Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-01-27 11:07:56 följande:
    Jag tycker inte att nya är bättre annat än att ryggen kan bli längre. Annars är det ingen skillnad och den förbättringen motiverar inte det högre priset alls. Men det beror på hur skadad man är förstås och om det är viktigt att ha sista nya (tydligen var det viktigt för mig men jag tycker själv att jag är lite skum )

Jo, förresten, det är lite dåligt högsta sittläge på gamla men inget som bekymrar egentligen. Bee är överhuvudtaget ingen vagn som lämpar sig till små barn tycker jag, den är alldeles för omysig helt enkelt.
    För vår del blir det ju ingen allroundvagn eftersom vi har happyn. Det blir en "på stan vagn" och sommarvagn på utflykter med lämpligt väglag. Tänkte att den borde duga som det. Iom att den fälls i ett stycke så är den ju smidigare när vi har bakre sätet i bilen och mindre plats, buggan går ju in ändå på bredden men då kan man ju inte ha någon direkt annan packning. (samma med happyn). Nöffe lär ju vara en 1,5 år innan det är aktuellt iaf.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-27 11:12:30 följande:
    Då funkar den alldeles lysande, det är precis så den skall användas om du frågar mig. Och det gör du väl? Drömmer
    Självklart! Och jag tänkte väl att jag hade uppfattat saken rätt.
  • Asereht
    passau skrev 2011-01-27 11:21:42 följande:

nu har vi bokat astrid lindgrens värld 29/5! ska bli kul!

innan dess blir d 2 dygn i kalmar/öland!

Låter absolut kul.
  • Asereht

Lade just en order på Småvi, 50% på allt! Det blir bland annat en Jujube midnight eclipse. Hoppas nu att de inte är dåliga på att uppdatera för jag vill verkligen ha den där väskan!

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-27 16:44:31 följande:
    Nu har vi varit en timme på barnmottagningen och fick där förklaringen på gnällig och matvägrande bebis: Halsfluss. Vi misstänkte väl det men läkaren såg inte mycket i halsen. Däremot visade odlingen på streptokocker, så diagnosen är klar ändå. Så, 10 dagar med Kåvepenin Kräks 3 ggr/dag. Önska oss lycka till!
    Stackars!
  • Asereht

Jag har just ätit mig äckelmätt på broccolisoppa med vitlök. Otroligt gott och jösses så mätt jag blev! Trodde inte man kunde bli så mätt på soppa. *s* Barnen åt också med god aptit, utom nöffen han var skeptisk och föredrog smörgåsen som serverades till.

• Asereht

Jag kokade fryst broccoli och några vitlöksklyftor tillsammans i lättsaltat vatten. Kokade några minuter och hällde sedan av vattnet i en kanna. Tog i en klick smör och mixade broccolin och vitlöken tillsammans till puré.

Ha i vispgrädde efter smak, idag gjorde jag två liter soppa och tog då två dl vispgrädde. Fortsatte mixa tills grädden reste sig och spädde sedan med kokvattnet till önskad mängd/tjocklek. Kryddade med lite svartpeppar och cayenne. Hade knaperstekt bacon i småbitar till att ha i för den som ville och serverade smörgås till åt kohydratfolket här hemma.

Man kan ju byta ut smöret och vispgrädden mot magrare varianter eller skippa grädden helt. Jag testade mig fram efter att ha sett Gordon Ramsay göra broccolisoppa på bara broccoli och kokvattnet på samma sätt. Fast vitlöken lade jag till eftersom jag älskar vitlök och tillagad vitlök får så len och fin smak.

Jag tyckte det blev toppen.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 18:58:58 följande:
    Låter smarrigt värre Ase! Vi har ätit korvstroganoff och spagetti, majs och paprika och till efterrätt blev det linluvor(=vindruvor på tuviska)
    Jag gillar de där små "felsägningarna". *s* Minibusen säger mofflor (våfflor).
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-01-27 18:43:40 följande:
    Jag har alltid burit mina barn på "utsidan". Ja, alltså. Även första barnet fick jag mage med jättefort.

Så här såg magen ut i vecka 13 med första barnet
    Jag ser bara småfet ut i början (mer än vanligt alltså). *s*
  • Asereht

Jag älskar broccoli. Jättegott och väldigt användbart. Mellanbusen gillar inte broccoli speciellt men tyckte om soppan.

Något annat som är kalasgott är att lägga fryst broccoli i en ugnssäker form och sedan täcka över med bacon. In i ugnen på ca 200 grader tills baconet fått fin färg typ knaperstekt. *mums*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11