Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-01 10:23:17 följande:
    As: Ah jag kanske lägga ett bud ^^ hum dumt att inte ta bort annonsen. Den ser fin ut. jag har ju en happy mixed 2010. Och den är lättare än många andra (vad var det jag sa ) Idah blir min resväska till p&t såld.
    Jag erbjöd mig att ta den på köp nu när jag hämtat den men de avböjde för att slippa högre avgift än om den blev osåld. De måste varit säkra på att ingen skulle buda högt nog. Jag hade nog tyckt att det var skönt om den försvann, jag tog bort min tex. Jag tar inga risker med arga köpare även om jag inte tror att det skulle blivit något vinnande bud. *s*

Den är i skick som ny, känns nästan som jag rullat ut den ur butiken nyss. Det är bara hjulen som skvallrar om användning.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    passau skrev 2010-05-01 11:03:04 följande:
    ska ev. åka och köpa denna i em till stugan... vad tror ni? www.blocket.se/goteborg/Leksvik_och_pax_lyngd...
    Fiiiin, sån skulle jag vilja ha till vårat kök. Vi har ett skåp där nu som sjunger på sista versen. Jag gillar leksvik med, har flera leksvik grejor. Men så är jag också svag för lantligt/gammalt inspirerat.
    Fröken Småland skrev 2010-05-01 11:24:34 följande:
    Passau: Länken funkar inte på min snigeldator, men Leksvik-serien gillar jag, den passar stilmässigt till vårt gamla torp och säkert till er stuga. Asereht: som barnvagnsnörd vill du säkert veta vad ditt chassi heter. Jag rotade igenom mina Brio-kataloger och insåg att jag saknar 2009 års katalog *katastrof*. Hittade dock den danska så jag slog upp det där och konstaterade att ditt chassi heter "Teleskop light", och det fanns i både svart och grått. Vikt utan hjul 5,8 kg och passar både Happy och Kombi. Så vet du det *måste hitta 2009 års katalog*
    Ah, nice, det känns som sagt buslätt. Tyckte det kändes skumt att putta en fyrhjuling som puttmässigt kändes lättare än ew:n.

Just nu känns det som om jag har det "bästa" av två världar. Buggan och happyn. Hur man än väljer så blir det bra typ. Maken tyckte jag var lite skum men han gillar nya vagnen (han gillar buggan emd och han lösta hjulproblemet). *duktig make*

Jag ser fram emot att få börja använda den otroligt fina klarröda sittdelen! Funderar på om jag inte borde har rätt att skaffa en skötväska till nu när jag har nya färger att matcha....fyra stycken är ju inte så många.....väl....så en till spelar väl ingen större roll.
  • Asereht

Oh, måste ju berätta. Vi var ju på valborgsfirande i en stockholmsförort och det var väldigt kul att barnvagnsspana, nöd som jag är så gick jag ju och kollade in vagnar och skötväskor. {#lang_emotions_cool}

På syskonvagnsfronten var det många uj:s. En BT tror jag att jag såg.

På singelvagnsfronten var det väldigt blandat. Några uj:s, någon bt men mest brios och emmaljungas faktiskt. En bugga och typ 10 buggalookalikes av olika märken. Och så ett gäng retrosulkys! Har aldrig sett så många fina retrosulkys på ett och samma ställe. Blev ordentligt avis på en urfin emmaljungasulky som såg ut så här (japp, jag smygfotade en vagn! ) Tyvärr fotad med mobil i mörker och småregn men ni ser ju vilken pärla! *avis*

Otroligt snygg retro emmaljunga sulky. *kär*

Kontrasterna var enorma där vi var. Det var blandat med folk från Spånga, Bromsten, Ringkeby och Tensta. Ni kan ju föreställa er. Maken som föreslog att vi skulle åka uppåt i år sade bestämt att nästa år stannar vi hemma i lugnet. Varje gång jag varit upp till sthlm är jag lika glad att jag bor där jag bor när jag åker hem. Jösses vad folk och vilket stök och vad folk är otrolig icke hänsynsfulla. *grrr*

