• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

hur ska man kunna dammsuga ett helt hem utan dammsugarfoten/munstycket!? Det har pajjat och jag får alltså gå med bara rördelen nere på golvet. Skrikandes
    Det tar tiiiid och blir inte helt hundra, SUCK!

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-06-07 12:44:17 följande:
    Tänk positivt, det kunde vara värre! Vi var helt utan dammsugare i 4 veckor då vår gamla pajade och vi inte kunde köpa ny. Sopa går sådär.

haha, ja ok då, det hade varit värre.
    nu har jag dammsugit i en halvtimme och bara hunnit kök och hall *suck*

strax dax att ut med hundarna igen och sen till sjukhuset med dottern. Och kavat har inte ens varit inne och tipsat mig om vad jag ska fråga och säga *mutter*

• Lokatt
    Kavat skrev 2010-06-07 13:02:56 följande:
    Tyckte du skrev 12? Så trodde du hade åkt, hoppas du hann läsa.

jag hann in, skulle stänga av datorn just nu. Ok då ber jag extra om sesamfrön, om vi nu ens får ta några prover idag.

Kl2 är det vi ska vara där.

• Lokatt

fick inte ta några prover idag, han sa han var inte rätt doktor för det, emn han var supertrevlig och skulle fixa remiss till rätt ställe, vilket kunde vara antingen allergi eller barnmottagningen ,han skulle ringa bägge och fråga. Sen skulle han ringa imorgon och ge oss en ny tid dit.
    kavat, ingår sesam och räkor i samma grupp, det kan det väll inte göra va? På dagis hade de märkt att hon sagt det kliat i munnen vid nån soppa med räkor och här hemma har hon sagt att räkor kliar har vi kommit på, vi trodde det berodde på att hon inte gillar räkor och ville slippa.

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-06-08 12:47:24 följande:
    Den enda åkpåse de hade kvar var en färg som jag verkligen inte gillar. No luck här om man säger så.

Däremot hade de sovgungor, hade A varit nyfödd eller om jag fortfarande väntat hade jag lätt köpt en sån. Ser så himla mysigt ut. Sen gillar jag att den är mobil. Tyvärr ska man inte anävnda dem efter att de börjat vända sig och det gör A åt alla håll och kanter.

japp, de är verkligen urmysiga, hade en till minstingen. Tittade inte vi på sånna när du fortfarande hade han i magen?

Jag beställde en app. till telen, men den har inte kommit än! Varför?! Skrikandes

Tisdagar är verkligen min "måndag", skola, jobb och allt i en himla tackt, tur man kan skriva på FL i rasterna

• Lokatt

verkar som det bara blir tre barn på dotterns kalas. Hon fick välja vilka hon ville bjuda, vi sa max sex barn. Hon ville bara bjuda fyra (de hon umgås med, två från dagis, två inte från dagis), en verkar inte kunna.
    Tips på hur vi får barnen att känna stor kalaskänsla trots de är så få?

• Lokatt
    zasata skrev 2010-06-08 20:24:37 följande:
    roliga lekar. hur gammal är hon? denna med man har bindel för ögonen och ritar knorren på grisen är väl en bra kalaslek, fiskedamm, tårta, googla "kalas lekar"?
    hon fyller sex år. Jo, man kanske kan leka det trots de bara är fyra stycken?

vad väntar du paket på?( mer än bugga grejerna (som jag inte är avis på nej då )
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-09 13:28:51 följande:
    Hittade sladden till mobilen, så här kommer äntligen bild på det rosa håret. Nu är det tyvärr borttvättat Ni får ha överseende med att jag ser sur ut och är osminkad (och blöt och ruffsig i håret)

Det var ju "bara" underhåret, fint ju Tilltalar rebellen i mig med Jag är ju blond nu med, har köpt två askar riktigt rött hårfärg, vet inte om jag ska slinga eller göra så med underhår jag med..

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-06-14 06:40:21 följande:
    God morgon, guess who's back!?!?

I helgen var vi hos min kusin som tog sin examen och eftersom vi behövde ta med oss husvagn för sovplatser så passade vi på att åka en dag tidigare och låg en natt i Gränna. En ljuvlig stad som antagligen skulle vara ännu ljuvligare en dag utan regn och storm . Vi hann aldrig över till Visingsö utan det får bli nästa gång.

Idag fyller min stora lilla Maja sju år! Vad hände? Igår misslyckades jag med en tårta så jag får nog köpa en idag tyvärr. Irriterande när jag gjort mig till men man kan ju å andra sidan kanske inte förvänta sig att lyckas första gången. Nu skall jag göra mig i ordning för en jobbintervju; jag skickade iväg en ansökan på ett schysst ekonomjobb mest på skoj och de ringde direkt. Så nu skall jag begära en hutlöst hög lön så att jag a) slipper jobba eller b) får ett schysst jobb till en riktigt schysst lön vilket faktiskt är ett riktigt bra alternativ till studierna.

Återkommer en annan dag, vi firar Maja med familjen idag och så har hon kalas på lördag. Vem hinner jobba? Drömmer
    Lycka till med jobb! Gränna är mysigt har jag för mig, nu börjar jag klura på att åka till visingsör och titta på stenruiner Undrar om man får ta med hundar?

Vi har bytt bil i helgen! Eller ja, vi ska inte köra den nya förens vi har lagat och besiktigat den gamla så vi kan sälja den, som morot att få till den snabbt En chevrolet tras sport. Passar våra behov extremt bra! Och vilka finesser, dubbla AC, en fram en bak, fläktar bak hos hundarna med, el dörr med knapp stängning och el-sidofönster mm. mm.

Och så har vi kalasat sen i torsdags, dottern fyllde ju 6år, säger som fr.S: vad hände?! stora tösen som som för att bevisa detta i helgen fick sin första lösa tand med!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11