Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kavat: Nä, det var sist jag var i Varberg. Fast jag var i och för sig där igår men bara genomfart efter den stora utlandssemstern.

• Fröken Småland

Riski: Kolla med Babyproffsen i Sisjön, de hade flera stycken kvar fast de såldes tillsammans med åkpåse och bilstolsadaptrar och allt vad det var. Men kanske de säljer separat också?

• Fröken Småland

Halloj i tråden! Det känns som att jag aldrig skriver något men jag brukar läsa i mobilen då och då och missar inget som händer här

Igår tog jag med mig barnen till High Chaparral då det var så härligt väder. Vi brukar gå och bada på onsdagar men nu har de stängt vår simhall för sommaren och öppnar istället tempererat utebad men inte förrän nästa vecka. På High Chaparral var det bara vi den första timmen och det var ju lugnt och skönt. Vi var mesta delen på tivolit och gud vilket skräp deras karuseller är! Det var nästan så att jag var rädd på allvar när en stor roterande karusell var i farten; den gnisslade illa och såg rostig och farlig ut... {#lang_emotions_undecided} Resten av anläggningen var lika nedgången charmig som vanligt.

Lindadjo: Kul att se dig och att höra att allt är bra. Hoppas ni råkar hitta en massa tid och pengar så att huset blir tipptopp omedelbums.

Kavat: Jajks! Nu vet jag inte var bölden är men bölder är aldrig kul oavsett belägenhet...

Ekorren: Härligt att höra att er familjesituation har förbättrats. Och att det märktes så snabbt!

Zasata: Håller tummarna för att de hör av sig igen angående jobbet.

Lokatt: Hur gick det med ditt illa färgade hår, har du fått ordning på det? Och passar på att kräva bild på hur barnens rum blev; det har du minsann mörkat {#lang_emotions_djavulsk}

Angel: Berätta om din Blekinge-business nu då *otålig*

Passau: Vilken klänning blev det?

Vad var det mer jag tänkte skriva? *vinkar till resten av gänget*

Jo, just det; jag köpte nya gardiner i veckan och tänkte sätta upp dem vid tillfälle (idag?) och byta klädsel på soffan. Dock har jag inget bra tyg att lägga i lilla soffan där barnen brukar få sitta och äta godis och välling. Till den bruna soffan har jag ett IKEA-överkast som är riktigt hyggligt färgmatchat men till den vita blir det värre. Får leta lite bland lakanen tills vidare. Nu skall vardagsrummet blir allmogeinspirerat med blått och vitt. Har köpt en randig matta som jag är skeptisk till (men den var sjukt billig ) men allt kan ju hända när den väl kommer på plats. Återkommer med bild när/om jag blir färdig.

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-20 22:28:37 följande:
    jag har det i varukorgen just nu.. Inte hunnit tänka på det än då jag knappt fått använda min vagn *surar*Ja fy fan vad arg jag blir om jag inte får dom jävla hjulen!!! ALDRIG mer bugaboo eller kidzshopen i så fall.
    Surt att du inte får dem någon gång och att du måste vänta hemma  Men jag måste var moralkärring och säga att jag tycker du har en ruggig tur som överhuvudtaget får nya hjul, det måste vara ren goodwill från Bugaboos sida då man själv måste ansvara för hur man använder vagnen (även om jag tycker att hjulen borde klara att åka rulltrappa)

*duckar för Zasatas hammare*
  • Fröken Småland

Lokatt: shit vad duktig du är! Heja, heja! Ekorren: jag menade inte att du behöver skicka broschyrerna utan bara lägga dem i lägenheten. En karta över ön vore också fint om det finns några gratis såna. Vi är nog mest intresserade av vanliga turistattraktioner; såsom gamla byggnader, vackra utsikter och gärna mysiga matställen. Sport och fysiska övningar går bort *lat*. Åh, ikväll kunde det väl ändå vara något bra på tv? Jag har hittat några avsnitt av underbara M*A*S*H men sen då? *surar*

• Fröken Småland

God morgon alla MILFs (mammor i lagom form {#lang_emotions_dreamer})

Idag blir det till att vara effektiv; först skall jag med lilleman till läkaren 9.40 då han haft ögoninflammation i en vecka nu och jag känner att det måste behandlas. 10.30 skall jag till skolläkaren med Maja då hon har en knöl i nacken sedan ett halvår tillbaka. Hon var där för tre månader sen och då bestämdes att ett uppföljningsbesök skulle göras. Nu har den börjat ömma rätt rejält så jag misstänker att man behöver avlägsna den *ryser*. Efter det besöket så får vi stressa tillbaka till orten där lilleman var på läkarbesök för att hämta ut hans ögondroppar (hinner inte det mellan läkarbesöken). Sen tillbaka till Majas skolort och gå till tandläkaren med henne 13.30. Och så kommer BVC hem till oss för treårsbesök kl 15.50.

Tja, vad skall man mer hitta på idag?

Lokatt: Hur är det med lilla vovvsingen idag?

• Fröken Småland

Jag har börjat sakna en vagn att ha här hemma, det är inte så lysande med Bee eller MacLaren på grusvägarna. Inte för att jag går med vagn här så mycket men de få gångerna man vill göra det så vore det trevligt om det stod en Mountain Terrain eller varför inte en Easywalker Classic i garaget. Tipsa gärna om ni ser någon billig; priset skall vara max 1.000 kr så det lär väl bli svårt *suckar*

Kavat: Skall vi dela på den här? {#lang_emotions_dreamer} Du får liggdelen till din MT-duo så letar jag efter en sittklädsel...

www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_27535663.htm&w=3

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11