• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

tjo tråden, har hunnit kolla in på rasterna i skolan, så jag är up to date, men hinner sällan skriva. kavat, vet hur det är, min mamma var här när dottern fyllde år.

Min körning går framåt, nu ni behärskar jag alla fem växlar plus rondeller och stora påfarter och korsningar mm. Även om det behövs finslipas såklart.

Gör ni på midsommar då?

• Lokatt

glad midsommar!

R.flickan, idag har minstingen "din" tröja, tilsammans med moonkids frottebyxor i brunt, en riktig hit! De byxornas är i samma frotte och färg som ärmarna på tröjan, ser som gjort ut för varandra upptäckte jag idag!

Kavat, har flera frågor om allergier, dottern har fått kallelse för prickprov den 5:e. Hon fick medicin utskriven, aerius, och vi skulle prova efter reaktioner på de saker vi misstänkte lite, i förrgår provade vi räkor, hon fick reaktion! Gick ner med medicinen sen.

Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

igår åt vi midsommar middag med min plastpappa och min pappa, inget mer avancerat än så. Dock ser jag att det ser lite udda ut, ingen av de är tilsammans med min mamma, men båda har varit Fast med mer än 20år imellan

här drömmer jag om att köpa en till hund... *galen*

• Lokatt
    Pruseluskan skrev 2010-06-26 11:18:40 följande:
    Glad midsommar i efterhand här från oss!
    Igår var vi in till skansen med picnic-lunch, Och vilket väder!
    Extra mycket + var att det var som himmelriket med alla barnvagnar. Jag blev totalkär i alla fina buggor, speciellt dem som va svart-röda, men även en hel orange impade mig, och det är ingen favvo färg så det va en suprice.
    På kvällen blev det grillning med kompisar här hemma vid, samma området, och min mamma, systrar och massa med vänner, Så det va välldigt livat men mycket mycket trevligt. Tänk en hel midsommar untan en endaste droppe regn *impad*

Jag såg även en brio spin där i vimmlet på lill-skansen, aldrig sett den live men vart lite nyfiken, den är inte alls fin. Vitt chassi är inte min grej!alls.

Lokatt - härligt med köringen då har du det snart låter det som. Hur går det med teorin ? Det är där det körsig helt för mig. Funderar på att kanske ändå köpa vägvärkets cd och köra stenhårt i några veckor och sedan boka uppköring och skrivning *nervös av bara tanken* just nu har jag ju ullareds veriasion, vet inte hur "sann" den är
    Har du hunnit nått med smyckena mellan körning, skola, hundra och allt ? Längtar efter mitt T-armband
    prusse, min smyckesmail har fått solsting, har nog fått in något eller så. kan du inboxa här, gärna korten igen, tror inte jag hann spara undan de till datorn heller.

Teorin går helt ok, gjorde ett 2/3 test, alltså att man kommit 2/3 på väg i boken, fick långt över godkännt, 10 fel fick man ha, hade fyra. så det känns ok. så himla synd man måste boka teori och kör inom två veckor!!
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-06-26 22:21:59 följande:
    åh, jag önskar mig också en till hund,..... hett.... men jag har ju iof "bara" en
    *fniss* äh, jag har ju bara två. och en rehabhund här hemma, hoppas hon flyttar snart, så fort jag fått in vett i hennes husses skalle Alltså, jag tränar han att kunna ta över, han behöver ju "rehabiliteras" han med om hundens föränding ska kvarstå. Dock kommer hon bli kvar som "dagishund" på dagarna när han jobbar lång tid framöver.

Vad vill du ha för mer hund? (nu pratar vi massa hund tycker jag så de andra i tråden storkanr, kommer nif. kan hon haka på)
  • Lokatt

men åh! letar efter viktkurvor för barn, större barn. hittar bara upp till 5 år, dottern är ju sex år. Hon känns lite smal, vill bara dubbelkolla att hon inte är för långt under medel.

