Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag bakar bara sesambröd för tillfället. Ska testa Nötbröd har jag tänkt. Är lite viktdeppig för tillfället då jag stått still i 14 dgr. Försöker att inte fixera mig så jag får se till att fixera mig vid annat, vagn, tillbehör, garn, stickning. Något borde ju funka....

Jag inbillar mig dessutom fortfarande att jag är gravid pga avsaknad av mens och viktbiten. Men två negativa tester med en månads mellanrum borde ju stämma. Man blir lite nojjig när kroppen inte beter sig som den ska.

• Asereht

Doktor ja, jag har varit så mkt hos läkare senaste tre månaderna att jag har frikort.

Med tanke på alla prover, tester osv som tagits så tycker man ju att om något varit fel förutom knölen så borde det väl gett utslag någonstans. Det har inte funnits något avvikande någonstans och då har det tagits blodprover, cpr osv osv + att jag ju tagit två gravtester en i dec och en i jan och båda varit negativa. Har väldigt svårt att tro att jag skulle vara gravid eg men det är ju lätt att bli nojjig ändå trots att det i princip skulle vara en omöjlighet.

Jag vet inte hur mkt all antibiotika osv som jag varit tvungen att stoppa i mig har stört systemet. Eller själva pesten i sig. Jag kanske måste ge kroppen tid att landa lite.

• Asereht

Jag är jättesugen på att sy men nöffen är inte syvänlig som han drar och sluter i allt. Jag har en dyna att sy klart och så har jag lite dynideer till froggen. Kanske kanske ska jag ge mig på en sufflett igen trots att den förra blev kass. Men alltså jag och kantband kommer inte överrens!

Skulle vilja sy bee grejor också men då ska jag ju ha fått hem en bee först, det skulle ju liksom underlätta.

Min nya skötväska och kläderna jag beställde har kommit. Mitt skickades med schenker och de är ju inte direkt snabba. Självklart hamnade de på kiosken på andra sidan stan. Så jag lär inte kunna få hem dem förren till helgen. Har två traderapaket som ligger där också trots att jag mailat säljare och ber om annat ombud. Det tar nästan 40 min för oss att ta oss till den där jädrans kiosken som ligger strax utanför stan på motsatt sida mot vart vi bor. *grrr*

• Asereht

P-ring har jag bara kollat in på nätet men var det inte den de skulle sluta med? Kommer inte ihåg exakt men det var något.

Vändsy är inte helt med på termen i sig, är det när man först syr på avigsidan och sedan vänder och syr på rätan? Isf så har jag gjort så på ett par dynor. Funkar det på sufflett tro? Kantband är snyggt när det är snyggt gjort men jag tycker aldrig jag får det snyggt plus att jag vill ha bredare än man hittar i de flesta butiker och då måste man fixa själv och det är jag för lat för.

• Asereht

Du får helt enkelt sy en denimväska.

jag tycker också den är kalassnygg och jag har jagat en i närmare ett år men lyckas aldrig knipa någon. De få jag sett på T har gått lite väl dyrt med tanke på skick.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-02-09 09:29:58 följande:
    Precis. Jag har ibland viskat frågan "ska vi äta glass" bakom ryggen på dem ett par meter ifrån för att se om de hör och konstigt nog så hör de alltid! Och ibland har jag tänkt de hör när man viskar för det är ett annat tonläge och då har jag sagt det i normal ton eller låg osv. Men varenda gång hör de!
    Skriktonläget är det som funkar sämst. Drömmer
    Samma här, man kan stå nere och ropa utan att få någon som helst respons men säger man då i normalt tonläge "nähä det var ingen som var sugen på glass" så hör man genast ett "vaddå, har vi glass" uppifrån.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-09 10:16:31 följande:

Grattis på namnsdagen Prus! {#emotions_dlg.flower}

Asereht. Jag har alltid haft väldigt bra värden på blodsockret, men här "måste" man göra glukosbelastning 2 ggr/graviditet om man är överviktig. Obestämd Eftersom värdena alltid varit bra, även vid belastningen så tar jag "risken" och avstår den här gången.

Skip*Hop är ganska fina, men jag vill ha en i rosa bubble gum isf. Funderar på om jag kanske behöver en dubbel nu till sommaren?

Vilken dum regel! Jag har ju varit överviktig mina senaste fyra grav men jag gjorde bara glukos första grav pga höga värden. Gav inget utslag dock och jag har aldrig haft problem med sockret under grav. Fick dock havandeskapsförgiftning i slutet av första grav och blev inlag i väntan på igångsättning men det kom igång av sig själv två dgr innan. Har inte haft några sådana problem med någon av grabbarna. Är ju rh-neg också så jag har gjort många blodprover.

Jag skulle kunna tänka mig en dubbel för jag har altlid så mkt grejor med mig. Har aldrig förstått det där med små handväskor tex, vart har man då alla saker?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11