Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-06 18:40:15 följande:
    kommer in och gnäller lite. orkar inte sitta vid datorn.. vid lunch idag har jag blivit klubbad! så trött så sovit hela dagen yr ont i hela kroppen.
    Vad menar du med klubbad? Fått sparken?
  • Fröken Småland

iPhone is da shit *konstaterar*

Nif: Vi bor bara sex mil från Ullared, åt "rätt" håll, dvs ert håll (typ). Jag har sagt det innan och jag säger det igen och jag menar det verkligen; du är varmt välkommen att bo här. Ta med ungar och morsor (helst inte hundar men det går att förhandla även på det området) och kom hit vetja! Ni sover först här en natt så vi hinner lära känna varandra och sen sticker du och modern till Ullared och Elric stannar här och åker fyrhjuling eller så sticker vi och badar. No probs, två eller tre ungar spelar ingen roll och mina barn är alltid snälla mot gästande barn. Ni kan stanna här några dagar och passa på att åka till High Chaparral också som bara är tre-fyra mil bort. Fundera på det!

Just i juli har jag svårt att boka in något bestämt eftersom vi har lite vi själva skall göra då. Tänkte våldgästa Ekorren faktiskt och sen blir det lite camping och så den obligatoriska Danmarksresan. Vilken annan tid som helst får ni mer än gärna komma hit, sängplats fixar vi utan problem, vi har massor av (pyttesmå ) rum.

• Fröken Småland
    Angel Gbg skrev 2010-05-08 16:02:57 följande:
    *funderar om FrS verkligen menar att även jag får lämna barn där eller om det är förbehållet friska barn som alltid andas som dom ska*
    Nja, barn som andas som de skall är nog en förutsättning är jag rädd då jag inte är medicinutbildad eller har annan erfarenhet... {#lang_emotions_undecided}
  • Fröken Småland

Zasata: japp, gamla. Menade du allvar med att du sade upp dig från nya jobbet efter fyra timmar? *fnissar vanvördigt*. Förresten fick jag ett tomt meddelande i inboxen häromdagen. Jag misstänker att det rörde sig om ett brev du fått men du kan väl skriva igen?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-10 14:07:37 följande:
    Ni som syr mycket, har ni något bra tips på hur man ska tänka när man ska sy ihop ett elastiskt tyg och ett ickeelastiskt? Det blir ju liksom inte så snyggt om det elastiska drar sig.
    Jag tror inte det är någon större fara, se till bara att inte det elastiska spänns när du syr. Gissningsvis skall det elastiska ligga över det stumma så att matningen sker på det stumma men det är bara en spontan tanke.
  • Fröken Småland

Lokatt: shit också . Grönt neutraliseras med rött och blått med gult. Min frisör rekommenderade faktiskt ketchup en gång när mitt hår råkat bli lite grönt och det to den värsta tonen av det gröna. Vad har vi för något som går åt det gula/orange/beige hållet? *klurar*

• Fröken Småland

Pruseluskan: Jag personligen är av den bestämda åsikten att barn inte skall väckas utan sova klart, det är enligt min åsikt ren tortyr att slita upp en liten sovis bara för att de skall somna tidigare på kvällen. Gissningsvis så har Tuva redan hamnat där många barn är runt 2,5-3,5; dvs de är för pigga för att sova middag men för trötta för att inte sova middag . Det är en ganska jobbig tid med två lägen; antingen en supertrött och arg unge från tidig eftermiddag och tills det är dags att sova. Eller så är de vakna till kl nio och det är enligt min mening det alternativ som är absolut bäst. Jag har aldrig haft något emot att barnen är uppe på kvällarna bara de är glada men det förutsätter att de inte skall upp kl sex nästa morgon för då orkar de inte. Så min lösning har faktiskt varit att sova middag varannan dag ungefär och det har funkat ganska hyggligt. I Tuvas fall kanske det rentav går att hoppa över varje dag på veckorna och kanske sova middag på helgen, du får nästan prova dig fram. Min Maja har alltid varit sån att hon inte velat sova särskilt mycket. Gissa om jag var avundsjuk på alla andra med 8-månaders som sov flera timmar om dagen. Min skitunge sov kanske 45 minuter på hela dagen och sen var det full fart resten av dagen. Jag kan väl nämna att gå och duscha kändes som att man varit på spa en hel helg {#lang_emotions_dreamer}. Sen hon föddes så har vi vaknat kl sex varje dag. Och då menar jag varje dag. Men vi lägger oss tidigt så det är helt OK även om det känns segt på nyårsdagen t ex.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-11 11:33:15 följande:
    Åh vad trött jag blir på Tradera. dessa korkade regler. Alla mina tygblöjeauktioner borta och det var bud på alla utom en! *arg*Varför får man inte sälja begagnade tygblöjor, jag fattar faktiskt inte. Samam gäller ju bad och underkläder. Vad spelar det för roll liksom så länge det är helt och rent? Det är väl upp till köparen eller? Det säljs ju så mkt annan skit!
    Jag håller med. Fast en gång såg jag en begagnad menskopp och där går nog min gräns. Undrar om den blev såld?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11