Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Oj, det gick snabbt att läsa ikapp , har ni liv utanför FL eller?

Asereht: mixed betyder bara att bilden visar en mix av de färger som finns tillgängliga.

Fabi: Nej vad tråkigt för er Hoppas de hittar svaret snabbt på vad som är fel och att det är lätt att fixa. Tänker på er!

Ekorren: Det var ju härligt ändå att få ett kvitto på att det faktiskt är något fysiskt fel så att man inte helt kan avfärdas som psykfall

Kavat: Håll huvudet högt och låt dem inte trycka ned dig. Och prata med verksamhetsledaren för dagis; en av mammorna på lillemans dagis fick nya tider när hon fick ryggskott och inte kunde lyfta i och ur sin 2-åring ur bilden (mammaledig med 15 timmar). Under en månads tid så fick de helt nya tider så att det passade barnets pappas resp barnets morfars arbetstider så de kunde hämta och lämna istället. Inga sura miner, inget gnäll. Trots att de i övrigt håller på de spikade tiderna. Så det borde kunna gå, särskilt om du har intyg från BM. Men ta tag i det snarast för du förvärrar ditt tillstånd för varje dag som du sliter med barnen.

Zasata: Hoppas, hoppas du får jobbet!

Lokatt: Du frågade hur jag skall göra med studierna. Jag har ju sökt till Falun på distans till tre av deras lärarutbildningar med olika inriktningar och kommer jag in så kommer jag absolut att hoppa på tåget. Jag har en väninna som har sökt exakt samma utbildningar (vi har samordnat) och vi hoppas naturligtvis på att ha den enorma turen att kunna komma in på samma utbildning och dela på transportkostnaderna till skolan de två gånger per termin som man måste dit och även en del studielitteratur kanske man kan dela. Jag kollade vad tågbiljett skulle kosta för jag hade hoppats på att kunna ta natt-tåget båda hållen för att minimera tiden jag är borta från familjen samt övernattningskostnader men det tycks inte gå några natt-tåg utan en massa byten och dessutom kostar tågbiljetten 1.200 och uppåt oavsett vilken tid på dygnet man åker *morr* Så om vi båda kommer in så kommer vi att köra bil även om det blir en lång resa. Bensinkostnaden blir ungefär 750 kr och den delar vi ju på så det är stor skillnad.

Nu skall jag återgå till huligarna

• Fröken Småland

Åh, hoppas det räcker med det Riski. Bättre att lägga de pengarna på ett körkort till karlsloken

Var tänker ni er att ni bor om några år?

• Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2010-05-15 20:18:14 följande:
    om några år bor vi i ett hus på landet, gärna runt alingsåstrakten, men jag är flyttbar....
    Låter härligt! Men jag är ju lite partisk förstås
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-15 20:45:30 följande:
    Ååh. Det borde vara lag på att alla ensamstående föräldrar skulle få minst ett ensamdygn i månaden. (okej, några ensamtimmar i månaden skulle räcka)
    Åh, din stackare! Du som aldrig gnäller, det måste vara illa Önskar att jag kunde hjälpa dig, kan du inte komma ned till mig nästa helg så kan du gå ut och meditera i skogen så länge du vill
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-15 21:15:01 följande:
    Hihi tvärtom, just nu är det inte synd om mig.. Jag är barnledig ikväll och insåg hur otroligt mycket det gör för själen att få vara ifred några timmar. Var läääääänge sen sist nu.
    Ah, men då känns det genast bättre Blev lite orolig där.
  • Fröken Småland

Ciao bellas!

Har inte fått länken att funka men ropar BORDELL!!! för säkerhets skull

Zasata: lycka till!!! Och vilka fina ungar du har Ebba är så lik dig!

Riskiflickan: jag såg butiksex av gamla Bee i Varberg för 3.500 så det finns fynd att göra.

*håller mig inne ifall Lokatt får i fyran*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11