• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-05-26 12:21:28 följande:
    Inget tips förutom åka till närmsta barnvagnsbutik och fråga om de har en till övers. Jag har fått från vår.
    Och så en kopia till mig!
  • Kavat

Nu har vi varit och tittat på bil. Fastnade för en Toyota Avensis Verso och hade den kostat hälften så mycket så hade vi inte tvekat.

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-26 17:25:43 följande:
    Den måste jag kolla upp! Vad ville de ha? Ny eller? Jag vill ha en 7-sitsig bil jag med. Den vi har är ju makens.. Så egentligen behöver jag inte någon med så många platser, men ändå!
    Den var inte ny och kostade väl ungefär hälften av nypriset som är runt 300kkr... Men det är mycket pengar för en bil tycker jag. Som jag brukar säga " jag kör gärna i min rostiga rishög om jag har en bugga i bagaget. "

Men vi måste ha större om hela familjen ska få plats och vi måste absolut ha ac. Klarar inte en till sommar utan!
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-27 21:32:49 följande:
    Idag har jag varit och tagit nya prover (bl.a gluten..) sen har jag bakat bullar (kommer absolut att sakna dem om jag har glutenintolerans!) och annars har jag mest städat och röjt bland tvätten. Blev pruttsur när jag fick mail från tradera att de stängt av mitt konto och nu vaknade Vemund igen.. Ha're gott!
    Jag bakar jätte godakardemumma bullar!!! Tom. min mamma som är lite kräsen äter mer än gärna!
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-05-27 22:19:00 följande:
    Jag bakar jätte godakardemumma bullar!!! Tom. min mamma som är lite kräsen äter mer än gärna!
    Alltså mamma är egentligen inte kräsen, men hon kan vara kräsen när hon får mat "utan allt" och säger precis vad hon tycker och tänker. På gott och ont.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-28 13:00:19 följande:
    Kul! Fast här behövs inte fler konstiga träsaker i vår trädgård.. Bävar för den dag vi ska flytta och måste röja i "skiten". På tal om röja borde jag inte sitta här. Vendel har "kalas" imorgon och det är mycket kvar att städa undan. Tänkte göra det medan han är på förskolan och Vemund leker snällt på golvet. Kavat: Du får gärna skicka bullreceptet - glutenintolerant eller ej!
    www.familjeliv.se/Bloggar-9-39/b98965p1245620.html

Första varianten med vaniljkräm. Har dock gjort som vanliga kanelbullar med kardemumma, som blev bra mycket bättre, men jag återkommer om det (finns bara på vanligt papper än) PÅMINN mig om jag glömmer!
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-05-28 13:42:12 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-9-39/b98965p1245620... Första varianten med vaniljkräm. Har dock gjort som vanliga kanelbullar med kardemumma, som blev bra mycket bättre, men jag återkommer om det (finns bara på vanligt papper än) PÅMINN mig om jag glömmer!
    Degen är alltså detsamma!
    Men svårt att få den att hålla ihop eftersom det inte är vetestärkelse i så jag har fått värma/ta flytande margarin på för att det ska hålla ihop och vara JÄTTE försiktig. Eftersom ni kan använda ägg så kan man nog med fördel ha det även i degen, för då lär det hålla ihop lite bättre skulle jag tro.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11