Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-17 09:51:34 följande:
    jag kommer inte in via fåånen...
    Jag kom in med safari men inte med appen så klart.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Vad "utsemineras"? Själv steker jag omelett och springer till datorn titt som tätt. Ska strax äta frukost och kolla på lite inspelat. Ska försöka sticka lite på muddarna och sy på sufflett idag. Får se hur det går. Risken är väl att jag fastnar här istället.

• Asereht
    Kristina71 skrev 2011-02-18 13:26:38 följande:
    Hej heeeej!

tack för dessa trevliga nyfikna välkomsthälsningarSkrattande

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!  (smör smör smör)

Japp, heter kristina iaf här på FL *blink*

Nyvaken såhär i vårvintern hoppas jag kunna avsätta mer tid till kreativitetan och skapandet.
    Jag skall inte klaga - att få sitt första barn vid 39 var fantastiskt, och ett hus är oxå underbart.....men när allt händer samtidigt är det lite mycket, he he.
    Längtar efter att sy små påslakan och små kläder och små allt möjligt
    Sist jag pysslade var nog i november.....men det blev en julmarknad iaf, inte så illa när man har en liten....

Blev inspirerad bara jag såg namnet på er grupp, känns som nåt i min smak!

Sonen 5.5 mån (född en mån tidigt) sover sött i sin vagn ute i hallen (peppar peppar) en liten stund till.

allt för nu,
    hälsar nykomlingen "kristina71
    Hej, välkommen och grattis till sonen!

Asereht heter jag, både här på FL och irl fast då stavar jag det annorlunda.

Jag är nyss fyllda 39, bor i hus på landet med min man och mina fem barn. Jag har en tjej som är 19 och fyra små pojkar som är 8, 6, 5 och 1 år gamla.

Jag är handarbets och pysselfrälst och grejar med lite allt möjligt från stickning till sömnad. Eftersom jag har små barn så blir en hel del barnrelaterat. Jag har också under min tid som småbarnsmamma utvecklat ett något bisarrt intresse för barnvagnar. Det var så den här tråden föddes.
  • Asereht

Jaha då har sanningens ögonblic uppenbarat sig! Nus ska fram och bakstycke på suffletten sys ihop...spänningen är olidlig!

• Asereht

Det har gått bra hittills. Fick hem dottra så jag fick stuva undan och börja göra mat istället. Men allt är ihopsytt, ett kantband på insidan bara så är den klar. Hoppas nu bara den sitter som den ska också så mkt som jag mätt och grejat. *s*

• Asereht

Förmodligen, vi andra bor ju inte i göteborgstrakten dvs jag, nif, prus, ekorren, sarahl och thulo.

• Asereht
    Kristina71 skrev 2011-02-18 20:43:58 följande:
    Hemsk ledsen, Kavat, på andra sidan gbg, längs med E20..... men det går pendeltåg hit *blink*

Gonatt på er (funderar över hur alla ni som verkar ha så många barn har så mycket tid att skriva grejjer....och jag som bara har ett...hmmm)
    Man lär sig...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11