• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-06-15 10:59:05 följande:

Nej, nu är det strax dags för mig att sticka. Idag skall Maja till kirurgen och ta bort en knöl som hon har i nacken. En inkapslad lymfkörtel kallade läkaren det, jag kallar det för fettknuta. Typ. Hon är lite nervös men har en kompis här och leker så det skingrar tankarna

Hoppas nu bara att lillebror sköter sig så att jag kan fokusera på patienten.

just det, det pratade du om för ett tag sedan, skönt att ni får ta bort den innan den blir större.
    SÅg du frågade om bilen, det är en del att göra på den ja, sånt man inte gör själv om man inte är megakunnig, vilket vår mekaniker vän är Så när den säljs är den nyservad och bytt massa delar, hoppas det höjer och gör det lättare. Sen ska vi stor-polera innsidan med, alltid roligare att köpa en topp-fräch bil på innsidan.

Jag har börjat på intensiv-teori på körskolan, så nu är jag här inne ännu mindre Idag har jag snart risk-ettan. För er som tog körkort för 1000 år sedan så är det en obligatorisk kurs man måste gå för att få körkortet nuförtiden. 

A, jättefin bugga, impad av blomöverdraget jag med
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-06-15 12:43:30 följande:
    Jag väljer att blunda för allt som har med körkort att göra för tillfället eftersom det bara gör mig arg och deppig.
    trist att ni inte får ihop det just nu Du får tänka att det är ändå bättre att ta tag i det ordentligt när du får till tiden, istället för små spridda skurar just nu.
    Hur känner du att du ligger till med teorin då? För annars kan du ju titta på den hemma och vara förberedd klar där. Via tex. bonniers trafikskola.
  • Lokatt

Tipsar om att catalog.se har halva priset på outletpriset på massor! A, du hade ju svårt med storlekar på kläder, kolla de brukar ha. Visst, mycket inte snyggt, men många guldkorn med! Jeans för 30:- och tröjor för 14,50:- som värsting exempel Regnkappa till barn för 25:- osv. borde vara värt en titt tom. för en viss smålänning...

• Lokatt

hello tråden, såg ni pratade kameror, vi fick i dagarna en ny, en digital system, min man är som ett barn på julafton Jag lär bli det jag med bara jag får tid att titta på den, jag mest pluggar körkort, kör, tränar hundar och jobbar.  En nikon någonting var det... en som tydligen ska vara super på bilder på saker i rörelse, vilket är bra med barn och hundar.
    Vad har du fr.S?

FR.S hejja vilka tårtor!

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-06-21 09:12:39 följande:
    Det är ingen som har någon aning, jag visste inte själv att jag var intresserad förrän förra veckan Drömmer

Säger inte om det är rätt eller fel förrän alla som vill gissa har gissat. Men en ledtråd är att det inte är någon särskilt värdefull vagn alls och att den är begagnad.
    Äntligen nån snygg retro?
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-06-21 09:56:02 följande:

Har du sålt några vagnar själv? Du skrev för ett tag sen att du skulle lägga ut två. Har ni förresten rånat en bank; ny systemkamera, nya bilstolar, ny bil och körkort? *impad* Går det bra med teorin?

jag har lagt ut två, tror dock det skulle gå bättre om man bodde i storstad, folk drar sig för frakten
    haha, nej då ingen rånad bank.. ärligt talat så får jag hjälp med delar av körkortet av min plast-pappa. Systemkameran fick vi som betalning för alla timmar jag lagt ner på att träna hunden som bor här under rehabilitering nu. Bilen säljer vi gamla, så där diffar det förhoppningsvis inte så gigantiskt. Stolarna sved lite dock de var inte med i planeringen. Ibland löser sig saker.
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-06-21 09:59:13 följande:
    Nu försvinner jag en stund; skall på vårdplaneringsmöte för min far och nu är det dags att övertala (=informera) honom att han skall på vårdhem på heltid. Det var bestämt för någon månad sen men då backade mamma i sista stund så då stod jag där med skägget i brevlådan då jag varit den som fått i uppdrag att berätta för pappa om flytt. Jag lovade mig själv att inte sätta mig i den situationen igen men gör alltså ett nytt försök. Hoppas inte hon hoppar av igen för då blir jag Demon

Fotnot: han är inte intresserad av att bo på vårdhem *årets underdrift*
    aj då, hon backade då alltså? Vet du pratade om det var dags för han o du skulle prata med han. Vilken svår sits när han inte verkar vilja men det är det bästa för han.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11