• Leende

K*B*N, pratar del 11

Ni är verkligen KREATIVA här  *är så glad att  jag hittade eran tråd*Skrattande

• Leende
    Asereht skrev 2011-06-03 21:07:00 följande:
    Njaaa Skäms men tack ändå! Solig

Den blev helt ok, men några små feltänk blev det som jag nu har koll på till nästa gång jag gör en till den vagnen.
    Nu skall du inte vara självkritisk.Flört. Den är såååå snygg *skulle vara glad om jag kunde sy några stygnTungan ute
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 21:15:29 följande:
    Leende: loooooove you! Inboxar eller mailar imorgon när jag vevat igång datorn
    Blir perfektSkrattande
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-04 07:31:53 följande:
    Inboxat!

När det gäller att hitta begagnad bugga så är det absolut säkrast att köpa en med det äldre chassit med vingmuttrar. Många av de nyare har haft problem med att chassit glider (handtaget hamnar ofrivilligt högre) och om man inte får med kvitto utan namn så gäller inte garantin för andra ägaren. Men länka till de annonser du är sugen på så skall vi försöka kolla på vad som verkar bra. Om du bor i Göteborg så lär du inte ha några problem att hitta buggor att klämma på, varken nya eller gamla
    Inboxat dig medGlad

Tack för rådetGlad Nu är jag absolut klokare efter vad du säger{#emotions_dlg.flower}
    Kavat skrev 2011-06-04 10:06:35 följande:
    Haha, en Knorr var också min första vagn och sen Brio och sen har en hel del av oss här med tätisat haft P&T.

Göteborg, det är ju mina trakter. Du ska inte flytta 3 mil söderut?

Litet tips angående köp av bugga. En stor fördel är att många slänger med en massa tillbehör som ibland inte ens uppges i annonsen men finns med på fotot, eller ligger gömt. Jag fick med en Bugga- åkpåse som inte var i bild eller nämnts när jag köpte min Cam t.ex. Tillbehören är ofta rätt dyra. Och vill man inte ha dem själv får man en bra slant om man säljer av dem. Ett par små plastkrokar som man kan hänga sin skötväska på brukar gå runt 200 på Tradera t.ex.
    Sunkiga solblekta sufletter är ju lätt att byta ut, så det bästa ur ekonmisk aspekt är nog att köpa en bas man vill ha. Sen kan man köpa hur många baser man vill ha efteråt och sufletter och liggdelslock. Solig
    JätteTack för råden du med, man är ju så himla villrådig.. Men nu har ni fått mig att bli klokare iallafall, så jag tror faktiskt att jag bestämt mig någorlunda vilken jag skall välja nu. Blir nog den äldre denimmodellen jag länkat till tidigare... Loooooove denim... Skrattande berättar sen när det är helt klart!

Ha ha,...Åh, vad kul då förstår jag vart du bor... Är där ibland för jag har en kompis som bor där...  Har faktiskt tom
    tittat på hus där, för det är det enda stället jag kan tänka mig att bo på förutom Göteborg. Så vem vet, vad som händer inom några årSkrattande

Skulle varit kul att ses sen när jag fått och börjat använda buggan, så man kan få lite tips och råd medSkrattande
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-04 21:23:45 följande:
    Leende: kan inte svara på inbox med fånen men du är BÄST!
    SkrattandeKyss

I morgon skall vi hälsa på några kompisar som bor utanför Halmstad.. Fast först en snabbis till Ullared.
    *kan inte åka förbi utan att springa in... äääääälskar Ullared* Hjärta 
  • Leende
    Ekorrfamiljen skrev 2011-06-04 21:50:47 följande:
    Ullared är mitt Mecka!
    UnderbartSkrattande
  • Leende
    Lindadjo skrev 2011-06-06 13:05:26 följande:
    Jag plockar och städar så jag håller på att krevera... varför ska det vara så jobbigt? Bara för att man råkar vara höggravid och väga 20 extra kilo! Jag svettas som en gris! Men jag gillar att komma hem till ett städat hus, så det är bara att städa på. I övermorgon åker vi... jag tvättar kläder oxå, som en besatt. Jag vet inte än vad vi ska packa med oss, men det är skönt att äntligen få tömma tvättkorgen! Skönt när det varit fint några dagar så man kunnat hänga ut tvätten, för då kan man ju helt plöttsligt tvätta flera maskiner om dagen, istället för en varannan dag.
    En till som är höggravid i värmen... Kul.... Förstår precis hur du känner digCool
    När har du BF då?   Mitt BF är 15 juli, så är i vecka 35 nuGlad

Var i Halmstad igår och hälsade på några kompisar som fick en son i måndags.. Kan inte fatta hur fort man glömmer att dom är så små... Det var ju ändå bara 4 år sen sist för mig.. Men åhhh vad gosigt det var att få träffa en nyfödd *Längtar*

* snart är en bugaboo cam i jeanstyg på väg hem på posten till mig* Hjärta
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-06 21:50:29 följande:
    Leende: blev det den i Västervik?
    YesSkrattande  Hoppas posten har varit duktig nu så det dyker upp nått imorgon tisdag!
    AnPa skrev 2011-06-06 22:08:14 följande:

Åhhh *avis*

Du får fota och slänga in bilderna här i tråden sen så att jag vi kan dreggla över den sen

He he,  javisst självklart  *väntar otåligt och hoppas den kommer denna veckan*Skrattande
    Kavat skrev 2011-06-06 22:40:02 följande:
    Japp, du får hojta till om du är i trakterna eller är sugen på att träffas.
     Grattis till bugga-köpet! Solig
    Tack, det skall jag göraSkrattande
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-06 21:50:29 följande:
    Leende: blev det den i Västervik?
    Glömde dom sista 2 orden i meningen jag skrev innanCool

*Hoppas posten har varit duktig nu så det dyker upp nått i morgon tisdag TILL DIG*
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 08:00:19 följande:
    Jag försov mig imorse! Första gången det hänt på måååånga år. Ställde klockan som vanligt igår (även om jag nästan alltid vaknar innan sex) men inatt var lilleman vaken i 2,5 timmar, låg och vred och vände sig och var törstig i omgångar. Gissar på växtvärk för då brukar de bli så där oroliga, och i kombination med värmen var det så klart svårt att sova. Hur som helst så har batteriet på klockan tagit slut så den stod kvar på elva från igår kväll och jag var trött efter nattens bravader. Vaknade 06.44 och bussen går 07.00. Då skulle hon ha med både fickpeng, matsäck, regnkläder, extrakläder och bilkudde-ryggsäck för de skall till Gränna på skolresa idag. Men det gick med en minut tillgodo eller nåt.

Phu, världens sämsta dag att försova sig för jag hade inte kunnat köra henne heller om hon missat bussen, bilen är inlämnad för service *får nästa panik vid tanken på att hon skulle missat skolresan*
    Oj, verkligen en madröm när sånt händer... Men du måste ju vara en supermorsa som fixade allt det på 
    bara en kvartGlad
    zasata skrev 2011-06-07 07:19:49 följande:
    Blääääää synd om mig i dag! Vill bara krypa ner i sängen. Men måste till jobbet och ta lite av dom översta högarna och göra mig av med i alla fall.. Jävla visdomständer!!!! Feber stor som ett kötthuvud snorig och pencilin...
    Aj, aj, aj, stackars digRynkar på näsan
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11