Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-03 11:29:33 följande:
    Maja skulle hetat Justus om jag fått bestämma på en pojke men min man sade "över min döda kropp". När jag sa att det kunde ordnas lovade han att han i så fall skulle hemsöka mig
    Några pojknamn fanns inte på listan alls, bara flicknamn. Tur att det blev som det blev.

När lilleman skulle födas hade jag fått mannen att (mycket motvilligt) gå med på Milius. Så när barnmorskan frågade om vi hade ett namn så sa han skeptiskt "han skall visst heta Milius" men jag sa tvärnej direkt, ungen var stor, tjock, hårig och apful så det gick absolut inte ett med ett sånt fjollnamn
    Pustar ut för lillemans skull!
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 11:53:11 följande:
    Bugaboo gjorde en denim-version i 50 ex av den gamla Been till Selfridges 100årsjubileum. Kul med såna Special Editions för oss nördar tycker jag
    Precis den jag menade, väldigt fin.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 12:00:31 följande:
    Asereht skrev 2011-02-03 11:38:06 följande:
    Så här ligger valmöjligheterna till just nu:

Bee inkl 4 suffletter och en åkpåse för 5500:- inkl frakt.
    Bee+ inkl två suffletter för 5650:-  inkl frakt.

Begagnad bee för 3-3500 kr exkl eventuell frakt.
    Begagnad Bee+ för 4-6000 kr exkl frakt.

När det gäller begagnade så varierar tillbehör från 0 till typ extra sufflett, ett parasoll eller liknande. En del lägger till för regnskyddet trots att det ingår då du köper vagnen ny. Jag börjar mer och mer känna att en ny känns bättre. Jag får mer för pengarna med tanke på garantin.

Så nu gäller det att tänka, tänka och tänka innan kurserna stiger.

Hade kollat massor på Fruugo men när jag kikade in idag har de inte en enda buggapryl, skumt! Häromdagen fanns typ allt.

Frk S - såg en denim bee som tydligen var en limited som gjordes i 50 ex. Mörk denim på utsidan och gult tyg på insidan. Väldigt mumsig!  Hur svårt är det att sy en sufflett till bee/bee+ tro?
    Va beg för 6000-dra mig baklänges! Skulle aldrig betala mer en max 3500 för beg +
    6950:- till och med men då ingick en extra sufflett och åkpåse har jag för mig. kan varit något mer. Men som sagt priserna varierar kraftigt. Har inte sett en + för 3500 än. Vanligast ligger de ute för n 4-5500 kr. Men jag har ju inte kollat beepriser så länge så jag baserar det på de senaste veckornas blocketsurfande.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-03 12:04:00 följande:
    Okej, Tuva är vackert också, men det finns inte med i Isfolket. Däremot Tula och Vinga. Men nej, här är det en Villemo som gäller, om nu maken kan göra töisar. Han har ju inte lyckats så bra hittills, om man säger så. Obestämd

Jag tycker att Milius var ett jättefint namn!!
    Inte min heller. *surar' Och inte blir det fler heller, speciellt inte om han inte kan klämma fram en liten "fröken".
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 12:06:00 följande:
    haha jag visste att korren skulle gilla Milius
    För mig är det slående likt Milla - som min älsta lillasysteryster heter... efter alfons kompis, gissa vem som valde
    Kom just på att när jag väntade mellanbusen så tyckte storbus att bebis skulle heta Bolla. Efter Bill och hemliga Bolla. *söt*
  • Asereht

Nä, nu börjar det bli jobbigt att ta beslut faktiskt. jag kan inte vänta hur länge som helst för då försvinner det ena erbjudande förmodligen. Maken är ite till någon hjälp alls, han säger att jag får välja själv eftersom han inte bryr sig nämnvärt. *skakar på huvudet*

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 12:13:49 följande:
    ja du den va inte ful någonstanns!
    Asereht skrev 2011-02-03 12:09:27 följande:
    Inte min heller. *surar' Och inte blir det fler heller, speciellt inte om han inte kan klämma fram en liten "fröken".
    BabyHjärta

Här är ju Hundis Tuvas förslag till lillesyskonet!
    Men Hundis blir väl jättebra!
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 12:54:08 följande:
    jag har hantvärkare här.... som fixar med braskaminen, hatar att tassa runt med okända i mitt hem... känner mig helt felplaserad...ska snart iväg till BM, räddning!
    Jag levde med hantverkare från frukost till tidig middag varje dag i trvå veckors tid när vi hade vattenskadat golv i köket. Det var inte kul.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11