Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-04-11 08:11:18 följande:
    värkar, värkar, värkar...........
    Oh, spännande!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag måste skaffa sådana där dreggelhalsdukar (eller vad kallas det?). Helst sådana som ser ut som scarves.

Är det någon av er som sytt sådana och som inte har overlock? Är det knöligt?

Ekorren, sydde du några?

Inte för att lillgrisen dregglar direkt men han småspyr ju hela tiden. *morr* Ingen av de andra har gjort det så jag är helt oförberedd på den fronten. Visst jag har små handdukar och sådana där frotté tvättlappar från ikea och de används flitigt kan jag säga.

Problemet är att man aldrig vet när det kommer. Jag är ständigt nedkräkt, jag bryr mig inte längre om att klä mig hyfsat hemmavid för jag vill inte ha alla mina tröjor förstörda. Bebiskräk ger fettfläckar har jag märkt.

Inte nog med det, lillgrisen är ju ständigt blöt i halslinningen och vi byter bodys/overaller flera ggr om dagen och det börjar bli tröttsamt. Nu när vi vaknade gick vi ned, gjorde mogontoalett och jag klädde på lillgrisen. När jag lyfte upp honom från skötbordet så la han en rejäl spya på min axel. Hela bodyn nedkletad (förutom min sunkiga tröja men den bryr jag mig inte om). Så vi har redan bytt body och vi hari nte ens varit uppe en timme. Nu har han haklapp men den är aldeles för stor.

Några allmänna tips när man har liten kräkis?

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:58:32 följande:
    Jag sydde massvis av sånna bandanas till Zebbe när han var liten. Superbra!
    Vändsydde du och grejade då? Jag vet knappt vad vändsy är? Är helkass på sömnadstermer. *s*
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:13:22 följande:
    Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
    Det var ungefär så jag tänkte mig det hela.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:14:06 följande:
    Tygdelen uppe måste ju vara större än bakstycken för att de ska bli som en bandana. Jag hade mönster till de, undra om jag har de kvar???? Ska leta lite.
    Tänkte just fråga.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-11 12:35:02 följande:
    Angel, ringer dig efter att vi har ätit. Guuu, vad skönt jag sov. Slocknade i över 2 timmar. Välbehövligt efter att ränt runt med Ekorren. Asereht, jag har också mönster. Gör precis som Lindadjo skrev. Hojta om jag ska skicka. Föresten så tror jag det finns på nätet. Sådana här: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=47056&se... Jag sydde några olika varianter. De med fleecebaksida var skönast tror jag. Hade även sådant där tunnt plast lakan från Ikea som känns som tyg, men det blev väldigt fult på baksidan.. Om man bryr sig. Vet inte om det var samma som jag hade men, här finns: skogskajsa.blogspot.com/2008/08/haklappsmnste... Fröken Småland, det lät som det gick bra! Hejja!!! *väntar på resultatet*
    Tänkte mig fleece mot kroppen, det används ju ofta som fuktspärr till tygisar.

Ska kolla in alla länkarna.
  • Asereht

Att annonsera ut en Brio som en Emmaljunga är för mig samma sak som att annonsera ut en volvo och påstå att det är en Saab! {#lang_emotions_cool} Ofattbart alltså!

Sådär, nu har jag fått det sagt också.

Maken tyckte inte alls att det var samma sak. *s*

Jag upphör aldrig att förvånas över att folk kan vara så pass ointresserade att de inte ens vet vad de har (läs på märket på vagnen!).

• Asereht

Sagt av minibusen (som lever i sin egen lilla värld befolkad av honom och scoobygänget ;)):

- Pippi rymmer mycket för hennes mamma är en fjäril och hennes pappa ramlade ombord.

*hum*

- Mamma, min vän Tindra är en TJEJ!
    - Ja, jag vet vännen. (jag alltså)
    - HUR visste DU det?

Ja, hur sjutton kunde jag veta det??? *fnissar*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11