Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag tvättar, torktumlar och marinerar kött till middagen. Vad pysslar ni med? Z dör men ni andra då?

Jag kikar lite på T efter regnkläder till minibusen som uppenbarligen gjort ett litet tillväxthopp och inte kommer kunna ha de vi köpte nya i höstas i strl 100. Fast det räknade jag iofs med, det var mormor som handlade och inte tog till med strl. Men då kanske man kan sälja det istället.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-04 14:20:23 följande:
    *snyft* Ännu en av mina favoritskådisar har gått bort. Gråter
    Lena Nyman antar jag. Sorgligt, hon var ju inte så gammal heller.
  • Asereht
    Thulo skrev 2011-02-04 14:30:51 följande:

Här blev jag ensam med grabbarna för maken som jobbar ständig natt vakna vid ett och åkte nyss tillbaka för att jobba 12 timmars övertid. Så jag ska försöka klä på dom och gå ut i snöandet. För 3-åringen tycker att vi ska prova nya träkälken. Och då kanske han slutar bråka hela tiden med storebrorsan.

Sen ska vi passa på att göra våfflor för det gillar inte maken

Vi brukar göra pannkaka, inte makens favorit här heller.
  • Asereht

Jag är ju som ni vet en riktig "spara" åtminstone när det gäller saker. Nu sitte rjag här efter att ha kollat igeonom mellanbusens ytterkläder lite snabbt. Vad ska man spara och vad ska man sälja av? Det kommer ju dröja åtminstone fyra år innan nöffen kommer i hans kläder. Man kanske ska sälja av så mkt som möjligt och vänta och se vad/när som behövs till nöffen sen. Hur resonerar ni?

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-04 14:37:35 följande:
    Ja, jag älskar hennes tolkning av bl.a. Lovis och i Drömkåken.. Hennes underbara röst. Trodde faktiskt att hon var äldre, hon har ju hunnit med en hel del.
    Ja jag gillar/gillade henne också. Hon har/hade en mycket speciell och behaglig stämma.
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-02-04 14:43:43 följande:
    Svär så det ryker! Nu har jag och maken just gjort oss "ovänner" med min mamma som aldrig lärt sig att knipa käft... Skrikandes För hon vet ju precis hur allt är...Drömmer

Jaja, vi har aldrig varit ovänner så många timmar så det ska nog reda upp sig, men f-n varför bråka med mig när jag säger att jag inte sovit ok på två veckor... Tydligen är jag helt inkompetent som mamma...
    Det är ju jäkligt lätt att veta bäst när man betraktar på avstånd och inte lever mitt i det. Min mor har faktiskt lärt sig att knipa käft. Kanske insåg hon att det fanns risk att jag inte blev anträffbar för rätt som det var började hon bete sig helt annorlunda mot mig. Ibland får man helt enkelt säga ifrån.

Du är en supermamma! Hjärta
  • Asereht

Jag är sjukt trött. Det känns nästan hädiskt att klaga här i tråden iom att jag varken har allergiska eller sjuka barn i övrigt och förutom knölen (pesten) är fullt frisk men jag gör det ändå.

A sover så himla dåligt på nätterna sedan någon vecka tillbaka. Han kan vakna upp till 10-12 ggr per natt. Inget skrik utan bara gnäll men han vill ju ha tutte för att somna om. Alla dessa uppvak tär rätt hårt på mig som till för ganska nyss sov illa pga smärtor (knölen).

• Asereht

Prus - Briofleecen funkar i buggan men som alla påsar så behöver man något att hålla upp den med. Jag använder vanthållare för att hålla upp åkpåsar.

Knölen är på tillbakagång och jag har ätit klart hästkuren. Det sticker och drar i den lite vilket är obehagligt men den har inte blivit större igen. Peppar peppar får man väl säga. Jag ser nästan normal ut.

• Asereht

Ögnade igenom lite skrivet lite snabbt och summerar i ett enda inlägg mina egna inflikningar. *gäsp*

På min agenda står det:

Gäspa
    Längta till det är dags att gå att lägga sig
    Försöka hålla mig vaken
    Gäspa
    Längta till det är dags att gå att lägga sig
    Försöka hålla mig vaken
    Osv....

Har jag tur orkar jag peta in något ätbart eller kanske till och med göra något mellan varven men det blir inga många knop gjorda.

Man vet att man är trött när man säger godnatt till maken istället för hej då i telefon....

Mina söner har garvat åt min breda ladugårdsrumpa lääääänge. Den har inbringat många roliga kommentarer här. Man är ju lite i underläge som ensam hemmaboende tjej bland massa töntiga killar (maken inräknad). Till och med hunden är ju kille! Gissa hur det kommer att bli när grabbsen kommer i tonåren....

En av de pinsammare kommentarer som gjorts av mina grabbs är när minibusen pekade på en man med rakat huvud på bussen och sade med hög stämma "mamma titta vad ful han är utan hår"- *suck*  Mamman/jag försökte att inte sjunka igenom jorden utan sade bara att jag inte tyckte det var fult och att mannen rakat av sitt hår för att han ville det och säkert trivdes med det. Numer har grabbarna en moster utan hår och bryr sig inte alls. Ungar säger så mkt konstigt, ni skulle bara veta vad jag och min syrra utsatt vår stackars mor för. Utländska medborgare var inte så vanliga tidigt 70-tal som idag. Ni kan ju bara tänka er...

Min dotter började redan direkt då hon lärde sig prata och min syster hjälpte glatt till. Under en hel tågresa in till sthlm (ok bara 15 min eftersom det var pendeltåg och vi bodde i förort men det kändes väldigt långt ) med att fråga ungen "vaaaad säger tuppen" och min kära söta lilla dotter a.k.a skrållandockan svarade glatt "kuckelikuuuuk". Den ni!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11