K*B*N, pratar del 11

Skall kolla bilden sen på datorn, är det ryggan? Den kan inbringa 300 spänn så skänk inte bort den
Jag fick inte så mycket för min men har sett flera som gått för 250-300 kronor. Tycker den är fin faktiskt, men har aldrig gillat de där termo-fickorna då jag aldrig haft med mig flaskor. Testa Tradera nu när de har gratis-auktioner
En timme eller 50 timmar per vecka kostar lika mycket eller lite (för barn under tre år), man tar bara hänsyn till inkomsten som debiteringsunderlag för barnomsorgen. Jag tycker att barnomsorg är snorbilligt även vid maxtaxa.
Räkneexempel: Om man betalar 1000 kr/månad för 30 h/vecka så blir det knappt åtta kr/h, maten ej inräknad.
Hihi, nu lät jag nog lite sur och det var inte meningen
Ekorren: Jag tror nog att ert debiteringsunderlag kan vara fel, det låter jämfört med de andras och mina egna siffror som att ni hamnat i en högre tabell än vad som motsvarar er inkomst. Hoppas de ändrar så att ni inte blir av med varenda krona av er inkomst
Anledningen till att jag lät lite kort är dels för att jag skrev på telefonen och dels därför att jag faktiskt är lite irriterad på folk (inte någon här i tråden) som gnäller på dagistaxan och tycker att de minsann har rätt till ditt och datt och helst lite till eftersom de faktiskt betalar för dagis. Jo, tjena... Är det något som våra skattepengar går till så är det för att subventionera barnomsorgen.