Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2011-05-01 13:49:39 följande:
    Vid högform lem?!??
    *fnissar*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag försöker fortfarande komma på vad jag ska köpa för presentkortet på Babyshop. Allt jag hade intresse av är slutsålt och något säger mig att det dröjer en stund innan de fyller på lagren med tanke på de två omgångarna presentkort.

Hade kunnat tänka mig en mugghållare till buggan eller en solsuffla i canvas men de försvann. Nu funderar jag på en buggadyna till eller ett moloregnställ till nöffen att växa i. Hittar liksom inget kul som känns lagom varät. Kikade på Elodiedynorna men det ser ut att vara samma tyg som åkpåsen har utanpå och det känns inte som ett trevligt sitttyg, då är buggadynan hundra gånger behagligare kan jag säga och folk gillar inte buggadynan.

Blä!

• Asereht
    AnPa skrev 2011-05-01 19:58:39 följande:
    Ase: jag vet inte heller vad jag ska beställa från babyshop. Ville ha en sommarsuflett men de är ju slut. Funderar på att maila och fråga när de får in (eller om). Är bugga-dynan så hemsk som den beskrivits?
    Jag tycker itne det men den är inte toppen heller. Men den påminner mer om en tunnare tempurmadrass än stödstrumpa även om tyget är nylon. Den är inte slinkigt hal men inte skön som frotte heller.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-05-02 20:12:44 följande:
    Ooooh, har ni sett den här färgen? Det har INTE jag

Nej den har jag inte sett tidigare. Fin! OTH dynorna är faktiskt trevliga tycker jag.
    Fröken Småland skrev 2011-05-02 20:45:49 följande:
    Gillar!

Jag med, märke? Ser inte vad det står.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-05-02 21:13:53 följande:
    Jag är också himla förtjust i OTH-dynorna, det där frottématerialet borde fler hänga på. Jag snackade med fd försäljningschefen på Bugaboo (ni vet vem) om det och hon sa att det helt enkelt är för svårt att garantera färgen i frotté, det är tydligen ett väldigt klurigt material (och man ser ju faktiskt ofta att de blir solblekta också).
    Dessutom fransar det gänra (läs ofta) upp sig. Synd för som sagt frotté är ett perfekt sommarmaterial. Jag har en stor bit cerise frotté liggande som jag tänkte sy dyna av bland annat.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-05-02 21:19:41 följande:
    Hur illa ful är denna tycker du? Jag tycker ju inte den är snygg precis men bland det mest praktiska jag ägt till mina vagnar
    Koeka? Jag skulle vilja ha ett sånt. Skitsmart ju! Inte ursnyggt men inte det värsta jag sett heller.
  • Asereht

Kan man köpa dem någonstans fortfarande. Såg innan jag hade bugga men sen har jag inte hittat igen.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-05-09 20:50:44 följande:
    Jag är sugen på någon mer vagn.... vad? Lite inne på en pansarvagn till sommaren (ska ju till "robbinson ön" utan vägar och knappast några stigar heller...
    Happy?
    Retro?
    Teutonia Mistral?
    Prus, du vet att jag har två happy va?
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-05-09 21:35:01 följande:
    Happy! :D SÅ fin! Klämmer alltid på Happy'n när jag är inne i barnvagnsaffären, så skönt gung Flört
    Håller med! Jag har itne haft brio sedan dottern var liten utan helt satsat på teutonia som jag gillat mkt men så bytte jag till mig en happy och jag gillar den verkligen. Superskönt gung, rullar finfint ute på landet oavsett underlag. Gillar den massor trots de fasta hjulen.

Kan varmt rekomendera Happy!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-05-10 13:25:25 följande:
    Så är det. Fast av Compact-chassit blir man inte happy *höjer ett varningens finger*
    Nä det har jag förstått, klassiskt chassi är lättast.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11