Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Lexis skrev 2011-02-14 16:30:26 följande:
    Åh tack så mycket! Det är mammas lilla guldklimp!
    Han är ljuvlig
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 16:43:53 följande:
    alltså när bas och top är samma? Men tänk röd suffla på denim !!!
    Funkar, men hellre helt denimklädd.
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 17:27:51 följande:
    Nu ska vi snart iväg på 40års galej, jagg ignorerar att jag ser ut som en julkula mitt i februari....

Lövely! Men vad hände med rödtoppen?
  • Fröken Småland

Jag fick inte så mycket för min men har sett flera som gått för 250-300 kronor. Tycker den är fin faktiskt, men har aldrig gillat de där termo-fickorna då jag aldrig haft med mig flaskor. Testa Tradera nu när de har gratis-auktioner

• Fröken Småland

En timme eller 50 timmar per vecka kostar lika mycket eller lite (för barn under tre år), man tar bara hänsyn till inkomsten som debiteringsunderlag för barnomsorgen. Jag tycker att barnomsorg är snorbilligt även vid maxtaxa.

Räkneexempel: Om man betalar 1000 kr/månad för 30 h/vecka så blir det knappt åtta kr/h, maten ej inräknad.

• Fröken Småland

Hihi, nu lät jag nog lite sur och det var inte meningen

Ekorren: Jag tror nog att ert debiteringsunderlag kan vara fel, det låter jämfört med de andras och mina egna siffror som att ni hamnat i en högre tabell än vad som motsvarar er inkomst. Hoppas de ändrar så att ni inte blir av med varenda krona av er inkomst

Anledningen till att jag lät lite kort är dels för att jag skrev på telefonen och dels därför att jag faktiskt är lite irriterad på folk (inte någon här i tråden) som gnäller på dagistaxan och tycker att de minsann har rätt till ditt och datt och helst lite till eftersom de faktiskt betalar för dagis. Jo, tjena... Är det något som våra skattepengar går till så är det för att subventionera barnomsorgen.

• Fröken Småland
    passau skrev 2011-02-15 07:59:39 följande:
    Vi ligger ju i högsta gruppen på vår taxa för dagis... Å när vi kommer betala för s så blir totala 1800:- typ... Jag tycker d e ok när man jobbar, men surt vid 9h
    Det håller jag fullständigt med om! Jag har alltid tyckt att man borde betala efter antalet timmar, både föräldrar och barn skulle må bra av att kunna dra ned på antalet dagistimmar tycker jag. Och då menar jag de barn som går många och långa dagar. När min brorsas barn var små fick de vara hos farmor en dag i veckan för det gjorde jättemycket på deras dagistaxa. Bra för både föräldrar, barn och i det här fallet farmor

Egentligen borde man ha något som motsvarade en stämpelklocka vid dörren och stämpla in och ut när man kommer resp går med påklädda barn *spånar*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-02-15 08:16:57 följande:
    Jag tycker också man skulle betala för dagi/fsk per timme. Dessutom kanske folk över lag borde inse att dagis inte är där för att utbilda och uppfostra våra barn utan för att tillhandahålla tillsyn med pedagogisk verksamhet då vi behöver den för att arbeta eller söka arbete. I dagsläget tycker jag det känns som om gemene man anser att dagis är en rättighet och att barnen ska börja där så tidigt som möjligt och vara där så mkt som möjligt annars blir de obildade och den stackars föräldern får aldrig vara ifred...

Det är bara min åsikt då jag personligen anser att barn inte mår dåligt av att dels ha tråkigt ibland och lära sig roa sig själva och dels vara med sina föräldrar även i vardagen.
     Det skriver jag under på!

Nu sticker vi och badar, skall utmana mig själv genom att besöka simhallen tillsammans med ALLA sportlovsungar i hela världen Obestämd Men vi är där när det öppnar vid nio, hoppas vi får en lugn stund i början i alla fall...
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 08:22:48 följande:
    Jag har lyckats med bedriften att slarvabort vår bilnyckel.... tror ni jag är poppis?
    Ooops... Är du ens betrodd att ha hand om den? Drömmer 

Jag har köpt en sån där "pip"-grej och satt i min nyckelknippa för ibland är den i väskan, ibland i jackfickan och ibland i korgen där den skall vara. Så när jag inte hinner leta så kan jag trycka på en knapp och så piper min nyckelknippa, mycket smart
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11