Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lexis skrev 2011-02-16 10:34:35 följande:
    Asereht: Haha kul att du känner igen dig! Jag hoppar öf idag eftersom jag fick erbjudande att fika med en mamma som dock inte e i min ålder men jättetrevlig o hon har en dotter i E's ålder. :) Vi ska även kika på vagnar!
    Jag for omkring i varenda köpcenter som existerade i sthlmsområdet när min tjej var liten. Det var 19 år sen så det var inte lika mkt att välja på som idag.   Med tvåan var jag också omkring en del innan vi flyttade från stan. Hade en stående onsdagslunch med en väninna varje vecka i Kistagallerian.

Men numer kommer man ju knappt fårn tomten, än mindre in till stan. Skolbarn med olika tider gör ju att man blir indre flexible. men det funkar det med, det gäller bara att kunna njuta av lugnet. Man gör desto mer när de andra i familjen är lediga istället.

Nästa vecka är det sportlov och maken tar ledigt på måndagen. Då åker vi in till sthlm på en heldag med museum och middag tex.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Nähä om man skulle ta och klippa lite tyg då, om jag nu kan bestämma mig förstås. Har så mkt tyger jag skulle vilja sy i men man måste ju börja någonstans. Frågan är ju med vad, lika bra att ta något man har mkt av kanske.

• Asereht

Kavat - Hoppas allt löser sig med liten. Det är en sak att må dåligt själv men ännu värre när barnen inte mår bra och då talar vi inte förkylning för sånt går över.  Det är defenitivt synd om dig och er! Jäkla knölar säger jag bara!

Min knöl är nästan borta. *peppar peppar* Men det är väldigt fult där.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 12:02:42 följande:
    Shit vilken pudding hon är! Figuren har hon efter mamma va? Drömmer
    ASG, jodu I wish! Jag har aldrig sett ut som hon i figuren tyvärr, jag har alltid varit mer åt "moder jord" hållet.
  • Asereht

Prus - Både maken coh jag är uppvuxna i sthlm, han på södra sidan och jag på norrvästra sidan. Jag är från Järfälla/Viksjö/Jakan och han från Bredäng.

När vi träffades bodde han i en etta i Kärrtrp och jag i en trea i Jakan. Det blev naturligt att vi var hos mig, när han väl fick stanna över natten så blev det så att han bara åkte hem och hämtade grejor. *s*

När vi började ses hade min far gått bort ganska nyligen och vi höll på att reda upp dödsboet. När vi höll på att tömma mitt föräldrahem så fick maken den snilleblixten att vi kanske kunde ta över kåken. Vi undersökte saken och så blev det tillslut. Vi bodde där i dryga två år. Men det kostar en del att ha hus i sthlmsförort och trots att vi var två som arbetade heltid kändes det trist att inte ha råd med sånt man drömde om som båt osv. Så när jag blev gravid med storbusen så började vi fundera på allvar att hitta annat boende. Till slut hamnade vi här i vårt lilla röda hus, halkade hit på ett bananskal kan man säga.

Vi bor också rätt billigt, inte riktigt lika billigt som småländskan men nästan. Ett litet rött hus med vita knutar har vi med men vi har grannar på var sidan även om vi har stor tomt. Ska vi flytta igen så blir det ännu mer avsides och större. OM det inte dyker upp ett perfekt hus i närhet till barnens skola, då kan jag tänka mig att flytta dit men då pratar vi fortfarande lite litet "samhälle".

• Asereht

Jag skaaaaaa sluta skryta om tösabiten min men hon lade just upp denna bilden från dagens fotosession...

Fast jag tycker eg inte om rött läppstift...

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpyo1ic0.jpg

• Asereht

Jag har beslutsångest!

Jag ska sy en sufflett i mittentyget som är en gammal stadig retrogardin.

Men vilket tyg ska jag ha inuti? Det röda eller det regnbågsfärgade?

Hjälp!

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpmgsid7.jpg

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 13:03:29 följande:
    ska du verkligen "slösa" med dem där fina på insidan? Jag röstar för regnbåge!!!
    Jissses så snyggt det kommer bli...*vill oxå kunna*
    Jag tycker båda såg fina ut i kombo, jag väljer dem som innertyg eftersom det ena är lite tunt för utsidan och det andra är inte utsidematerial rent utseendemässigt tror jag. *funderar* De flesta tygerna är inhandlade för barnvagnspyssel via tradera så jag har inget emot att göra sånt av dem.

Som svar på frågan, storasystern och storbusen är båda födda på KS, vi flyttade hit i maj 2003 så han firade sin ettårsdag här. Resten är födda här. Vi har ingen koppling hit alls nej men hamnade här pga närheten till sthlm och för att maken kunde jobba kvar på sitt dåvarande jobb. Vi tittade på hus i Värmland först men maken fick kalla fötter så vi höll oss i mälardalen.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 13:05:18 följande:

en jätte suddig bild på mina gener hon körde lite Caroline af ugglas stil i söndags påväg till "Mini lölis"(=mini röris)
    Sjusig!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11