K*B*N, pratar del 11
Fröken Småland skrev 2010-05-28 11:45:42 följande:
Hello systrar!Gårdagens frågor först:Asereht: Njäe, namnmössor går bort. Dels av redan nämnda anledningar men också för att det är lite - töntigt? Som namnskyltar till barnvagnen ungefär. Gulligt men gud så töntigt nu när alla har det. För att inte tala om dem som det står "kiss my ass" eller något sånt på *gömmer barnens namnskyltar*Lokatt: Maja läser inte så bra ännu att hon läser hela böcker själv. Men jag gillar Pija Lindenbaum skarpt men jag tror du själv nämnde någon av hennes böcker igår fast jag är osäker på titlarna. Lill-Zlatan nånting är kanonbra och även När Åkes mamma glömde bort. Hon är verkligen en härlig författare. Vi läser tvillingdeckarna här hemma för Maja och det är ganska rätt i ålder för henne men hon är ganska försigkommen och klok.Bestämde mig lite hastigt och lustigt för att jag skall permanenta mitt hår, typ riktigt stora lockar så det bara ser ut som lite självfall. Har inte permanentat mig sedan pudel-looken var inne på slutet av 80-talet så det blir spännande. Men hur svårt kan det vara? Om två veckor skall jag åka till min kusins examen, hon är färdig med sin läkarutbildning. Hon är dryga trettio, har sambo men inga barn och bor i radhus. Vad tror ni att man skall hitta på? Jag vägrar blommor eftersom det inte är beständigt och hon säkert får minst 10 buketter ändå. Sen tänkte jag ett presentkort på relaxavdelningen på den lokala simhallen (Linköping) eller ännu hellre ett presentkort på några hundralappar på en schysst restaurang i samma stad. Så kan hon och sambon gå ut och unna sig en kväll på stan nu när de levt fattigt i en massa år när hon har pluggat. Men så blev jag lite snål och tänkte att vi faktiskt också lever fattigt nu och skall göra länge framöver så jag funderar på att göra en riktig småländsk variant och snickra ihop några gulliga träkaniner som prydnad utanför radhuset. Skall se om jag hittar bild på dem jag gjorde häromåret (om ni inte hunnit snål-idiotförklara mig innan jag hittar den )En fråga till er sykunniga/OTH-kunniga. Vad tror ni om förutsättningarna för att sy en egen klädsel till en Mountain Terrain? Jag är riktigt nära att slå till på chassit med liggdel för 500 kr, säljer jag liggdelen för 300 kr så har jag ett billigt chassi att leka med. Hur svårt kan det vara? *optimist*Nä, nu måste jag gå och kolla vad lilleman gör, det är väääldigt tyst....
ledsen men tror tyvärr inte mkt på att sy klädsel... däremot kan man köpa enbart klädsel billigt å sy nytt utanpå!
mina till sitty höll inte så bra... men d va kul*L* tyget räfflar sig i sömmarna, trots att jag sytt på OL...