Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

En kvart!

Jag tyckte det gick fort med typ 45 min från första värk till färdigt sist! Fast å andra sidan så var jag öppen 6 cm når vi kom in på fl och 5 min senare hade jag honom vid bröstet så de där sista 4 cm utplånades ungefär samtidigt som jag började krysta uppenbarligen eftersom bm inte hann mer än ta ett steg bakåt efter att ha kollat innan jag började krysta. 8 min efter att vi ringde på dörren i entrén hade vil nöffeliten i famnen.

Men alla mina förlossningar har varit snabba, jag har haft krystvärkar som längst i 15 min och som minst i knappa 1 min. Första förlossningen tog bara 2,5 timme från vattenavgång till färdigt. Tvåan och trean tog lite längre tid med normal värkstart men väldigt snabba krystskeden, fyran och femman typ flög ut.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-06-08 18:49:39 följande:
    Bara liiiite yngre än jag
    En kvart ungefär! Cool
  • Asereht

Fnissar lite och inser att jag inte druckit något alkoholhaltigt sedan midsommar för två år sedan, då fick jag iofs både ett par nubbar, någon öl och en gin med grappo. *s* När jag var på systemet sist minns jag inte ens!

Till för 8 månader sedan så drack jag gärna alkoholfri öl men sedan dess har jag inte druckit det heller, flytande bröd ni vet.

Fast på lördag ska jag faktiskt unna mig både ett glas champagne och ett glas vitt till maten (gillar inte rött). Hade eg gärna velat testa citronölet som min mor pratat så mkt om men öl känns som att hoppa över skaklarna lite för mkt. Speciellt som jag faktiskt tänkte få smaka en jordgubbe eller två. Annars kör dottra och jag hallon och vispgrädde eftersom hon inte gillar jordgubbar! *fattar inte*

• Asereht

Leende - Trist med vagnen! Har du sparat annonsen så att du kan hänvisa till vad som är nämnt och inte?

Jag tror att skavmärket vid fotänden på liggdelen beror på att man haft väska som  legat emot och skavt, en hård sådan kanske? Inget av märkena sitter ju så till så att de kunde mssas av säljaren så denne lär ju varit medveten.

Chassit såg ju inte jättekul ut på insidan heller. ser det lika illa ut i övrigt? Repor får man ju lätt men min frogsom jag är andra ägaren på ser bättre ut än så.

• Asereht

Påpeka då att du har flera väninnor som köpt begagnade vagnar som varit i betydligt bättre skick och utan skador. Normalt slitage är att vagnen ser använd ut och har spår av användning. En skada är en skada och ska nämnas då skador inte är normalt slitage.

Självklart kan man inte begära att en begagnad sak ska vara i skick som ny men det man är meveten om tar man ju ställning till i då eventuellt köp och pris diskuteras. Om man inte har alla fakta så har man ju inte kunnat ta ställning utefter objektets verkliga skick.

• Asereht

Jag har nästan gjort klart en bygelprydnad, var tvungen att vänta på lite sista instruktioner från mottagaren och nu kan jag fixa det sista ikväll. Annars har jag mest kollat upp/surfat, fixat dagens måsten och hållt reda på alla barn (plus rymmarhunden) som springer ut och in här.

Håller på med lite planerande inför midsommar också och fick just efterättspaj på min lott. Synd bara att jag inte äter den själv men jag får väl lyxa med några jordgubbar och vispgrädde eller så kanske jag skulle göra en anpassad kladdkaka eller chokladmousse till mig själv. *funderar*

Fick också bra smesternyheter av maken.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11