Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

God morgon! Äntligen hemma, det har varit några hektiska dagar och här hemma väntar en del tvätt och mamma-sjuka barn och så skall jag försöka ta tag i matten som skall redovisas imorgon. Har läst lite här då och då men kommer inte på något vettigt att kommentera

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-02-03 07:34:52 följande:
    Där var du ju. Tack så jättemycket för den superfina jackan. Fick den igår och den var ju mycket finare IRL än på bild *så glad* Har inte hunnit testa den än, men den ser ut att passa. Det var kanske tur att du övertalade mig att inte ta 116
    Kul! Jag tyckte också jättemycket om dem
    Asereht skrev 2011-02-03 07:36:05 följande:
    Välkommen tillbaka.

The buggaguru tycker inte det är dumt då att spendera ca 1000 kr mer för en helt ny old bee istället för att köpa en 1-2 år gamma på blocket då? Från butik = garanti.

Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*
    Ja du... Har ju ingen stenkoll längre men spontant tänker jag såhär: max 2.500 för en beg gammal Bee och max 3.500 för en ny gammal Bee (nypriset var 4.800 kr). Med hänvisning till att man antagligen kan få tag på en beg Bee + för 4.000 och den i så fall har ett bättre värde när/om du säljer.

Hjälper eller stjälper jag ditt resonemang?
    Thulo skrev 2011-02-03 09:56:49 följande:
    Lite glad blev jag nyss mobilen ringde och jag hade vunnit en kälke. Dom hade en tävling med Polarbröd i vår Ica butik och jag var en av dom tre som vann
    Men lill-killen fick feber av sprutan han fick igår så han är superkinkig just nu
    Grattis, vad kul! {#emotions_dlg.flower}

Prus: Härligt att vara ledig nu. Hoppas du får må någorlunda bra så du kan njuta lite av ledigheten också
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-02-03 09:59:45 följande:
    Kan man få byta till en normal kropp? Jag testade ju minus senast i måndags, men min kropp VÄGRAR fatta att jag inte är gravid. Ingen mens, bröstvårtor stora som tefat (okej, en liten överdrift, men klart större än vanligt) och massor mensvärk.
    Är det normalt att vara så skendräktig eller bör man söka läkarvård? Mensen är ju inte jättesen, utan den skulle ha kommit i måndags senast.
    Skumt... Men jag tror du skall testa igen om några dagar. Jag testa en eller någon dag efter BIM när jag väntade Maja och det var negativt så jag trodde det stämde. Men sen fick jag superschyssta rattar så min man insåg att det inte kunde stämma
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 10:08:20 följande:
    Nu tror jag du stjälper henne lite hon hade nog siktat in sig på gamal bee från butik....
    Fast jag tror du har rätt ang andrahansmarknaden på bee+ den dagen man säljer vidare....

Jaa jag halkade påväg till jobbet nu, men i ren reflex såg jag till att landa på sidan... och jag fick inte ont så jag hoppas att det inte är nått farligt... ska till BM nu vid 14 så då får man väll upplysa om fallet så kollar hon kanske lite extra.... och jag känner att "han" rör sig där inne så...
    Vad gillar ni namnet Jack?
    Jo, jag har förstått att hon förhandlar om ny gammal Bee men jag ville ge en indikation på att 1) det är en bra idé men att 2) den inte får vara för dyr för då blir förlusten för stor vid försäljning. Om man köper en ny äldre Bee för 3.500 så kan man sälja den för 2.500 = förlust på 1.000. Om man köper en beg Bee + för 4.000 nu (vet inte om det går) så kan man sälja den för samma pengar eller högst någon hundring mindre = mycket mindre förlust. Men å andra sidan har man inte garanti osv. Tja, det är svåra beslut vi tacklas med
  • Fröken Småland
    passau skrev 2011-02-03 11:17:00 följande:
    Fr s!!! Eller någon annan bokföringskunnig... Jag har (2:à dan på jobbet) skrivit in en verifikation från 22/1 före 19/1 och godkännt den... Ska jag fortsätta eller måste jag göra om? Kan inte med att ringa och fråga en gång till...
    Egentligen är det ju inte pillinoga sånt där utan man kan alltid hänvisa till att fikan åts 19/1 och fakturerades först 22/1 eller vad de nu kan gälla. Men det beror på hur noga företaget är med sånt, det hamnar ju i rätt månad så jag kan inte se varför det skulle göra så mycket. Men går det inte att makulera eller annullera en verifikation? I nödfall får du väl göra en omvänd verifikation (kreditera kostnadskontot och debitera vad du nu tog pengarna ifrån) på samma datum och göra en ny verifikation med rätt datum.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-02-03 11:20:57 följande:
    En fråga om färg oavsett modell, om man skulle köpa till en extra sufflett (eller flera om det är gamla då de är billigare) tror ni man lessnar på färger och vill ha en svart? Spontant känns det som att svart är lite trist och färg är kul. *hmmm*

Bugaboos dynor, vem/vilka har testat dem? Är de något att ha eller ska man hålla sig till hemsytt? Har förstått att det råder delade meningar om hur skön den är mot huden.Kan inte svara tyvärr, jag har inte hållt på med sånt sedan jag gick i gymnasiet. Men du, inboxa ditt kontonummer för jag hittar det inte.
    Älskar att vara trist, dvs väljer alltid svart Spöke Gilla verkligen min helsvarta men nu skall jag ha en denim-Bee också, det är bara så. Mina sömnadsförsök blev väl ok men inte så att jag känner att det är något som stillar mina cravings. Därav att den aldrig kommer att bli helt färdigställd så nu jagar jag originalklädsel Tomte
  • Fröken Småland

Maja skulle hetat Justus om jag fått bestämma på en pojke men min man sade "över min döda kropp". När jag sa att det kunde ordnas lovade han att han i så fall skulle hemsöka mig
    Några pojknamn fanns inte på listan alls, bara flicknamn. Tur att det blev som det blev.

När lilleman skulle födas hade jag fått mannen att (mycket motvilligt) gå med på Milius. Så när barnmorskan frågade om vi hade ett namn så sa han skeptiskt "han skall visst heta Milius" men jag sa tvärnej direkt, ungen var stor, tjock, hårig och apful så det gick absolut inte ett med ett sånt fjollnamn

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-02-03 11:44:28 följande:
    Pustar ut för lillemans skull!
    Demon Död 
  • Fröken Småland

Bugaboo gjorde en denim-version i 50 ex av den gamla Been till Selfridges 100årsjubileum. Kul med såna Special Editions för oss nördar tycker jag

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-03 12:04:00 följande:
    Jag tycker att Milius var ett jättefint namn!!
    *gillar Ekorren lite extra idag* Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11