K*B*N, pratar del 11
Min begåvade son slog just en sjua med en vanlig tärning
Min begåvade son slog just en sjua med en vanlig tärning
Jag hittade två liter mjölk som var på väg att bli gammal så jag spontan-satte en bröddeg. Fast om en timme skall jag iväg på gympauppvisning så jag vet inte hur jag tänkte där Långjäsning kallas det kanske?
Nu har jag satt igång att baka igen, tog ju en siesta på en sådär fyra timmar Åh, det skall bli gott med nybakt bröd, en av mina absoluta favoriter!
Hej alla! Är ni ute i den härliga vårsolen? Jag kunde inte låta bli att gå ut i garaget och vårstäda det, passade också på att våga mig upp på den fullpackade garagevinden och ställa upp julgrejorna (
) och ta ned den blygsamma lilla lådan med påskpynt. Dessutom fick jag med mig ned nästan ett helt bagagerum fullt med prylar som skall till lokala second hand-butiken. Jag som hatar att göra mig av med saker!
Men för varje gång man gör det så blir det lite lättare och nu går det nästan ta sig runt uppe på garagevinden = förenklar ytterligare röjning. Men det får bli en annan gång. Nu har jag dragit igång "Projekt-tvätta-dubbelvagn" som katterna kissat på
De dumma hankatterna har spraykissat på vagnen där den stod mot väggen, fint ihopfälld *skall strypa när jag ser dem*.
Sen blir det nog försäljning på den, har använt den.... *räknar efter* exakt NOLL gånger
Idag har jag en spännande dag. Nu har jag suttit på föreläsning en timme och skall strax sticka till "staden" och lämna bilen vars bromsar havererade igår på vägen hem från Borås. Vår bilmekaniker kunde bara i eftermiddag, sen är han uppbokad hela veckan så det var bara att tacka ja till den tiden. Mina två bekymmer är 1) att dottern är hemma och är halvsjuk och 2) att jag har två obligatoriska seminarier idag kl 13-14.30.
Jag återkommer ikväll med hur mycket av detta jag fixade