Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kikar in en snabbis från bilen så Leende inte känner sig så ensam.

Vi är i Sthlm och snurrar över dagen. Ska köpa lite födelsedagspresenter till storbus som fyller på söndag.

Imorgon drar vi till Värmland. Bestämt hastigt och lustigt. Svärmor brukar göra lite jobb tull en stugägare i närheten och i gengäld får hon låna stugan vid behov om den inte är bokad. Skönt med eget boende med faciliteter så man slipper vara på varandra hela tiden.

• Asereht
    Leende skrev 2011-07-03 15:51:32 följande:
    Hej kära FL vänner!

Skriver en snabbis nu för i famnen har jag en liten hungrig älsklingKyss 

Tack så mycket för alla grattisHjärta 

Förlossningen gick ju som sagt jättefort (skriver mer om den senare) men den var en dröm om man jämför med förra...

Han kom med raket fart 2 veckor innan BF och vägde 3320 g och 50 cm lång..  

Hörs senare!

Härligt! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}Skål{#emotions_dlg.flower}

Snabba förlossningar is the mutts nuts! Jag har haft fem stycken snabba och jag är så tacksam för det.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Liten familj skrev 2011-07-07 00:52:37 följande:
    Oj den såg ordentlig ut! Ska visa den för sambon.
    Hade det inte varit för att jag hade tre andra vagnar varav två med snurrhjul så hade jag behållt Mutsyn. Kändes rejäl och de stora snurrhjulen funkade utmärkt här ute på landet. De är fortfarande rätt ovanliga här i Sverige så de säljs oftast rätt billigt. Ska man köpa nytt så rekomenderar jag att kolla på tyska och holländska sidor då det blir billigare än att köpa ny här hemma.
  • Asereht
    Leende - Jag har inte glömt av det vi pratade om, jag måste bara klura lite och testa lite innan jag ger ett definitivt svar.
  • Asereht
    Jessika82 skrev 2011-07-13 17:31:16 följande:
    Hur är det att ha 3st tätt?
    Först vill jag säga grattis! Jag hoppas att chocken snart lägger sig och att ni båda kan börja se framåt.

Jag har tre täta killar det är 21 månader mellan storbus och mellanbus, sen är det 19 månader mellan mellanbus och minibus. De är idag 9, 7 och 5 år gamla. Storbus fyllde just 9 och minibus fyller 6 i höst.

Att ha tre tätisar är full rulle! Ibland är det körigt som sjutton men det är ju kul också. Men man ska nog räkna med att vara trött ett par år. och tålamod är något man får försöka plocka fram även då det känns som om det är slut och inte kommer att levereras mer på flera år.

När vi fick nöffen nu så var det fyra år mellan minibusen och honom vilket kändes som rena semestern om man jämför hur det var när mellan och mini föddes. Men allvarligt, att ha en liten innbär alltid ständig trötthet och tålamodsprövning. Drömmer

Hur man än ser på det hela så är det mina grabbar och min röra, jag skulle inte vilja ha det annorlunda! Hjärta
  • Asereht

Här var det tyst! Det märks att det är semestertider. Själv sitter jag hemma med liten sjukling och försöker få tiden att gå.

• Asereht

Svärmor hade höns förut (syrran med) vilket innebar att vi fick en del ägg. Själv skulle jag inte vilja ha höns, jag tycker att de är lite läbbiga...SpökeDrömmer Men det är trevligt med färska ägg.

Jag är inte mycket för att plocka varken bär eller svamp. Jag spenderade måååånga och låååånga sommar/höstdagar med mina föräldrar och gjorde sånt istället för att bada (vilket var det enda jag och syrran ville). Än i dag får jag lite lätt 2vill inte" känsla när det kommer på tal även om det är lite annorlunda när vi gör det. Någon gång i bland blir det lite svampplock och bärplock. Tur vi har min morfar som tycker sånt är kul. *love*

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    Leende - Vad jobbigt med kolik! Min mellankille hade kolik under en tid, dvs det rubricerades som kolik eftersom man inte vet varför han var så ledsen jämt. Jag/vi bar och bar. Plötsligt en dag så gick det bara över, tack och lov för det!

Jag har hört mycket gott om akupunktur men har inte testat själv då det inte fanns någon i närheten här som sysslade med det.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11