-
det är pga two-wayen vi diskuterar nu, vi har två sånna och de ska tydligen inte användas framåt. Men ni har väll bakåt än ett tag?zasata skrev 2010-06-02 23:00:57 följande:ingen av våra var med.. vi har en be safe och en britax two way
-
jo, som det står, godkänd, men inte så säker.passau skrev 2010-06-02 23:12:18 följande:den går att ha framåtvänd, men ni kanske redan länkat detta...
www.ntf.se/konsument/fraga1188.asp?katid=1
är för trött för att kolla om d finns sen inann...
sov sött go´vänner! -
hon hade en bra poäng där, gav adventure stoelen en fördel (vikten) gentimot kid+, men kid plus har en ev. annan liten fördel (vingarna). Men om båda är bra men har varsinn fördel, dubbla priset på kid+... nje... dessutom framhöll hon vikten som viktigare. Maken får nog köpa två adventure idag. Risken är att det bara är blä-blå färgen som finnsNifelheim skrev 2010-06-03 06:54:14 följande:O du, The Carseatlady verkade ju tycka att Adventure är ett bra val ändå. Hon brukar ha koll på det mesta, jag gissar ju bara eftersom jag aldrig testat i praktiken.
-
vad har jag missat??Fröken Småland skrev 2010-06-03 10:12:20 följande:Ja, men det var ju toppen! *Fröken Småland to the rescue*
-
vilken var den nya då? *glömsk* skyller på att du haft för mångaNifelheim skrev 2010-06-03 13:38:06 följande:Äntligen lyckas jag skriva. Jäkla familjeliv.
Det finns inga godkända stolar utan förankringsband tror jag? Det är lite knepigt att fästa stolar bra i framsätet, men på Two-way gör klacken man fäller ner att det blir MYCKET stadigare och att stolen inte dras mot ryggstödet (med andra stolar dras barnstolen mot sätets ryggstöd när man drar åt förankringsbanden hårt, vilket minskar barnets benutrymme).
Det ska vara säkert att fästa förankringsbanden i skenorna som stolen sitter i såvida du inte "kör över" remmarna när du ändrar läge på sätet.
Jag ska försöka fota i bilen när jag hämtar Elric så får ni se hur bra han sitter. Jag är helt lyrisk över den nya stolen.
Minstingen blir flyttad till two-way nu då, håller med om att bakåt är den jättebra. -
Nifelheim skrev 2010-06-03 13:45:12 följande:Jag är också nyfiken på vilken blå du inte gillade?
haha adventure stolens blåa. men gissningsvis blir det två sånna, verkade vara den eler en rutig tt välja på sa mannen som talat med de i telefonen på affären. rutig har jag inte sett på bild ens, men rutor låter --- ryyys.
tänkte över det du sa om dina antal bilstolar. till mina tre barn har vi haft fyra stycken totalt!
(en till vi fick men sålde snabbt).
-
i så fall blir det turkoooosNifelheim skrev 2010-06-03 14:00:49 följande:Den är ju turkooos. Inte blå.
Jag tror att den rutiga är rätt okej ändå, inte jättesnygg, men okej. Det borde vara den här färgen: mega.tradera.com/431/98416431_1.jpg (jag vet att det är fel stol, men tror att Adventure också gjorts i den färgen)
Fast jag hoppas på svart eller röd.
-
vad bra, fixat nuFröken Småland skrev 2010-06-04 20:52:16 följande:Lokatt: kan inte svara i inboxen med mobilen men svaret är att det självklart går bra! Det blev två turkooosaFröken Småland skrev 2010-06-04 20:57:46 följande:Vad blev det för bilstolar Lokatt?
adventure britax. Blev välldigt positivt överraskad av de irl, känndes mer ordentliga än de såg ut på bild, bältesstyrningen var samma som på kid+ bara att hornen inte var förlängda för barnet att ha armen på (har de ens det), samt att den vägde betydligt mindre, vilket både är smidigt och bra ur säkerhetssynpunkt.
