Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Thulo skrev 2011-01-26 11:11:46 följande:
    www.blocket.se/uppsala/Bugaboo_tillbehor_och_...

Men på en frog passar den här då?

En Frog 3 år gammal med ligg/sittdel, regnskydd, myggnät, bagclips och Bugaboo fleecesovsäck.
    Är 2700 ett bra pris? Är i valet och kvalet
    Den är ju aningen dyrare än Geckon och så var det inga snöhjul men den ligger liiite närmare bara 14 mil istället för 8 mil bort.
    Tycker det är ett bra pris. De flesta kostar runt 3000 eller mer om man kollar på blocket och ju mer tillbehör ju högre pris. Är den i fint skick är det ett kanonpris och är den lite sliten är det fortfarande ok.

Vad var det du undrade om det passade? Alla topset till cameleon passar även på froggen. Vill man att suffletterna ska sitta perfekt får man däremot byta ut fästena som suffletten sitter i till cameleons. De kostar lite över hundralappen så det är inga dyra grejor.

Jag har en frog och har både frog tillbehör och camtillbehör. Det mesta kan man hitta begagnat på blocket ifall klädseln skulle vara sliten/blekt. Kika i mitt galleri så ser du hur grejorna sitter på froggen.

Geckon har ju ingen bumper/bygel och cameleontilbehören sitter inte lika bra på den som på froggen. Jag har inte haft någon själv så jag kan ju inte tala efter personlig erfarenhet men det är vad jag hört/läst iaf.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Thulo skrev 2011-01-26 12:50:12 följande:
    Glömde skriva att det var bilstolsadaptern jag undra över om den passa till Frogen
    Det kan jag tyvärr inte svara på.
  • Asereht

Blir det miniträff på Parken Zoo så hoppas jag att ni säger till så jag kan haka på.

Härliga magar Lindadjo och Prus!

Frk S, pengar kommer in under dagen. Jag bör ha kvar ditt kontonr. Annars hojtar jag.

Det var något mer jag skulle kommentera men jag kommer inte ihåg. *trött*

Min knöl har självtömt tre ggr nu och ser bara ut som en svullnad. Hoppas den försvinner för gott nu.

Jag har fått några förfrågningar om bumperskydd och funderar nu på hur jag ska göra både om jag ska och prissättning. Det är ju några timmars jobb att göra dem och jag måste ha lämpliga garner osv. Det är en sak till er som jag känner men nu är det andra. Jag tycker det är svårt nog med rimligt pris när det gäller vänskapspris ju!

Börjar fundera på om det inte är dags att skaffa nya tygmärken att sy på mina alster också. Ska man köra på bloggnamnet eller ska jag hitta på ett annat namn alternativt fortsätta använda mitt nick?

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 09:10:22 följande:
    jaaaa du , I love you nick så jag tycker du ska köra på det - det är ju DU liksom.... pris och liknande är jag ju värdo på men kan tänka mig att det är lite knepochknåp så inte för snälla prisklasser som gör att du sliter och inte känner att det kanske riktigt är värt allt knep och knåp...

Nu blev jag lite stressad här hur tidigt i förväg måste man hojta in en beställning? min lill* väntas ju till mitten av mars.... men buggan kommer redan på söndag (hoppas hoppas hoppas)
    Om du inboxar eventuella färgönskemål så ska vi nog hinna få till något.
  • Asereht

Frk S, pengar överförda. Om jag inte räknade rätt får du säga till. Jag är inte så lite trött idag, jag fick tom tänka efter för att komma ihåg mitt eget personnummer!

• Asereht

Fick just min bärsjal såld. *nice*

Jag säljer av grejor och sparar till en bee...schhh säg inget till maken.   Eftersom jag inte kan bestämma mig så tänkte jag att om jag får en bee först så kan jag ju känna efter om jag kan/vill sälja buggan eller inte framöver. Tyvärr lär det ju ta ett tag att spara ihop till en men man måste ju ha en plan. Och om jag ändrar mig så har jag ett klädkonto istället.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 10:27:53 följande:
    Ase har du span på bee plus eller den äldre?
    Beror på hur mkt pengar jag lyckas få ihop, vad som dyker upp med rimligt pris och hur bråttom jag får. Jag har ju bara tittat lite på gamla bee i butik så jag har ingen uppfattning om vad som är bättre/sämre men det tänkte jag att ni skulle upplysa mig om.
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-01-27 11:02:33 följande:
    Köp nya. säger hon som bara klämt på dem..
    Jag antar att det är smartast fast den gamla går nog att få till bättre pris. Fast å andra sidan kan det bli svårt med tillbehör till gamla. Ja, ja det lär ta ett tag innan det är aktuellt. Jag måste spara ihop en sådär 3000 till. *s* Det får inte inkräkta på hushållsekonomin så det är bara försäljningspengar som läggs där.

Tack för paket förresten. Jag har inte hunnit prova än, väntar med det till jag duschat vilket jag hoppas kunna göra när mellanbusen kommer hem och kan aktivera nöffen under tiden. Det blir lite som det blir, tur att man inte ska någonstans.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11