Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-02-14 08:26:45 följande:
    Hahaha, det är bra Den är fin den!
    jaaa och visst jag älskar ju rött men det kändes onödigt med 2 lika i samma stlk....
    och grönt är ju oxå fint...
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 08:26:54 följande:
    *andas ut* Jag som låg sömnlös inatt!

kan tänka mig det
    Cool
    Lindadjo skrev 2011-02-14 08:30:50 följande:
    Ni som hänger i bugaboo-tråden. Vet ni om det är någon som sytt liggdelen? Mamma på vift kanske? Någon? Den ser ju inte allt för invecklad ut. Tycker den ser enklare ut än sittdelen.
    Idag ska jag syna vagnen lite närmare... ta lite mått och beställa hem lite tyg
    Limegrön liggdel och varukorg... och kommer det ut en liten tjej, så kan jag ju köpa en rosa sufflett Hihihi....
    oj så snyggt med rosa-lime. Oavsett snopp eller ej! Ska ni ta reda på vad det är för pyre?
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-14 09:07:39 följande:
    Nej, vi ska inte ta reda på det... inte förrän han eller hon kommer ut En del av spänningen ju. Dessutom vill jag så gärna ha en tjej, så hade det visat sig vara en pojke där inne hade jag nog blivit besviken. Men kommer det ut en pojke på förlossningen så kommer han ju vara så underbar, och så söt, så då kommer det ju inte göra nånting alls
    jag/vi vill heller inte veta innan....tycker det är en stordel av hela förlossningen och grav. också... att inte veta.
    Fast jag är sjukt nyfiken och älskar när andra tar reda på
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-02-14 10:26:34 följande:
    Andra veckan med inskolning... Nervöst fortfarande. Hoppas det går bra för dig idag ekorren!
    hur går det?
    Asereht skrev 2011-02-14 10:31:27 följande:
    Lindadjo - Varför inte klä liggdelen med nytt tyg bara. På så sätt förlorar du ingen stadga eller så. Annars hittar man ju hyfsat billiga liggdelar både på blocket och tradera.

Jag eller vi rättare sagt valde att ta reda på kön när vi fick erbjudandet vid fvp. Dels blev vi för nyfikna och dels så önskade jag liiite mer att det skulle vara en tjej så jag resonerade som så att var det ännu en pojk så skulle jag hinna bearbeta eventuell besvikelse. Fast när vi fick det efterlängtade brevet med svaren och infon så var det mest ett konstaterande och lika glädjande även om wn liten liten del av mig sörjer döttrarna jag inte fick. Nu blir det inga fler försök heller.
    om du "bara" fått jäntor.... tror du du hade sörjt sönerna du inte fick då ?
    Asereht skrev 2011-02-14 10:37:18 följande:
    Jag vill ge er alla en STOR alla hjärtansdagskram!

Här hemma måste någon kidnappat min oromantiske make och bytt ut honom mot en kopia! När vi kom ner imorse så stod det röda rosor och choklad på köksbordet både till mig och pojkarna. Han hade dessutom ritat ett kort! Jag är fortfarande i chocktillstånd!

Det blev ett helt nytt kök med nya möblerna. De jag köpte då jag flyttade hemifrån för 19 år sen ska få bli besegra och värma oss. Utom stolarna de ska vi spara som extra när vi får middagsgäster.
    Oj heja Ase-make! Se o lär - jag fick ett gratis sms men men...Jag har köpt lakrits pipor till honom
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-14 10:58:36 följande:
    Rent utseendemässigt kan du nog snygga till dem med lite autosol får du bort rost och med en sprättare kan man få bort allt skit som fastnat i hjulen. Själva slitningen på gummit är ju en helt annan sak men du får köra lite och känna efter.
    funkar svinto ? vad är autosol?
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-14 11:06:03 följande:
    Solig

Jag älskar rött, men är också väldigt svag för grönt. Och som sagt lilleman fick båda. Men jag kan ju inte ha t-shirt på honom utanför husets väggar typ och Meandis är ju så tunna och sköna.
    är ju mer röd eg. men tyckte den gröna var välldigt vårig och kul med annan färg en sådant som redan fyller garderoben...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-14 11:20:55 följande:
    Absolut!  Jag vill ha blandad kompott även om jag också nöjer mig med vad jag får. 
    jo det förstår jag

Oj visste inte att D var "hemlig" till v 19, spännande!

Får man äta kolasås direkt på sked med ursäkt att den faktiskt redan har gått ut i datum och faktiskt måste gå åt...??!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-14 12:50:47 följande:
    Det känns nästan som jag måste test-sy en sufflett nu med en gång... *rusar upp och kollar vad jag har för tyger*
    *hejjar på med pom-pomsen* go go go !!!!
    Kavat skrev 2011-02-14 13:12:47 följande:
    {#emotions_dlg.flower}  Och grattis föresten, det är mer än vad jag får...
    *tar i hand* då är vi 2 då
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-14 13:15:44 följande:
    Så här såg det ut i köket imorse, minus chokladen som redan avlägsnats. Glittret vid barnstolen var format som ett hjärta, någon av grabbarna drog i det. *s*

Gillar mina "nya" möbler.
    *gillar ases kök och man* du vilken snygg lampa!!!
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 13:47:28 följande:
    Lindadjo: Jag postade en sufflett och sittdelsöverdrag till dig förra veckan. Inte fått någon avisering?
    *grön av avund* vad vad vad???
  • Tant Pruselius

*ätit för mkt kolasås* Guld i mun

nu duscha och ikväll är det 40års kalajs för K kusin...
    sedan ska jag ha en av mina bästa vänner sovandes på soffan i 2 (till flera) nätter pga trassel i förhållandet...
    alltid jobbigt med sådan, spec när det finns barn med tycker jag. Oandrasidan är jag sj ett skillsmässobarn och mina päron separerade under dramatiska omständigheter när jag va 20 (systrarna 12 och 10) och jag hade mkt hellre sett att dem separerat år tidigare pga av att kärleken ebbat ut än att det blev som det blev... flera år i fam. terapi och massa (blod) svett och tårar....

• Tant Pruselius

Heja ekorrevalpen!!!Hjärta

Tycker minsann att nöffe är ett exemplariskt sött (som socker!!!) gosse barn ! Skit i bvc förbaskade kurvor...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11