Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-02-12 11:23:19 följande:
    Men jag har ju ännu bättre tillbehörsdeal och ny med garanti.
    då så, gå for it! Tyckte bara det lät bra och det fanns en del du hade kunna kränga till sthlm
    När kan du avslöja vad du har på G dåååå? *nyfniken*
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-12 12:45:22 följande:
    Nif: Stackars E, men det kanske var lika bra just idag?

Riski: Men hur KAN de växa så fort, de små tassarna? Visst finns det bra tabeller på nätet nånstans, har någon en bra adress till hur stora skorna ska vara i förhållande till längden på foten?

Tant P: Kul att så många kunde komma ändå. Bästisen bor i Nässjö, så det är inte bara en blåsig båtresa över sjön, jag ska ta mig cirka 10-12 mil till på snöiga vägar också.

Så trist att jag inte kan nu, men jag åker gärna över när det blir varmare och då kan jag ju ta bilen + någon unge med mig också. Tyvärr ser väl inte hon det som kompensation just nu.

zasata: Krya på er!
    en av mina killkompisar kommer från nässjö
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-12 15:22:04 följande:
    Nu är maken och hämtar upp de här:

www.blocket.se/vi/31915003.htm

Som jag sagt tidigare är jag helt olost i inredningsdjungeln och vi kör på sånt vi gillar eller som funkar. Dessutom gillar jag trä, lantligt osv. Har alltid gjort det.
    härliga stolar! så fint!

Jag behöver lite hjälp, pronto! Jag beställde denna igår - www.meandi.se/sv/produkter/111112.aspx
    fast så innser jag att T har en röd/vit sveatröja som ju är samma modell, inte samma material dock... men frågan är då - ska jag byta till denna - www.meandi.se/sv/produkter/111113.aspx den är ju oxå fin, men kanske lite förmkt hammarby???
    K tyckte dock grön redan igår men jag är ju så röööd att jag liksom inte tänkte....
    hur tänker ni?
  • Tant Pruselius

Idag har jag 28(!!!!) dagar kvar till BF, det är ju helt galet!!!
    Dagens loppis skörd - ett fredagsmysglas (ett neongrönt i hårdplast med fastbygtsugrörsfot), en nattlampa från ikea, en liten rosa emalj/zinkhink, en skjal, 2 nicke badbollar,en ikea fiskmobil att ha över skötbordet...allt för 40kr kändes som en bra deal.

• Tant Pruselius
    zasata skrev 2011-02-12 16:00:49 följande:
    Åååå hur klarar ni har magsjuka hemma? Vad gör ni?!
    äter 10 vitpepparkorn och hypervändilerar och försöker isolera mig så gott det går DOCK är det bara jag som lyckas bli magsjuk än - K tillhör de där 2% som aldrig får magsjuka och T har ......*vågar inte säga det heller inte skriva*....*tar i trä*.... aldrig .....
  • Tant Pruselius
    Tant Pruselius skrev 2011-02-12 16:04:16 följande:
    ingen som har någe input om tröjfärgen?
    om jag bara kunde lära mig stava??!! inputt..prutt
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-12 16:05:16 följande:
    Prus: Haha, det är ju bara du som vet vad du vill ha, tokfia
    men hur ska jag tänka ...  hon har ju den rödvita sveatröjan som är samma modell som svettisen alltså nästan precis samma... kanske bättre o ha en grön och en röd då än två röda....
    I slutändan är det ju ändå fröken finemang som bestämmer kläderna och då är det ju gulblommigtlinne och rödbamseplyschkjol för hela slanten *tar sig för pannan*
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-12 16:08:46 följande:
    Lilleman fick båda.

men ... men meen
    Lindadjo skrev 2011-02-12 16:10:01 följande:
    Fast jag är inte orolig direkt. Jag tyckte det var roligt att få se den lilla, och få veta ungefär vilken vecka jag är i
    Bara för att inte ropar hej än, betyder det inte att går runt och är orolig. Jag är ju nästan aldrig rolig jag, jag är dålig på sånt

Jag behöver inte ens försöka njuta.
    tror visst du är rolig
  • Tant Pruselius

Idag kör vi lite sommarnostalgi party här hemma med mamma och systrar -
    blir klyftpotatis i ugn med morötter och paprika (det äter vi i stortsätt varje dag i 2v tid på öland)
    köttfärsbiffar/spätt med soltorkadetomater, fetaost, basilika och sambal (brukar grillas men körs i ugn i kväll. För "ballen" är helt insnöad så vi skippar grillningen)
    stekt (brukar ju oxå grillas självklart) halloumi med honung och pinjenötter
    tzatziki
    tomatsalsa

och marängswiss till efterätt
    så ska vi kolla på sommarbilder, och lite slager. Jag röstade dock för att vi skulle kolla på Tre kronor (inne på säsong 5 nu ) men det röstades ner....

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11