Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-04-01 15:55:51 följande:
    Det blir tyvärr inga fler barn här

Och ja, lilleman skall åka tills han åtminstone blir tolv. Flytta hemifrån får han aldrig göra
    *hoppas fortfarande på en hoppsan*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 15:48:32 följande:
    Jag har "bara" två barn, känner mig i minorietet här . Lilleman fyller fyra i maj och dottern fyller åtta i juni. Vart tog tiden vägen?
    äääääää *jojinar* jag har ju precis hostat ur mig mitt 2a
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-04-01 20:00:58 följande:
    Hej hej AnPa.
    Jag presenterar mig väl jag med Har hängt med brudarna här ett bra tag nu. Är inne på min 32:a barnvagn (av de jag har kommit ihåg att skriva upp). Har en son född i januari -07 och har just nu 7 hela vagnar och en liggdel som inte har någon vagn Vagn använder vi tyvärr typ en gång i veckan om ens det. Läskigt att barnen växer ifrån vagn så fort.
    Jobbar på att få till en liten (givetvis mest för att få köra barnvagn igen), men det går sisådär.
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2011-04-02 10:24:20 följande:
    Fortsätter spama lite här då...?

Jag e nog yngst i tråden igen(?)
    23 år, och två barn ett blir 4a i maj och den andra blir två i sep.
    Har väl haft ca 20 vagnar. just nu en sitty, PT explorer, bee+ och Brio sing här hemma.
    Sen har jag två halva UJ hos fråken S. Jag får aldrig för mycket
    Har en sambo, T. som inte delar mitt intresse alls. Vi bor i en trea och jag har okuperat hela trappuppgången och källaren med vagnar..

Här hittade jag bilder på mina första sittdynor med...

Var bor du? Kommer du till mässan`? 
    får ni ha vagnar i trapphuset ?
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2011-04-02 16:10:39 följande:
    Prus: Jag tänkte mixa lite färger. Diamond ser så fin ut tycker jag, iaf på bild. Här på Gotland tar de ju inte in Selecten på Babyproffsen om man inte beställt den och det kan de feeetglömma! Jag ger inte 13 000:- för en vagn. Men, jag vet inte hur jag ska få chans att provköra den.. Kanske jag kan ta en vända till Stockholm eller så.
    jaaa gör det! komsi komsi....
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-02 17:26:03 följande:
    Tant prus: Heeej! Är du här med?! Gilla massor :) Swiften är faktiskt en lime/black, ville inte bangs ur i färgval som vi gjorde med camen (grå/off white). Ska sy en dyna nu i ett ikeatyg som har svart botten med fåglar (svalor) och blommor/växter på, superfint! Du kanske kan tänka dig att gilla mig ändå? ;) utan röd Swift menar jag :) Din denim Cam är så fin med bumpbarskyddet (Asereht?) och det röda, love it! Ang teutonian så hade vi en mistral s, samma funktioner som camen typ men 16 kilo tung (bodde på 2 tr utan hiss då och släpade den upp och ner med foglissning, Ajajaj). Är så nöjd med att vi bytte till camen faktiskt! Blir en till nästa bebbe också, men då antagligen en begagnad eller från utlandet (10250:- är ju hutlöst!)
    l like you allways!
    limen är med super fin!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-04-02 17:59:39 följande:
    Kör var väl att ta i, men jag har en bugga i alla fall
    och det ÄR helt normalt :-P
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-04-02 18:11:01 följande:
    Och ALLT är Fröken Smålands fel! Demon
    Riski hade hittat rätt på egen hand men när tråden startades var det pga att alla körde P&T. Sedan övertalades tvingades nästan alla att köpa bugga. Det är inte många som lyckats hålla emot.
    Instämmer helt
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-02 19:16:01 följande:
    Sarahl: Ekorren har en Babytravel, kan det vara en Amsterdam tro?
    tror det är en liverpool..... fast jag har noll koll....
  • Tant Pruselius
    mamma på vift skrev 2011-04-02 20:30:37 följande:
    Japp fick ju ett "riktigt" jobb på en barnvagnsaffär här i stan och sen hände lite personliga saker som gjorde att jag tappade fotfästet och blev lite deprimerad... men nu är jag tillbaka igen med ny ork och syglädje

Linda: det är bara roligt att kunna hjälpa till och underbara tjejer som ni hjälper jag mer än gärna när jag kan!
    hoppas att allt löst sig och att du har fotfästet tillbaka nu *kram*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11