• Lokatt
    Kavat skrev 2010-06-27 11:01:03 följande:
    Bra att det gick ner med Aerius? En fråga har ni fått flytande eller smälttablett som man lägger på tungan? Smälttabletterna anser jag är så mycket bättre. Men man kan ha både ock, flytande hemma och tabletter när man är i väg, i väskan osv. Min dotter fixar ju även att ta en tablett själv och hon har alltid en i väskan. Går typ inte att överdosera och är inte farligt om någon annan skulle få tag i heller.
     En tablett kan man ha med sig överallt (liten) och slipper dosera och enligt barnen är de dessutom goda. Innehåller heller inte sorbitol. (Vilket i och för sig inte kanske spelar så stor roll om man tål det. ) Så har ni inte fått munsmälttabletter så be att få även det utskrivet.

Trist med reaktion av räkor. Då finns ju risk att resten av skaldjuren ryker också. Men hur var det, fisk funkar, eller? Annars kanske det är lax också?

Man kan reagera av histaminet i fisk, men oavsett så är det inte roligt att reagera och egentligen vet jag inte om det spelar någon roll om det är regelrätt allergireaktion eller en falsk sådan för besvär får man av båda.

Kan nog vara bra att veta att man kan reagera luftburet på skaldjur och man kan reagera bara någon tagit i skaldjur utan att tvätta sig. Men ni får väl se hur känslig hon är framöver.
    www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Allergi-o.../
    www.slv.se/sv/Settings/Topplankar/Lattlast/Al.../
    Flytande..
    Vi tror fisk funkar, hon åt iaf. en bit lax på midsommar utan reaktion. Sesamfröm har hon ätit med nu utan reaktion, vi misstänkte ju det. Nu har vi en misstanke till kvar bara, basilika. låter udda, men vi ska prova. Vet du något om man kan vara mot det och om det är vanligt mm.?
    Vi ska prova mer skaldjur med, kräftor tänkte vi.

Vad tomt det är här inne nu för tiden, alla ute i solen??
    Var och besiktigade bilen idag, snyft, fick några tvåor, så ännu mer laga på den innan vi kan sälja och börja köra nya.

R.flickan, jag fick aldrig nån hund-pratstund med dig?
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-06-27 10:08:59 följande:
    vad väger  hon och hur lång är hon? så länge hon följer sin kurva är det ju bra
    fast jag vet ju inte hur hon ligger mot sin kurva heller, hittar inte hennes papper. Tror inte det är nån fara, men vill vara uppmärksam för hon är nog något liten, men som sagt inget alamerande smal eller så.
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 11:48:36 följande:
    skolsköterskor borde ju ha tillväxtkurvor för barn i den åldern?
    ja, de kollar nog henne när hon börjar skolan i höst. som sagt, jag är inte så orolig, men kännde jag ville ha lite överblickskoll för tyckte revbenwen syntes på henne lite. Men å andra sidan kan hon ju ha dragit iväg på längden i ett skutt bara fast väga samma.
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-06-28 12:16:12 följande:
    å jag har ju mina två katter med

jag skulle faktiskt vilja ha en labrador....däremot svårt att hitta nån riktigt seriös uppfödare... dock lite lättare än med golden, för de är bra sönderavlade oftast....
    haha jag har tre katter jag ( ser framför mig när fr.S får dåndimpen vid tanken)
    Vilken typ av labrador är du ute efter då? En jaktavlad gissar jag? Vad ska ni syssla med för träning då? Tränar ni något med (hmm, har ju stansat namnet så jag borde minnas..) Tuva(??)?
    Golden har mycket krux i sig, taskig sjukdomshistorik, taskiga lynnen mm. så ja där är det nog svåpt hitta bra. Personligen har jag lite svårt med retrivers, tycker så fruktansvärt synd om alla som köps i "sällskaps-syfte", dvs. understimulerade. De vänder sig ju i 95% av fallen innåt och blir apatiska, avdommnade, men folk ser bara -lugna trevliga hundar-. Gråter
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11