Kul! dock kommer ni märka att på toyotabilar sitter inget logisktKavat skrev 2010-06-04 19:53:43 följande:En Toyota Avensis Verso, mörkblå, 7 sitsig, 03, men hade bara gått 10000. Har varit avställd ett år för han hade dubbla bilar så vi tror att det är något lättare fel, för det var ingen röd lampa som lös i alla fall.
Har kollat på Toyota Corolla Verso, eller bara Verso som den tydligen heter numera, men de har ju inget bagage alls och man får inte plats som vuxen på nödsätena så denna är något större.Man får typ montera ur bilstolar o allt för att byta tändstift!
Men det kanske skiljer mellan modeller med, vi har ju en previa, äldre än eran alltså.
Imorgon ska jag sätta ut två bilstolar och minst två vagnar på annonsHamstern i mig gråter!!
-
haha, varför skulle helgen bli förstörd?Lindadjo skrev 2010-06-04 22:28:22 följande:Vad ni skriver och har er,
Prus! Jag vet inte alls hur det går här med bakning, Det går nog inte alls tror jag... jag har haft ägglossning och vi missade ju som sagt det, eftersom jag var sjuk och låg i feber... så vi får väl bara vänta och se. Rackarna klarar sig ju några dagar så man ska ju aldrig säga aldrig.
Jag är supertrött idag, ska faktiskt gå och sova NU. Måste bara skriva lite om vad som händer i helg. Jag är lite nervös. Jag ska gradera mig i Taidon i morgon, så ni får hålla tummarna att jag inte skämmer ut mig totalt och inte klarar det alls. Jag har inget bälte nu, så jag ska försöka mig på mitt första.
Sen ska vi vara hundvakter oxå. Jag har tagit på mig det, Adam är inte så förtjust över det men.... Hunden kommer innan jag går iväg på graderingen, så Adam kommer vara själv med både barn och hund, som han inte vill ha, i 4-5 timmarStackars Adam, vad har jag gjort!?!?
Sen ska vi ha hunden fram till 8-tiden på kvällen, för då kommer husse hem från jobbet, och jag är inte så sugen på att ha hunden här hela natten. Men på söndag morgon måste jag hämta honom igen. Och ha honom tills matte kommer och hämtar honom på än så länge okännd tid.
Hunden är en knappt 1-årig släthårig foxterrier, mina föräldrar har en likadan, så jag är rätt nervös för hur våran helg kommer bli? Förstörd? Ja, antagligen. Adam kommer väl bli skitsur på mig, för hunden kommer vara asjobbig. Fattar inte att jag bara inte sa nej!
Men det blir säkert roligt ändå.... *intalar*
lycka till i kampsportsgrejen, osäker på hur just det ser ut men... -
kavat, nif, ni allergikunniga... ni vet jag skrivit att dottern ibland haft reaktioner i ansiktet, runt munnen, när hon ätit något. Det har hänt kanske totalt fyra gånger. Nu i dag hände det igen, men värre än någonsin milt sagt. Hon svullnade upp i hela ansiktet, ögonen jätte svullna och kinderna med, kli på innsidan munnen och rosa/röd runt mun. Och kroppen reagerade med! Halsen rosa flammig, huden svagare rosaflammig fläckvis över resten av kroppen med nästan. nässel-liknande utslag på vissa fläckar. inget ont i magen eller halsen, inget med andningen.
Vad har hänt??!? Vi blev bjudna på pizza idag, men från samma ställe och samma sort som hon ätit tidigare kanske fem gånger i sitt liv. crabstick, räkor, annanas och bearnesesås. alla de har hon ju även ätit i andra sammanhang (nja inte såsen kanske).
Inget av de ingick de andra gångerna hon reagerat heller.
Kan hon ha någon skum korsallergi? hört talas om att man kan bli allergisk mot kombinationer av saker, dvs inte allergisk mot räkor, men om man varit utsatt för massa gräs samma dag då får man en allergisk reaktion mot båda i kombination. går det?