Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-06-01 18:26:25 följande:
    Va konstiga citeringarna blir nu för tiden {#lang_emotions_surprised} Hur som helst så vart det en helsvart Britax Two-way nu. Den är klart längst i ryggen av alla bakåtvända bilbarnstolar. Går att vända och använda framåt sen, men det rekomenderas INTE.
    Vi har efter babyskyddet avverkat: Britax Freeway, Hi-way, Multi-tech och nu Two-way då, samt en Brio Zento.
    Absolut minst plats i bilen med superbra benutrymme tar freeway eller hi-way. De är ganska smala också. Har man ett barn med lång rygg är Two way oslagbar tycker jag.
    Britax two-way har vi haft! Jättebra och rymlig. Nu har killarna likadan stolar. Framåtvända Britax kid plus, så här blir det inga fler stolar till de.
    Vi har oxå haft en del stolar, men till 2 ungar då, och inte lika många som du nif
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jag önskar att man kunde byta plats på bälterna i baksätet. Det hade varit så mycket lättare om spännet suttit på utsidan istället för i mitten. Att man kan spänna fast bältet på barnen mot dörren istället för att hänga över de inne i bilen. Det tycker jag hade varit en bra idé iallafall

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Idag upptänkte vi en sexårs tand på Daniel Första vuxentanden, det är stort det. Han var tvungen att ringa till mormor och morfar och berätta det

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Vad ni skriver och har er,
    Prus! Jag vet inte alls hur det går här med bakning, Det går nog inte alls tror jag... jag har haft ägglossning och vi missade ju som sagt det, eftersom jag var sjuk och låg i feber... så vi får väl bara vänta och se. Rackarna klarar sig ju några dagar så man ska ju aldrig säga aldrig.

Jag är supertrött idag, ska faktiskt gå och sova NU. Måste bara skriva lite om vad som händer i helg. Jag är lite nervös. Jag ska gradera mig i Taidon i morgon, så ni får hålla tummarna att jag inte skämmer ut mig totalt och inte klarar det alls. Jag har inget bälte nu, så jag ska försöka mig på mitt första.

Sen ska vi vara hundvakter oxå. Jag har tagit på mig det, Adam är inte så förtjust över det men.... Hunden kommer innan jag går iväg på graderingen, så Adam kommer vara själv med både barn och hund, som han inte vill ha, i 4-5 timmar Stackars Adam, vad har jag gjort!?!?
    Sen ska vi ha hunden fram till 8-tiden på kvällen, för då kommer husse hem från jobbet, och jag är inte så sugen på att ha hunden här hela natten. Men på söndag morgon måste jag hämta honom igen. Och ha honom tills matte kommer och hämtar honom på än så länge okännd tid.
    Hunden är en knappt 1-årig släthårig foxterrier, mina föräldrar har en likadan, så jag är rätt nervös för hur våran helg kommer bli? Förstörd? Ja, antagligen. Adam kommer väl bli skitsur på mig, för hunden kommer vara asjobbig. Fattar inte att jag bara inte sa nej!
    Men det blir säkert roligt ändå.... *intalar*

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-06-05 09:45:50 följande:
    haha, varför skulle helgen bli förstörd?
    lycka till i kampsportsgrejen, osäker på hur just det ser ut men...
    Hahaha... jag var mest orolig för sambons reaktion, och att han skulle förstöra helgen, inte hunden. Så klart!
    Han har precis kommit, och springer runt och nosar och har sig, Adam och killarna är på stranden, så han får utforska lite i lugn och ro innan kavalleriet kommer in

Taidon gick bra, så nu har första bältet, blått.

">

Så här ska det se ut, nu är ju detta liiiiiite mer avancerat än mitt, men jag känner igen många steg och rörelser.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-06-05 15:01:54 följande:
    Lindadjo, hejja! Kul med bälte. Jag gick på judo en gång i tiden  men avancerade bara till grad två innan jag tröttnade på den flugan.

Kavat, grattis till bilen! Toyota är ju en av bilbesiktningens favoritmodeller (har jag hört av insiders). Vi har haft 2 corolla som pendlingsbilar och de strulade aldrig. *gilla*
    Det blir väl nånting sånt för mig med gissar jag. Kommer nog inte avancera desto mer än så, för jag kan inte, har aldrig kunnat, och kommer nog aldrig kunna hjula och göra volter i luften.

Håller med om Toyota, vi har aldrig problem med våran, den går igenom besiktningen utan anmärkning år efter år efter år.... och nu är den ju 22 år gamal, still going strong
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-06-14 22:44:15 följande:
    VARNING! Nu spammar jag tråden med bugga och mina alster! Cool Solig

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpwovqvd.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpjrcs7p.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpfyiv7b.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpwahxt6.jpg
    ÅH!!!! Filten och bumperbarskyddet är ju helt ljuuuuuvliga!!!! GUD så fiiiiiiint! *avis* Och vagnen är ju så klart fin den med!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Oj, kom bilderna med igen? Nåja, det tåls ju att ses på igen

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11