Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

en jätte suddig bild på mina gener hon körde lite Caroline af ugglas stil i söndags påväg till "Mini lölis"(=mini röris)
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-16 13:03:56 följande:
    Föresten är det väldigt synd om Zas. Så det finns lite anledningar till att hon inte har varit så aktiv det senaste bad hon mig hälsa. Så en stor kram till dig  Z Hjärta

Angående eksem så är det typiskt eksem och visst blir eksem ofta sämre av kyla och torr luft (vintertid) osv men så där ska han inte se ut. Eksem orsakas väldigt ofta av matallergi.. Så även där hänger det ihop.
    Hur många symtpom har han nu på allergi, astma, öroninflammationer, eksem, dålig mage, sömnproblem, matproblem?...

Ja, mitt råd är att ringa till Östra om det är dit remissen skickas och prata med dem om de har fått remissen och om ni kan få en ubersnabb tid. (Det brukar gå ännu snabbare så). Och sedan stå på dig om en riktig utredning. Visar det inget på RAST och de gör pricktest (prickar hål på armen) så kolla prickarna efter några timmar (sen reaktion. Inget läkarna snackar om eller accepterar som testresultat, men det liknar patchtest/lapptest)
    Sen om det inte visar något så säg att de får göra patchtest/lapptest på honom.

Info om Patchtest/lapptest/ATP Atopy Patch Test som kan visa på sena allergiska reaktioner:

http:/www.familjeliv.se/Bloggar-4-7/b99793p1074702 .html

http:/www.lio.se/upload/Dokroot/Patientinformation /Sjukhus/Vin/Fou/Rapporter/Lapptest%20FoU%20ViN%20 doc.pdf
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html?...:/www.lio.se/upload/57459/Atopy%20Patch%20test%20. doc.pdf
    hälsa tillbaka till henne! Är det lille leO?{#emotions_dlg.flower}
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-16 14:23:11 följande:
    *ha ha* Den serien var ju dålig redan när den gick! Fast det kanske är jag som är gammal och grå som inte pallar svenska såpor utan att skämmas livet ur mig.

Jag har fortfarande inte bestämt mig angående innertyget! Vet inte vad jag tycker riktigt. Frågan är om inte det regnbågsrandiga är snyggare ihop med rött.

Jag har sånt där rött flodhästtyg från ikea också, det kanske vore kul inuti den blå...eller det röda med blommor men det är också ganska kraftigt i kvaliteten så frågan är om suffletten blir för hård då. *gah* det är tur att jag inte jobbar med design för jag skulle sitta i dagar med bara matchningen.
    då röstar jag för det röda med flodisar !!!

Inte dizza min nya hobby!!!!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-16 14:37:05 följande:
    Jag kör Heroes och Mediumboxar jag.
    du o min karl då.... fast han spettsar med lite Mad Men oxå
  • Tant Pruselius

Blir det 2 trådar då?!*inte den skarpaste kniven i lådan* Vi har ätit hemgjorda hamburgare, det är ju betydligt godare en degiga donken !!! För mig är det välldigt mkt sentimentalt m Tre kronor, det började ju gå när jag gick i mellanstadiet (???!!!) men jag erkänner att jag snabbspolar mellan varven

• Tant Pruselius

Ekorren - oj så mkt billigare som 4000-5 grymt ju... Visst är det en så pass ny modell att det inte finns så många på beg marknaden?! Niffe - vi måste boka datum för en parkens zoo dejt snart, när våren är kommen, typ maj??! Så kan vi ju ha picnic i det gröna??!

• Tant Pruselius

*blir förvirrad* vart ska jag vara och vaaart ska jag skriva??!! *tar på vita krama mig själv tröjan och går och läser Snövit för lillkorv*

• Tant Pruselius

*blir lugnad av ase och niffe* här är ordningen återställd. Vi är vakna till Nicke Idag är det BM time, bra för jag känner mig lite orolig (nähe?!) kan inte sätta fingret på vad det är men ska bli skönt att någon chekar upp oss lite Frk S - kusinkalas just makes it än mer bullerbyn hur gick kvällssemenariet ? Hur orkar du, stålkvinna !!? Ekorren - jag minns att när T va runt året ett och ett halvt så bajsade hon i badet och sedan VÄGRADE ungen bada under ett halvårs tid.... Helt tokig va hon. Hoppas att magen klara sig !!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11