Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-06-23 19:11:36 följande:
    Nif: You like?
    Yes, men är lite osäker på ärmlängden... Superfin är den dock
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Trevlig midsommar allihop!!!!! Solig{#emotions_dlg.flower}HjärtaKyss

En skål också Skål såklart

Vi åker ut till min morbror och firar midsommar i vanlig ordning. Större delen av tjocka släkten ska vara där, brukar vara riktigt skoj om man ignorerar vissa störande moment Spermadonatorn gifter sig idag, så lite tjurskallig är jag, men inte f*n ska han få förstöra min midsommar.

Måste förresten berätta för er som inte har facebook: jag har börjat på Friskis och svettis gympa. Jag har ALLTID sagt att jag aldrig sätter min fot på ett gympapass, men nu efter 3 pass är jag frälst. Jag är så luuuugn efteråt och mår så bra. Vet inte om det är just gympan, eller om det är att jag får 1h´s ensamtid att ladda batterierna på, men jösses vilken skillnad på humör och mående. Plötsligt förstår jag de som blir träningsnarkomaner. Det allra bästa är att det är utomhus och dessutom gratis under sommaren

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 11:46:46 följande:
    fast jag vet ju inte hur hon ligger mot sin kurva heller, hittar inte hennes papper. Tror inte det är nån fara, men vill vara uppmärksam för hon är nog något liten, men som sagt inget alamerande smal eller så.
    skolsköterskor borde ju ha tillväxtkurvor för barn i den åldern?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 11:54:41 följande:
    ja, de kollar nog henne när hon börjar skolan i höst. som sagt, jag är inte så orolig, men kännde jag ville ha lite överblickskoll för tyckte revbenwen syntes på henne lite. Men å andra sidan kan hon ju ha dragit iväg på längden i ett skutt bara fast väga samma.
    jag tänkte mest om du eventuellt kunde få tag på en kopia av en sån kurva från skolsköterskan. Vet inte om de har hunnit sluta jobba för sommarlovet än.
  • Nifelheim

Jag vill förresten också ha en till hund. Men då vil jag bo i hus och det verkar ju vara evighetslångt tills dess

• Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 12:24:01 följande:
    ja, jag skrev ju att du kunde haka på i hundpratet, är nog bara vi tre i tråden som bryr oss om dyligt prat 
    fortfarande en bulle? rumsrenhetsträning blir ju en hel del lättare med trädgård om man säger så
    bulle eller staffe. Drömmen är ju en Bulle, men jag är väl lite tveksam med småbarn i huset. Måttligt skoj om man får en sån som äter ALLT hela livet
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 12:53:54 följande:
    en engelsk staffe alltså antar jag?
    haha, ja de kan ju vara lite så, får jobba hårt med att befästa ett starkt nej från början.

Jag spanar efter dobermann jag. Skulle vilja börja med IPO. Överhuvudtaget öka träningsnivån, visst, min GD kan massor för att vara GD och ska såklart köra mer med henne, men IPO.. haha nje.. DP`n är påbörjad i brukset, på hobbynivå, sen har jag ev. agilitytävlings ambitioner med henne, vi tränar för fullt, men det är så extremt förarkänsligt, så det hänger på om jag får ihop min kropp i rätt timing och rörelser.

Du som gått fordon, tips på hur man sänker koldioxiden i av gaserna på en bil? Vi har tätat den i avgassystemet, bytt packningar mm. Bytt katalysatorn. 
    vad har ni för bil? Bytt Lambdan? det skulle jag nog gjort först, såvida ni har hyffsat ny olja, filter osv.

Ja, en Engels staffe är jag sugen på. Kan myckt väl tänka mig en amstaff också, om det är från "rätt" linjer, men eng. staffe känns mer "nytt" för mig.
    Jo visst, fast de är ju lite märkliga i sättet. Så ibland gör de som de vill hur väl de än vet att de inte får Det är ju nästan det charmigaste med bullar, deras totalknasiga och icke-hundaktiga beteende.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 13:09:44 följande:
    olja och filter är nyligen bytt det med. lambdan ej bytt, vet jag knappt vad det är, tack för tips ska kolla upp det! Vi har en toyota previa, nu. Har köpt en vi ska börja använda när nuvarande är såld, en chevrolet trans sport, den ska vara mer lättmeckad vad vi förstått, vi gör ju inte själva men min plast-pappa gör, dock har jag stort intresse i att lära mig.

Haha, ja en bulle har tolkningsrätt på sitt sätt att vara hund Lite för oföljsamma för mig, men charmiga. Hade en på en kurs jag var på som hade felöron, sa jag kanske(?), den hade neröron, inte fint!
    Vad tror du herrn i huset (hunden ) Säger om en sån självsäker ras?
    Då skulle jag byta Lambdan.

Hehe ja. Bulleuppfödaren vi har haft kontakt med säger att de är som en blandning av hund och katt. Kan nog stämma. Jag tycker att de är superroliga, men jag är ju ingen lydnadsmänniska och har inte krav på total följsamhet. Ja du sa det. måste vara riks-fult med neröron.
    Herrn i huset skulle nog älska en bullekompis.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-28 13:32:30 följande:
    Vi ska felsöka elekroniskt sa just min plastis i telen. Två av bromsslangarna var torra, de kostade typ 250:- st för en pytteslang! Dum bil! Skrikandes

Fanns 8månaders (redan rumsrena) bullar på blocket på halvfoder nu... *frestar*
    Finns det? Ser inga *blind förmodligen*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11