vibe är mycket snyggare egentligen..
    Låter som att du kommer att ångra dig om du köper en Sport... Eller?
    Är viben lika lång i ryggen som sporten?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 21:39:33 följande:
    Jag har börjat sakna en vagn att ha här hemma, det är inte så lysande med Bee eller MacLaren på grusvägarna. Inte för att jag går med vagn här så mycket men de få gångerna man vill göra det så vore det trevligt om det stod en Mountain Terrain eller varför inte en Easywalker Classic i garaget. Tipsa gärna om ni ser någon billig; priset skall vara max 1.000 kr så det lär väl bli svårt *suckar* Kavat: Skall vi dela på den här?  Du får liggdelen till din MT-duo så letar jag efter en sittklädsel... www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_2753...
    Min MT är ju marin.. Solblekt... Och sen som Asereht skrev så tror jag inte heller att de passar. Dock tror jag att UJ klädslar modell äldre kan passa? Sufletten är ju den som är annorlunda på nyare modeller? Men inte skiljer det något mer??? Osäker dock, men har för mig jag hört det.

Sen funderar jag på om jag ens behöver liggdel? Eller gör man det. Kommer jag verkligen behöva köra lilleman i vagn. Här hemma på grusvägarna kan bebis ligga i sitsdelen om det nu skulle behövas dubbel. En kompis har en marin liggdel som hon aldrig använde (blev snittad).. Så den står tydligen och skräpar i ett förråd, men behövs det ens. Lilleman är ju över 3 när bebisen kommer. Han får väl åka ståbräda? Optimistisk??? Vad tror ni?
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-05-24 22:38:59 följande:
    Är det bara jag som är dum eller vadå? HIhi varför använde hon den aldrig pga snitt?
    Hon fick inte bära mer än bebisen hur länge som helst och hade alltså en dubbelvagn som  hon inte orkade/fick använda. Så hon använde knappt aldrig dubbelvagnen de första månaderna. Funderar också lite på om hon var "invalid" så länge som typ 4 månader, men det var så hon sa.
  • Kavat

Asereht, grattis till dottern! Skoj med sommarjobb!
    Jag hade nog inte heller klarat det misstänker jag..

• Kavat

Jag har ju inte haft koll på ett tag, förutom på den röda varukorgen som gick häromdagen på T för 216:- som jag inte köpte för då kan jag lika gärna köpa en ny.
    En röd varukorg som är lagad där kardborren sitter och det ser ut orsaken var att tyget fransat sig. Vågar man ens köpa. Jag lastar rätt fullt kan väl tilläggas. {#lang_emotions_innocent} Känns ju som att eftersom en splirrans ny kostar 480:- så är det ju inga stora pengar det heller och då vet man ju att den är hel och funkar? Tänker jag fel?

Vad kostar saker beg nu?
    Jag vill minnas att beg topset går rätt billigt? Jag köpte mitt bruna canvas topset för 600 av Kajsan för något år sedan och det var i nyskick. Det enda som finns på T nu är ett nytt svart som ligger på utgångs 600:-

Var är rimligt för ett rött med en svartgrå rand som inte syns. (jag tror ni vet i vilket galleri ni kan kolla!? )

Nif får inte svara för hon är jävig.

• Kavat

Fröken Småland, skönt att det gick bra igår, men stackars liten. Hoppas han mår bättre idag.

Bölden, vet inte. Jag ska tillbaks idag. Lite (underdrift) svårt att se själv.
    Berättade jag att de gjorde rent den i fredags och det var bland det värsta jag gjort...?

Foglossningen är värre än någonsin efter helgens kalas, och jag som ändå fick mycket hjälp. Mammor är bra! {#lang_emotions_flower}

Träffade en av svärisarna. {#lang_emotions_throwup} Hejade typ och sen pratade jag inte mer med honom och höll mig därifrån... Jag litar inte på mig själv heller, hade han sagt något hade jag nog antingen börjat grina eller skälla ut honom eller rymt därifrån.

Föresten fröken, läste du att jag grattade er båda!?

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 09:37:59 följande:
    Tack för grattis Grattis själva! Vad hände med våra bebisar? Tur att inte mögelhäxan var på plats i alla fall, det räckte nog med lilla Fridolf. Bra att du inte sa något, det hade inte lett till något positivt. Jobbigt med bölden, jag vågar inte ta reda på var den satt men det verkar ju vara ett *host* otrevligt ställe *fnissar lite vanvördigt men skärper mig såklart omgående*
    sv.wikipedia.org/wiki/Bartolinis_k%C3%B6rtlar
    Bara text och väldigt rumsrent!

Såg att du försöker sälja vagnar!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 09:55:22 följande:
    Aha! Hade inte hört talas om dem tidigare men det måste ha varit kul att få dem uppkallade efter sig Är det bättre nu alltså?
    Vet inte, lite svårt att se själv.
    Ska iväg till läkaren nu så får han göra en bedömning. *Vill inte opereras*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11