Ekorrfamiljen skrev 2011-02-20 17:51:34 följande:
Frk S: Men du ser!!

Slänger mig på golvet och sparkar som en tjurig 2-åring. Vill gå och bada med ungarna.

De har pratat om att bygga en ny simhall i åratal här, men att få arslet ur vagnen verkar värre. Fatta vad kul med en varm babybassäng (typ 20 cm vatten) en varm barnbassäng (runt 60-100 cm) och en vuxenbassäng med typ 120-400 cm..) Typ som i Värnamo. Jag var och badade med de stora kidsen hur ofta som helst.

Vendel har nog inte ens sett en simhall från insidan.

*skandal*
Det
är faktiskt skandal!

Simhallen är vårt utflyktsmål nummer ett, barnen älskar att åka och bada. Jag är inte lika förtjust men men... I Smålandsstenar dit vi oftast åker så är botten i lilla bassängen höj- och sänkbar så beroende på dag och tid så varierar djupet mellan 0,6-1,2 meter. Helt perfekt att åka med de små de dagar det är 0,6-djup utan att behöva hålla i dem hela tiden utan de kan ha armpuffar på sig och gå runt på botten. Hade det varit djupare så hade jag inte åkt alls så ofta tror jag (vi åker oftast varje vecka). Men i tisdags när vi var i en annan simhall och badade så provade lilleman att vara på djupt vatten för första gången, han har vägrat innan men det gick jättebra så i fortsättningen så skall vi åka till vår vanliga simhall i Smålandsstenar de dagar när det är djupare i lilla bassängen. Kanske man har en chans att locka kvar Maja då, hon vill nämligen helst vara i stora bassängen och hoppa från trampolinen. I den stora bassängen skulle jag aldrig i livet gå ned, jag blir blå om tårna bara jag sticker i dem