Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ni som sytt solgardin till vagnen, vart har ni hittat ringar?

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Funderade på ett badhus/utomhuspoolsbesök här under långhelgen (då jag har ett barn mindre att släpa på förhoppningsvis) men så kom jag på att det nog är fler som har samma idé och jag är lite allergisk mot trångt. Speciellt på sådana ställen när man har icke simkunniga barn med.

• Asereht
    bohusbebis skrev 2011-06-02 11:49:10 följande:
    Fick hem en extra röd (chilli) sittdel till vår Lime Swirre igår... man är ju lite buggaskadad och vill ha valmöjligheter... Fast barnen älskar den limen... JAG älskar RÖTT
    *gilla*
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-06-02 16:34:16 följande:

Idag har vi varit på marknad i Rabalshede, precis när vi skulle åka hem, vi sitter alltså i bilen, och korsar ett ställe där folk går över vägen för att komma till sina bilar, så får jag syn på en bugaboo...2 sekunder senare ser jag att ägaren till buggan är en av mina bästa vänner!!!! Hon som bor i Malmö nu, och fixade upp min frog till mig. Hon var och hälsade på sin mamma på Orust den här helgen. Det var ju ren tur att vi stötte på varandra där!! Då såg jag iallafall att hennes varukorg såg ut som en påse nötter typ, och jag frågade vad det var för fel med varukorgen. Och det undrade hon med. Hon hade ju ingen bottenplatta i den!!! Och hade ingen aning om att det skulle vara en sån där. Nu undrar jag, går det att få tag på såna? Utan att köpa en hel varukorg?

Plastplattan är av samma material som de använder för att skydda när de packar. Jag har flera sådana skivor men jag vet inte om de är i rätt strl. Kan du mäta din platta så ska jag kolla på de som ligger i garderoben om någon av dem kan funka. Isf kan jag ju skicka den med liggdelen.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-06-02 16:53:03 följande:
    Fast jag har ju bara varukorgar till frog, hon har en cameleon, de är väl större?
    Då kan jag jämföra jsälv eftersom jag bara har camvarukorg hemma, trodde hon hade en frog som du. Återkommer.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-06-02 17:38:09 följande:
    Suverääääänt!!!
    Jag har hittat två sådana där plattor men i olika storlekar, vet inte om man kan skarva eller så. Ska se om jag har någon från Bee lådan också.
  • Asereht

Galon har ju en tendens att bli svag i sömmarna så risken är att det spricker sönder vid belastning.

• Asereht

Jo betydligt dyrare, tror inte ens det går att skicka med schenker. Det lär bli post eller bussgods för runt 400 eller så.

• Asereht
    Leende- Välkommen till tråden för oss som byter vagnar och gillar att pyssla. Smått bereonde bara, bör tilläggas.

Ja har fem barn som för nuvarande är 19, 8, 7, 5 och 1 år gamla så även jag har varit i tätisträsket. Körde tre stycken i rask följd inom tre år. Det har sina fördelar och nackdelar.

Vagnar har jag haft hur många som helst, nrä vi räknade efter sist så var det ett 40-tal vill jag minnas men vi får sprida dem på antal barn så blir det ju inte så många.

I dagsläget har jag en Bugaboo Frog, En Bugaboo Bee och en Teutonia Mistral. Den senare nyss inköpt via blocket då jag bytte ut min Brio Happy mot den då lilleman börjar bli större nu och jag vill ha en mindre lite nättare "på landet vagn" dvs för vår del hemmavagn som man kan ha stående på dagis i höst osv.

Buggan är min leksak...
  • Asereht

Jag har klippt till tyg till en dyna till min nyinförskaffade Mistral. Grönt molntyg ska det vara på ena sidan och just nu lutar det åt ett retroblommigt på andra. Då passar det till flera av mina väskor vilket är bra.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11