Bland annat såg jag en kille i tolvårsåldern som gick med sin pappa och lillasyster. Pojken gick förbi en man med hund som stod i en kö och på vägen förbi sparkade han hunden i baken och pappan sket fullständigt i det! Hade det varit ett av mina barn (som iofs aldrig skulle göra så) hade de fått sig en rejäl uppsträckning! Hade jag varit närmre hade jag f*n rytit till åt grabbfan med pappa. Synd att hundägaren aldrig märkte vad som hände. *arg*

• Asereht
    zasata skrev 2010-05-01 10:23:17 följande:
    As: Ah jag kanske lägga ett bud ^^ hum dumt att inte ta bort annonsen. Den ser fin ut. jag har ju en happy mixed 2010. Och den är lättare än många andra (vad var det jag sa ) Idah blir min resväska till p&t såld.
    Vad innebär mixed förresten. Jag är noll insatt i briotermer så jag fattar absolut ingenting. *s*
  • Asereht
    Gackning skrev 2010-05-01 19:58:17 följande:
    Någon här som vet om Brio sitty hjul passar på en emmaljunga softy? De ser ju ut att vara likadana chassin och om jag inte missminner mig så passar sittyklädseln på softyn? Tänkte om man skulle köpa nå gammalt o pimpa upp den? Med tanke på att vissa blocket annonser är rena idiotin där folk tar överpriser så det heter duga!
    Osäker vet att det funkar tvärtom i en del fall men då gäller det äldre vagnar. Sen beror det ju på vilken typ av broms det är. Brio kör ju ofta kuggbroms medan emmaljunga oftast har utanpåliggande.  Är det kuggar så passar de inte men man ska kunna bända loss kuggarna har jag hört. har dock inte gjort det själv.

När det gäller klädslarna så vet jag inte heller. Har aldrig testat.

Angående blocket, säljare vill ha bra betalt och köpare vill betala så lite som möjligt.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-01 20:12:18 följande:
    Nu har jag köpt nya linser 1047kr för TRE månader. det är helt sjukt..
    Låter ganska normalt i mina öron. Men så beror det ju på var man måste ha för sort och vad man har för sorts fel. För mig kostar det runt 500 för en månad.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-01 21:47:10 följande:
    www.tradera.com/Easywalker-SKY-sittvagn-liggd...#shipping *lite sugen* men dom skickar inte va?
    Du skulle tagit min innan jag tog bort den. Hon har haft den ute ett par ggr nu och hon har högt pris på den. Min var också i nästintill nyskick och jag låg i pris nästan 2000 kr lägre.
    Gackning skrev 2010-05-01 22:01:06 följande:
    Okej, då är jag mer inne i det, men chassina på de äldra softysarna ser ju likadana ut som sittyn, men man får väl testa för o se, mamma har en gammal softy står så ska kolla på den o jämföra med en kompis sitty när jag får tid  över. Jo självklart vill man som säljare ha bra betalt, men att ta ca 1000:- för en några år gammal vagn när nypris är 1295.- känns lite sisådär.. Det finns ju billigare med, men de blir ju sålda direkt, eller ligger längst ner i sverige :(
    Jag hålelr med om blocket (och Tradera) men det är ju oftast så det ser ut. Men visst är det helt absurt att vilja ha ut i princip nypris för en använd vagn. Eller ännu värre  ett par år gamla ök använda av både två och tre barn och så vill de ha bra betalt för den. Skulle inte tro det!

När jag hittar fynd på Blocket och Tradera så är det i princp alltid i en helt annan landsände än vad jag befinner mg. Det är mer en regel än ett undantag men rätt som det är så hittar man något. Det gäller att hålla koll hela tiden.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-01 22:46:35 följande:
    wäjh! Hur hittade ni varandra ? Du och happy'n? Brio har ju ett gung i sig som inte går att hitta i så många andra vagnar. Tror man sover välldans najs i sådant
    Ren slump, hade inget att göra så jag kikade även på vagnar i lite högre prisklass än vad jag tänkt mig och så såg jag att den här tjejen ville ha en vagn med svängbart/svängbara framhjul och kunde tänka sig ett byte så jag mailade och hon nappade.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11