Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-02-18 09:26:29 följande:
    Yes, jag spydde nyss *lite lite hopp återfinner sig*

första gången i mitt liv som jag är glad över att må illa o kräkas

*håller tummarna för att du skall kräkas riktigt mycket och länge*
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-02-18 11:33:42 följande:
    hum-...? Obestämd
    Vi fick en medlemsförfrågan och jag hälsade välkommen till denna tråden tills vi lärt känna varandra. Nu verkar hon jätteintressant så jag ville hälsa henne extra välkommen men råkade stava fel
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-02-18 12:25:07 följande:
    Men vad heeeeter människan här på FL då? *nyfiken på nykomlingen*
    Hmmm, jag vet inte om det är ok att outa här i tråden? Hon kommer nog snart skall ni se, Kristina tror jag att hon heter
  • Fröken Småland
    Kristina71 skrev 2011-02-18 13:26:38 följande:
    Hej heeeej!

tack för dessa trevliga nyfikna välkomsthälsningarSkrattande

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!  (smör smör smör)

Japp, heter kristina iaf här på FL *blink*

Nyvaken såhär i vårvintern hoppas jag kunna avsätta mer tid till kreativitetan och skapandet.
    Jag skall inte klaga - att få sitt första barn vid 39 var fantastiskt, och ett hus är oxå underbart.....men när allt händer samtidigt är det lite mycket, he he.
    Längtar efter att sy små påslakan och små kläder och små allt möjligt
    Sist jag pysslade var nog i november.....men det blev en julmarknad iaf, inte så illa när man har en liten....

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!

Sonen 5.5 mån (född en mån tidigt) sover sött i sin vagn ute i hallen (peppar peppar) en liten stund till.

allt för nu,
    hälsar nykomlingen "kristina71
    Välkommen hit och grattis till sonen! Du är kreativ inom krukmakeri, var det inte så? Vi har lite alla möjliga olika pysselhobbys men det är absolut barnvagnarna som är vårt främsta nördtema . Vad kör du själv för barnvagn?
  • Fröken Småland

Just det; en presenation av sig själv kanske vore på sin plats

Först och främst är vi jämgamla du, jag och Asereht. En riktigt fin årgång helt enkelt Jag bor i Småland med man och två små; snart fyra och åtta (vart tog tiden vägen???). Har jobbat som ekonom i en himla massa år men pluggar nu till lärare på distans, allt för att vara hemma hos de små.

Jag är inte så där jättebegåvad när det gäller att vara kreativ men ibland så överraskar jag mig själv och syr eller snickrar ihop något

• Fröken Småland
    Kristina71 skrev 2011-02-18 14:04:01 följande:
    Jodå, har en liten firma vid sidan av, och en verkstad jag hoppas få ordning i och inventerad, så jag kan sätta igång igen nån timme då och då.........

har pysslat med keramik sedan jag var barn, med ett uppehåll några år då jag läste till tillskärare, och bara sydde.
    Sen har jag även klätt om möbler (och längtar efter hett att göra igen) samt arbetat på perukmakeri.
    Brukar skojja om att jag borde flytta ut på landet och öppna ett eget studieförbund, där jag själv undervisar i allt.
    Vet inte annars hur jag skall kunna dra nytta av min brokiga bakgrund......

oops där gnyr det i vagnen(- teutonia fun -08, även om jag i hemlihet drömmer om en högbent trehjuling från usa...)

hej så länge
    En Teutonia Fun kan vi godkänna, det hade varit värre med en rutig Brio kombi från 2001 *pustar ut* Drömmer

Gud så spännande med eget krukmakeri! Och vilken allkonstnär du verkar vara, du ställer oss andra i dålig dager {#emotions_dlg.djavulsk} Flört
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-02-18 14:47:42 följande:
    tänk på mig som inte kan sy alls...
    Jag kan bara shoppa  
    Det är också kreativt Tänk bara att fundera ut vad man skall shoppa och i vilka butiker... Hur man tar sig dit och vilken storlek och färg man skall välja. Undrar om inte du är en av de mest kreativa i tråden egentligen?
  • Fröken Småland

Zasata: det var ju du som såg till att hela tråden fick regnbågsjackor!!!

Har du sett något kul i Ge-Kåsbloggen på sistone, kanske skall ta en sväng dit nästa vecka.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11