Fröken Småland skrev 2011-06-04 07:31:53 följande:
Inboxat!
När det gäller att hitta begagnad bugga så är det absolut säkrast att köpa en med det äldre chassit med vingmuttrar. Många av de nyare har haft problem med att chassit glider (handtaget hamnar ofrivilligt högre) och om man inte får med kvitto utan namn så gäller inte garantin för andra ägaren. Men länka till de annonser du är sugen på så skall vi försöka kolla på vad som verkar bra. Om du bor i Göteborg så lär du inte ha några problem att hitta buggor att klämma på, varken nya eller gamla

Inboxat dig med
Tack för rådet

Nu är jag absolut klokare efter vad du säger

Kavat skrev 2011-06-04 10:06:35 följande:
Haha, en Knorr var också min första vagn och sen Brio och sen har en hel del av oss här med tätisat haft P&T.
Göteborg, det är ju mina trakter.

Du ska inte flytta 3 mil söderut?
Litet tips angående köp av bugga. En stor fördel är att många slänger med en massa tillbehör som ibland inte ens uppges i annonsen men finns med på fotot, eller ligger gömt. Jag fick med en Bugga- åkpåse som inte var i bild eller nämnts när jag köpte min Cam t.ex. Tillbehören är ofta rätt dyra. Och vill man inte ha dem själv får man en bra slant om man säljer av dem. Ett par små plastkrokar som man kan hänga sin skötväska på brukar gå runt 200 på Tradera t.ex.
Sunkiga solblekta sufletter är ju lätt att byta ut, så det bästa ur ekonmisk aspekt är nog att köpa en bas man vill ha. Sen kan man köpa hur många baser man vill ha efteråt och sufletter och liggdelslock.

JätteTack för råden du med, man är ju så himla villrådig.. Men nu har ni fått mig att bli klokare iallafall, så jag tror faktiskt att jag bestämt mig någorlunda vilken jag skall välja nu. Blir nog den äldre denimmodellen jag länkat till tidigare... Loooooove denim...

berättar sen när det är helt klart!
Ha ha,...Åh, vad kul då förstår jag vart du bor... Är där ibland för jag har en kompis som bor där... Har faktiskt tom
tittat på hus där, för det är det enda stället jag kan tänka mig att bo på förutom Göteborg. Så vem vet, vad som händer inom några år
Skulle varit kul att ses sen när jag fått och börjat använda buggan, så man kan få lite tips och råd med