Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Jag hittade två liter mjölk som var på väg att bli gammal så jag spontan-satte en bröddeg. Fast om en timme skall jag iväg på gympauppvisning så jag vet inte hur jag tänkte där Obestämd Långjäsning kallas det kanske?

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-04-08 16:07:17 följande:
    FrkS: Du vet om att du la bilden i öppna tråden nu va? (hade för mig att du var försiktig med sånt)
    Tack! Det blir lite förvirrande ibland, var man kan skriva vad Men bild på barnen är ok, däremot inte lillemans namn
  • Fröken Småland

Nu har jag satt igång att baka igen, tog ju en siesta på en sådär fyra timmar Åh, det skall bli gott med nybakt bröd, en av mina absoluta favoriter!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-08 18:04:13 följande:
    Nybakt är farligt gott. Kunde lätt käka en limpa nybakt bröd själv. Bara smör på och njuuuut. 
    Det är precis så jag brukar göra Spöke
  • Fröken Småland

Hej alla! Är ni ute i den härliga vårsolen? Solig Jag kunde inte låta bli att gå ut i garaget och vårstäda det, passade också på att våga mig upp på den fullpackade garagevinden och ställa upp julgrejorna ( ) och ta ned den blygsamma lilla lådan med påskpynt. Dessutom fick jag med mig ned nästan ett helt bagagerum fullt med prylar som skall till lokala second hand-butiken. Jag som hatar att göra mig av med saker! Men för varje gång man gör det så blir det lite lättare och nu går det nästan ta sig runt uppe på garagevinden = förenklar ytterligare röjning. Men det får bli en annan gång. Nu har jag dragit igång "Projekt-tvätta-dubbelvagn" som katterna kissat på Skrikandes De dumma hankatterna har spraykissat på vagnen där den stod mot väggen, fint ihopfälld *skall strypa när jag ser dem*.

Sen blir det nog försäljning på den, har använt den.... *räknar efter* exakt NOLL gånger

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-04-09 18:47:00 följande:
    Jag tror att den vill flytta hit (vad är det för något förresten?)
    Haha, nej inget för dig tror jag. En defekt gammal häck, jag kan diskutera den i andra tråden om du är intresserad.
    passau skrev 2011-04-09 22:26:13 följande:
    haha, fr S hela NOLL gånger?! d var välanvända pengar

Nif, skönt att du vill köpa den utan att deta vad det är

jag har betalat en bugga idag jag! å sys har köpt hus igår nu nu var nästa projekt ett (från henne planerat) "hoppsan"
    Faktum är att det var välanvända pengar för jag köpte vagn plus tillbehör för 350 kr och så sålde jag tillbehören för 550 inom tre dagar *stolt smålänning*
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-04-11 09:35:16 följande:
    Prus: sitter på iphonen så jag kan inte kolla länken. Är det den med grå bas och fleece gul top? Det var ang den som jag undrade när sitsen till Cam hade varningslappen där nere? Har nog inte sett det på många vagnar och hon skriver ju i texten att den är från 09, blir lite förvirrad :S *ropar på frkS*
    Jag skäms över att erkänna att jag inte har en aning tyvärr Skäms
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-04-11 10:35:58 följande:
    Skämmas behöver du verkligen inte göra. Jag vet ju inte heller, men jag tror att den måste kommit innan 09.
    Men jag skall ju föreställa Bugaboo-guru
  • Fröken Småland

Idag har jag en spännande dag. Nu har jag suttit på föreläsning en timme och skall strax sticka till "staden" och lämna bilen vars bromsar havererade igår på vägen hem från Borås. Vår bilmekaniker kunde bara i eftermiddag, sen är han uppbokad hela veckan så det var bara att tacka ja till den tiden. Mina två bekymmer är 1) att dottern är hemma och är halvsjuk och 2) att jag har två obligatoriska seminarier idag kl 13-14.30.

Jag återkommer ikväll med hur mycket av detta jag fixade

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11