Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-02-09 10:25:48 följande:
    Konstigt det där, för vet du vad den heter? Kram sparkbyxa utan fot. Men det är ju helt klart fötter på den bilden, eller hur? Märkligt.
    *ha ha* Ja på bilden var det ju fot.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Vi behöver nytt köksbord. Jag är så less på vårt som det eg inte är något fel på men som vi måste ha utdragsskivan ute på för att alla ska få plats ordentligt. Fatta hur mkt skit som fastnar i skarven, man måste fälla skivan varje gång man torkar bordet och det är jag rätt less på.

Snnål som jag är så vill jag ju ha så mkt för pengarna som möjligt så nu sitter jag och spanar på blocket efter ett större bord dvs runt 160-180 cm långt och gärna 6 storlar till då våra är rätt slitna. Det är ju alltid bra med extra stolar.

• Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-09 13:47:16 följande:
    Du måste ha 180 då, vi har ett sånt, och det går precis in tre stolar på varje sida.
    Köpte vårat på en loppis för 300 kr har jag för mig. Jättebra, men kanske inte så snygg Ett vanligt furubord, med tjock skiva, så den går ju att slipa många gånger, vid behov.
    Ja det bör vara 180 för att slippa eventuell iläggsskiva. Hittade ett som såg trevligt ut. Furuskiva med dalablå ben + 6 st matchande stolar. Vore perfekt för vårt kök iom att vi har dalablå köksluckor och dala blå tripptrappstolar. Har mailat och hoppas de finns kvar isf kan maken hämta imorgon. Håll tummarna!

Annars fanns det några intressanta objekt i sthlmstrakten, furu är bra för som du säger kan man slipa och lacka om vid behov. Lång livslängd på sånt. Vi hade varit nöjda med vårt om det inte vore för att vi måste ha skivan uppfälld för att det ska funka, skivan är dessutom lite instabil vilket inte är så kul.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 14:32:09 följande:
    Ikea har ett fint bord som jag gärna skulle haft om inte vårt kök varit så litet. Minns inte namnet nu men det är riktigt stort och robust, har spanat på det varje gång jag varit uppe på Ikea de senaste sju åren
    Vi har ju också litet köt så 180 är maxlängd för att inte bordet ska sticka ut och vara i vägen där man går. Iom den murade spiskåpan så har vi inte så mkt golvyta.
  • Asereht

Hittills har jag hittat ett bord med sneda ben. Jag tar för givet att de menade svarvade då benen var "kurviga", annars var priset jäkligt tilltaget.

Har också hittat ett bord i bar modell. Undrar om klädsel medföljer.... Drömmer

• Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-09 15:24:02 följande:
    Hahahaha!!!! Det var det roligaste jag sett. Men det är väl bra att någon tänker på de som är fulla
    Med tanke på annonsen från samma dag som är till ponny, så gissar jag hej vilt att de menar benreflex till föl.
    Tipsar om Mamma på vifts finfina "hur du syr en bygga sufflett".

mammapavift-lillagroda.blogspot.com/2010/11/lordagsgodis-hur-du-syr-en-egen.html
  • Asereht

Håller på att rita över mönster på tygdelar. Av någon anledning gillar jag inte att ha mönster på papper då det så lätt går sönder så jag ritar över alla mina mönster på tydelar istället. Papeprsmönstren arkiverar jag i en pärm ifall jag skulle behöva göra nytt. Gamla lakan är bra grejor!

• Asereht

Riski - Kallingarna var hur söta som helst!

Angående hårtvätt så har jag haft vägrande barn jag med. Vi löste det som så att vi duschade tillsammans och så satt jag ned i duschen och den lille vägraren fick lägga sig i mitt knä. Sedan gick vi över till att hålla händerna mot väggen och kolla i taket efter flugor, vi kör fortfarande den men det är bara minibusen som kikar efter flugor. *s*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11