Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-02-07 10:15:32 följande:
    Vi ska kanske få en ny(are) bil Men jag tycker personligen att det är liiiite märkligt!
    En kompis till Adam har en arbetskompis som frågade om han ville ha hennes bil, för hon tänkte skrota den, för att den bara står. Det är en tyskregistrerad Toyota Verso från 2000.
    Varför skrota den??? Varför inte sälja den? Det är det jag tycker är märkligt. Men hon hade tydligen skrotat en nyare volvo tidigare pga plåtskador som hon inte orkade fixa. Märklig brud tycker jag.

Undra vad det kostar att registrera in den i sverige?
    Jag tror det är ganska dyrt att registrera in utländska bilar. Vet att maken hade ett gott öga till en Ford Explorer men att vi inte gick vidare pga att den är importerad och inte omregistrerad. Den såldes "billigt" av den anledningen för att ägaren inte orkat registrera in den. Personligen tycker jag att det låter lite suspekt att man gjort sig omaket att importera en stor sak som en bil och sen inte orka registrera in den. Men jag kan inget om reglementena eller vad som gäller med utlandsregistrerade bilar. Det enda jag vet är att maken tyckte att priset inte var lika bra längre när man var tvungen att ombesörja registreringen själv.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-07 10:15:32 följande:
    Vi ska kanske få en ny(are) bil Men jag tycker personligen att det är liiiite märkligt!
    En kompis till Adam har en arbetskompis som frågade om han ville ha hennes bil, för hon tänkte skrota den, för att den bara står. Det är en tyskregistrerad Toyota Verso från 2000.
    Varför skrota den??? Varför inte sälja den? Det är det jag tycker är märkligt. Men hon hade tydligen skrotat en nyare volvo tidigare pga plåtskador som hon inte orkade fixa. Märklig brud tycker jag.

Undra vad det kostar att registrera in den i sverige?
    Blev nyfiken och hittade lite info. Om bilen är i originalskick och ingen specielmodell så skulle det tydligen kosta runt 3500 kr ungefär + bilskatt, skyltar och liknande som varierar för olika modeller att registrera in en tysk bil.

www.autopower.se/ 
    - importguiden

Jag har trubbel att posta inlägg av någon anledning....
  • Asereht
    passau skrev 2011-02-07 10:54:29 följande:
    Ase kom brevet fram?
    Ja, perfa! Men jag behövde ju kontonr också. Hittar inte förra meddelandet där jag hade det så skicka över igen.
  • Asereht

FL laggar för mig idag, det tar jättelång tid att få iväg inlägg och ibland så kommer de inte iväg alls. Vet inte varför. Allt annat funkar normalt. Obestämd Får se om detta kommer "fram".

Jag har en massa godsaker på väg nu, både några traderagrejer, beställda reasaker och så vidare. Känns lite julafton ju! Jag fyller ju år strax så jag får väl ta det som födelsedagspresenter för några andra lär jag ju inte få. Nog för att min man brukar mena på att vagnar och barnsaker är till barnen och inte till mig men när det kommer till vagnar så är de ju faktiskt nästan mer till mig eftersom det är jag som tycker det är kul. Barnen bryr sig ju inte.

Jag behöver klippa mig igen men har ingen aning om hur jag ska göra. Vill ha det lite kortare och rufsigare ändå men jag behöver något att visa upp som förklaring och inte hittar jag några bra bilder när jag väl letar. Någon som har ett bra tips på någon sida där man kan hitta mkt frisyrer?

Det var ungefär allt kul jag hade att säga.....

• Asereht

Fick plåstra om en hysterisk mellanbuse för en stund sedan. Han hade varit borta hos ett par kompisar och lekt och lyckats ställa sig på knä på krossat glas dolt i snön vilket resulterade i trasiga termobyxor, långbyxor och knä.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 08:08:43 följande:
    Asereht: Hur går det med mellanbusens knä?
    Jodå, lite suturtejp, en kompress och mer tejp på det (vanlig sårtejp) så såg det fint ut imorse då jag bytte på det. Tur i oturen att det bara blev ett stick rakt in, hade han kommit springande och glidit på knät eller ramlat så kunde det ha gått betydligt värre. Men det blev hål genom både termobyxorna och jeansen, det dämpade väl lite också.

Lilla gubben var hysterisk när han kom in, det blödde ganska rejält och då han sprungit en bit så var det mkt blod även om såret var ganska litet (men djupt). När han väl var tvättad och omplåstrad ville han gå ut igen.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 09:28:13 följande:
    Åh, gullungen! Grattis till er båda! {#emotions_dlg.flower}
    Tackar! Pappsen kom hem med nytt vrålåk till nöffen igår vilket han testar på bilden. Vi hade en äldre gåstol utan ljud och grejor men ganska sliten sits så när en kollega skulle kasta den där så tog maken den istället. A verkar gilla ratten, tutan och musiken. Vi fick även en dala blå spjälsäng som har kantbräda om man inte vill ha sängsidan på. Bra, för vår har ingen bräda så jag har knytit fast den i vår säng. Betydligt bättre med grejor som är tänkta att göra så med så det blir nog ett sängbyte snart. Kanske ska jag ha den andra här nere som dagbädd.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 09:32:53 följande:
    Shit, tänk att han kom på 49 minuter Hade glömt hur otroligt fort det gick. Vi har 60 minuter till förlossningen...
    Ja, jäklar det gick fort och det är från första värkkänning! Om jag räknade som en del från första krystvärken så tog det väl 2 min typ.

Vi har dryga 20 min in till fl, det känns långt när det är fullt ös!
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-08 09:47:52 följande:
    Vet ni om vakumpåsarna som finns på ikea som man kopplar dammsugaren med, funkar med vanlig dammsugare? eller behövs spec?
    Någon som har? Har hört att biltema har oxå...bättre sämre?
    Ingen aning men det borde ju funka med vanliga dammsugare. Verkar lite olikt ikea annars tycker jag. Jag ivll också ha vakumpåsar! Kanske ska skicka ut mamsen på shoppingrunda eller så får jag önska mig en snart.
    Riskiflickan skrev 2011-02-08 10:02:47 följande:
    Ase: hurra hurra å grattis, otroligt vad tiden går fort!
    Tack! Tiden bara rusar iväg!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11