Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:51:01 följande:
    De kom igår, mamman visade tydligt att något var på gång så mannen öppnade till garagevinden där hon låg förra gången och vips hoppade hon upp och några timmar senare när jag kollade så var de födda och mamman jättemallig. Vi tar inte bort någon utan hoppas på att bli av med dem . Till hösten skall vi sterilisera mamman.
    Hjärta guuuuuud ! Lägg ut en bild här så ska du se att det säger swich !
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:51:01 följande:
    De kom igår, mamman visade tydligt att något var på gång så mannen öppnade till garagevinden där hon låg förra gången och vips hoppade hon upp och några timmar senare när jag kollade så var de födda och mamman jättemallig. Vi tar inte bort någon utan hoppas på att bli av med dem . Till hösten skall vi sterilisera mamman.
    skulle jag föda 5 ngar inom loppet av bara några timmar skulle jag också vara extremt mallig...
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-05-01 08:06:45 följande:
    Hur man gör smärtfriast vet jag inte. Min morbror brukade antingen dränka eller helt enkelt slå ihjäl de. Jag skulle aldrig klara av att göra det dock, men ska du ta bort några så gör det så fort som möjligt.
  • Tant Pruselius
    Thulo skrev 2011-05-01 08:13:53 följande:
    Vår Bimbo fick för några år sen 5 kattungar. Två blev kvar till dom var 8 månader, ingen hit kan jag säga dom hette Maja och Morris men gick under smeknamnena Dunder och Brak för först kom ett dunder och efter blev det ett brak där dom drog fram
    dunder och brak haha det var bra tycker jag.... här har vi en moses (fd majsan som fick pungkulor ) och en bästis..

Visste inte äns att Frk S hade katt, trodde det var hennes värsta...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 12:08:38 följande:
    Jo visst har vi katter, närmare bestämt nio stycken från och med igår . Jag har alltid älskat katter och har alltid haft många (uppvuxen på bondgård). Men med ålder (och taskigt inflytande från min man) så ser jag dem numera som söta musjägare snarare än familjemedlemmar och tycker att de passar bäst utomhus (vilket sannolikt de själva håller med om). De har alltid mat, vatten och någonstans att skydda sig från vind och regn så de lider ingen nöd
    Jaha, se där ! Jaaa varje dag lär man sig något nytt....
    Ja du är väll uppvuxen och bor a la Bullerbyn !?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-02 22:01:32 följande:
    Shit, såg ni den stackars blivande pappan som fick stryk i "En unge...."
    jaa jag och K har väntat hela säsongen på detta avsnitt (man har ju fått se just den sekvensen i förtexten)

Jag vill med ha limegrönt-gräs-överdrag !!!*lägger mig i*
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-05-02 23:05:08 följande:
    Satt och grinade i soffan till "en unge...". Jag vill gosa bebis asap!!
    kom hit !
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-05-03 09:31:57 följande:
    Prus: Tror verkligen att jag måste det för det fullkomligt drar i äggstockarna på mig när jag ser en bebbe. Vill bara snusa och gosa! Risken finns att jag tar med mig L hem :P
    nääääääää Tystlåser dörren Flört
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11