K*B*N, pratar del 11
Kavat skrev 2010-06-06 21:42:12 följande:
Hm.. Är det mat från en restaurang/pizzeria så kan det vara precis vad som helst! De tar ju ofta i maten med fingrarna och kan ha tagit i precis vad som helst dessförinnan. Visst torkar de av sig, men på samma handduk. Alltså spår av räcker för att få en reaktion också, vilket innebär att det inte alls behöver vara något som faktiskt var på pizzan för att hon ska reagera.Funderingen i och med att hon får så kraftig reaktion är ändå nötter, jordnöt, men just jordnöt är ju en baljväxt och inte en nöt.... Men kommer inte ihåg vad du skrev sist.
Crabstick kan väl innehålla en hel del "blandad kompott" också liksom bearnaisesås. Alla olika fabrikat på bearnaisesås innehåller ju olika saker skulle jag tro. Hon äter ägg utan problem eller för det är väl huvudingrediensen oftast?
Korsallergier. Reagerar hon på gräs/pollen?
För just korsallergier får man ju bara om man är pollenallergiker mig veterligen. Alltså som en som är allergisk mot björk inte klarar att äta råa morötter, skala potatis osv. Vissa kan klara av det t.ex på vintern när det inte är pollen i luften men absolut inte på våren när björken släpper pollen. Men om hon inte har pollenallergi så lär hon ju inte reagera på någon mat av den orsaken. Aldrig hört talas om något sådant i alla fall.
nötter äter vi även det ofta, iblandat i muslin och hela som de är till mellis mm.
De senaste två gångerna har det varit, lax+pesto, pärlcouscous och ärtor, andra gången lax vanlig couscous sesamfrön. EN hon har ätit lax massa gånger utan reaktion och även pesto, samt couscous. Sesamfrön sa du var vanligt så det har vi inte gett någon mer gång faktiskt.
Det var läskigt idag faktiskt, men vi satte henne i badet och hon drack vatten med, så lugnade kliet i munnen och på kroppen ner sig något. när hon la sig var svullnaden på väg ner.
Fröken Småland skrev 2010-06-06 21:40:05 följande:
Lokatt: Läskigt med dottern. Hur går det?Jag har just beställt en digital systemkamera *glad* Har bara en vanlig halvdålig digitalkamera nu som tar ganska taskiga bilder faktiskt. Blev så avis när jag såg Zasatas superfina bilder som var tagna med riktig kamera att jag bestämde mig för att köpa en ny vid tillfälle. Och nu när mina Traderaauktioner går hyggligt så tyckte jag att det var tillfälle

Skulle ändå beställa varsin bärbar DVD till barnen i födelsedagspresent från mormor. Lilleman fyllde ju för tre veckor sen men fick inget då eftersom de skulle få samma men nu var jag tvungen att få tummen ur eftersom Maja fyller på måndag. Hoppas nu bara att grejorna hinner komma *håller andan*

Just det, våra döttrar fyller nära varandra, ska ni med ha barnkalas till helgen? Dottern fyller på tors. men vi har kalas på lör.