Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-04-28 19:23:55 följande:
    Kolla bloggen :( Det är skickat till kidz nu i alla fall som skickat vidare till Bugaboo.. så håll tummarna.
    Aj, sjutton vilken otur! {#lang_emotions_sealed}
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Ursäkta att jag i princip spyr ut inlägg här idag men jag måste ju "prata" av mig.

Det ser ut att bli ett vagnsbyte här på fredag. Himla spännande! Vi har iaf bestämt var och när så det ser ut att gå vägen. *nöjd* Det blir liksom två flugor i en smäll om man säger så, eller två flugor på smällen som min far alltid sa! {#lang_emotions_sunny} Ni kommer att förstå sen.

Hoppas kunna visa bilder i helgen då. Är som vanligt lite hemlig tills allt gått i lås.

Vad gör ni i valborg gott folk? Vi ska som sagt upp till sthlm, äta middag med min mor och morfar och sedan kolla på brasa där vi brukade vara innan vi flyttade hit. Vi brukar vara hemmavid annars men nu tyckte maken att vi "skulle göra något" så vi bjöd in oss till mor min. *s*

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-28 22:24:39 följande:
    står på kidzshoppen att det är upp till17kg, känns inte så mycket... undra vad tuvalinen väger...hmmmm... Jag gillar den gammla/gamla (ordblind) suffletten och det höga sidokanterna ...
    Min fyraåring väger liksom 15 kg. Men det är så himla olika, se bara på Lindadjos killar.
    Lindadjo skrev 2010-04-28 22:30:50 följande:
    Men nästan alla vagnar har 15 kg, maclaren tex har i europa 15 kg på sina vagnar, men precis likadana vagnar i usa är upp till 25 kg? Why? Jag tror att de bara sätter ut nånting, och extra lågt då för att vara på den säkra sidan. Visst håller de för mer. Och barn väger ju inte så mycket ändå. Min 6-åring väger ju 17 kg... han behöver ju knappast åka vagn längre 4-åringen väger 20 kg, men visst håller vagnarna för honom oxå, fast han är rätt stor.
    15 kg gränsen som alla tillverkare i sv införde har med eu och deras knepiga regler att göra. Innan eu så tog tex emmaljunga osv 30 kg. Vet inte om det förändrats något numer då jag inte kollat sånt men jag minns att diskussionerna var högljudda då det inträffade.
    Lindadjo skrev 2010-04-28 22:35:01 följande:
    MEN!!! En vecka över!!! brukar du gå över? Testa igen då människa!!! Jag vet inte ens när jag har min BIM. Ingen aning, jag har bara haft en mens... och innan det var det 5 år sen. Jag minns inte vad jag har för menscykel. Jag får väl bara gå på känslan eller nånting. Fast nu är det ju ingen idé att testa, måste vänta i 2 veckor till minst.
    Bim visste jag inte ens vad det var för något förren in en bit i denna grav. Jag brukar testa när mensen uteblivit en vecka och jag har skäl att tro att det kan vara av den anledningen. Men oftast väntar jag ännu några dagar till för att inte testa i onödan. Tvärtom mot alla andra som även textar ett par ggr extra efter att ha testat positivt alltså. *ha ha*
  • Asereht

Ska putsa vagn idag. Det innebär att jag inte vill ta ew:n till dagis idag i regnvädret. Så nu har jag ett dilemma. Jag har att välja på buggan och sjalen. Ingen känns ultimat i spöregn om man säger så. Just nu lutar det mot sjalen då jag kan ha paraply. Kommer inte överrens med buggans regnskydd och har inget annat hemma. *surar lite*

Men lite bök kan det vara värt för på fredag har jag förmodligen nyordning och då finns det regnskydd hemma också.

Nu måste jag tutta liten A som sitter här i sin stol och mer eller mindre käkar upp tröjärmen. *s* Sen ska jag in på Tradera och spana in happyklädslar.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 08:33:27 följande:
    Äsch, hon skall byta sin EW mot en Teutonia. Hon är inte så hemlig som hon tror
    Nope! Men det bränns.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-29 08:43:00 följande:
    Ja, jag satsade ju på en tredje även fast jag mådde konstant jätteilla till v 32 med lilleman *idiotförklarar mig själv* Förresten gjorde han något kul igår. Jag har inte riktigt vant mig vid att ha en pojke med allt vad det innebär. Vi var och badade och satt på kanten och tittade på när Maja badade med sina kusiner. Han hade fått ett par helt nya badbyxor som var för stora och när han satt ned så ramlade paketet ut genom ena benet Tydligen satt han och klämde och kände lite väl mycket på grejorna så de *host* växte en hel del. Så tittade han på mig med panik i blicken -"Hjälp mamma!"
    Den där panikgrejen känner jag igen.
  • Asereht

Jag har aldrig haft ömma bröst som gravid, första grav läckte de däremot runt halvtid men inte resterande fyra grav.

Jag har heller aldrig kräkts. Lätt illamående däremot. Värst sist, enda gången jag faktistk kunnat klaga på illamående. Halsbränna däremot både i början och slutet (och lite i mitten).

Annars har jag typ inga symptom förutom att mensen uteblir, mitt luktsinne blir som en hunds (kaffe luktar bajs, jag skojar inte!) och viktuppgång.

Det säkraste kortet här har varit luktsinnet. Slår aldrig fel! När jag tror att hunden skitit inne och det visar sig att maken kokar kaffe, då finns det skäl att oroa sig!

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-29 18:19:21 följande:
    why? Undrar fortfarande vad dem andra såg i A's medelande som jag själv inte såg... dålig på sådant...skyller på ordblindheten IGEN
    *ha ha* Jag lovar att berätta imorrn om jag hinner in under kvällen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11